Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024 06:04
ΒόλοςΤοπικά

“Φουρτούνα” στο λιμάνι για το διαγωνισμό για το χώρο στάθμευσης






Συκοφαντικό χαρακτηρίζει δημοσίευμα του ιστοτόπου «mononews» o διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμό Λιμένος Βόλου, Γιώργος Τοζίδης, και θα προσφύγει νομικά εναντίον της ιδιοκτησίας. Λίγο ως πολύ το δημοσίευμα συκοφαντεί τη διοίκηση ενός οργανισμού που έχει συγκεκριμένες διαδικασίες να ακολουθήσει και αποσιωπεί γεγονότα που έχουν δικαιώσει τον ΟΛΒ στην διαδικασία κατακύρωσης διαγωνισμού για το χώρο στάθμευσης στο λιμάνι. «Το συγκεκριμένο δημοσίευμα εξυπηρετεί κομματική σκοπιμότητα ενώ έχει ως στόχο την κατάργηση του νόμου για της υποπαραχωρήσεις των 10 περιφερειακών λιμανιών», τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ Βόλου.

Το δημοσίευμα κάνει λόγο για αμφιλεγόμενες πρακτικές «που εγείρουν ακόμα και ερωτήματα περί ενδεχόμενης απιστίας προς το δημόσιο και οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες έχουν αποσταλεί στον επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης αλλά και στο Υπουργείο Ναυτιλίας την Γενική Γραμματεία Λιμένων αλλά και το ΤΑΙΠΕΔ.

Το δημοσίευμα αναφέρει ότι διερευνώνται οι διοικήσεις των λιμανιών μεταξύ των οποίων και του ΟΛΒ για περιπτώσεις κακοδιαχείρισης. «Στο Βόλο σχήμα που κέρδισε τον διαγωνισμό για την διαχείριση του δημόσιου χώρου στάθμευσης του λιμανιού ιδιοκτησίας του ΟΛΒ στράφηκε νομικά εναντίον της διοίκησης του επειδή δεν του αποδόθηκε η διαχείριση με την δικαιολογία πως η προσφορά του ήταν πολύ χαμηλή και έτσι δεν θα είχε επαρκές κέρδος οπότε και ανέθεσε έτσι την διαχείριση στον δεύτερο επιλαχόντα. Η υπόθεση κατά πληροφορίες βρίσκεται στα δικαστήρια αλλά έχει αποσταλεί και στις αρμόδιες εποπτικές αρχές» αναφέρεται μεταξύ άλλων ενώ αφήνεται να εννοηθεί ότι η αλλαγή διοίκησης στον ΟΛΒ έγινε μετά από υπόνοιες για κακοδιαχείριση και από την προηγούμενη διοίκηση του Οργανισμού.

Ο κ. Τοζίδης επισήμανε ότι η διοίκηση Θ. Σταυριδόπουλο απομακρύνθηκε για ένα πολύ συγκεκριμένο λόγο που ήταν η διαφωνία με τις αποφάσεις της του μοναδικού μετόχου του ΟΛΒ, του ΤΑΙΠΕΔ.
Σε ότι αφορά την καταγγελία στην οποία αναφέρεται το δημοσίευμα ο κ. Σταυριδόπουλος αναφέρθηκε στο ιστορικό της υπόθεσης αποδεικνύοντας ότι ο ΟΛΒ τήρησε σωστά όλες τις διαδικασίες και δικαιώθηκε.

«Εμείς προχωρήσαμε σε διαγωνισμό για τη ανάθεση διαχείρισης του χώρου στάθμευσης στο λιμάνι. Όπως αναφέρει σχετικός νόμος, όταν οι προσφορές είναι πολύ χαμηλές οι αναθέτουσες αρχές απαιτούν από φορείς να εξηγήσουν την τιμή που πρότειναν. Υπήρχε σημαντική απόκλιση, της τάξης των 40.000 ευρώ για την τρτιετία της σύμβασης μεταξύ της οικονομικότερης προσφορά και των άλλων που κυμαίνονταν στα ίδια περίπου επίπεδα. Η εταιρεία που έδωσε αυτή την οικονομική τιμή και που τελικά έκανε ένσταση και έχασε, επικαλέστηκε το εργατικό κόστος ότι δηλαδή μπορούσε να το κρατήσει χαμηλά. Αναθέσαμε σε εμπειρογνώμονες να το ερευνήσουν και προέκυψε ότι η εταιρεία δεν υπολόγιζε π.χ. την νυχτερινή αμοιβή γιατί ο χώρος στάθμευσης λειτουργεί σε 24ωρη βάση, δεν υπολόγιζε άδειες, υπερωρίες κλπ….αμοιβές με βάση την εργατική νομοθεσία, έκανε λόγο κυρίως για νεοπροσληφθέντες και όπως αναφέρει και στο δικόγραφο που επισυνάπτει στην προσφυγή που έκανε μιλούσε για υπαλλήλους κάτω των 25 ετών».
Ο κ. Σταυριδόπουλος εξήγησε ότι όλα αυτά έγιναν τον Ιανουάριο του 2019 όταν ήδη η κυβέρνηση είχε αναλάβει τη δέσμευση για την κατάργηση του κατώτατου μισθού. «Εμείς εκτιμήσαμε ότι η προσφορά της εταιρείας έπρεπε να απορριφθεί διότι το εκτιμώμενο κόστος που αναφέρει δεν προέκυπτε από πραγματικά μεγέθη. Η εταιρεία προσέφυγε στην ανεξάρτητη αρχή δικαστικών προσφυγών. Εμείς δεν προχωρήσαμε στην κατακύρωση του διαγωνισμού. Όμως η ανεξάρτητη αρχή στο 64 σελίδων πόρισμά της, απέρριψε την προσφυγή της εταιρείας (21/3/2019) και μετά αφού περιμέναμε ένα μήνα κατακυρώσαμε διαγωνισμό στη δεύτερη εταιρεία», εξήγησε.

Τέλος τόνισε ότι ο ΟΛΒ είναι ένας δημόσιος οργανισμός και το 90% της παροχής υπηρεσιών αποτελεί το εργατικό κόστος και αυτό «δεν μπορεί να μας αφήνει αδιάφορους. Εάν η συγκεκριμένη εταιρεία δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις της απέναντι στους εργαζόμενους, υπεύθυνος θα ήταν ο αναθέτων φορέας, δηλαδή ο ΟΛΒ».