Φανταστείτε ένα καρπούζι που πέφτει στο έδαφος με ταχύτητα 270 χιλιομέτρων την ώρα. Τώρα προσθέστε του βάρος 220 τόνων. Τα ελαστικά των αεροπλάνων υφίστανται τεράστιες πιέσεις και όμως σε αντίθεση με τα λάστιχα των φορτηγών και των αυτοκινήτων, δεν σκάνε.
Η επικεφαλής των ελαστικών αεροσκαφών της Goodyear, Μπράντι Μούρχεντ, εξήγησε στο Business Insider το γιατί. «Φτιάχνονται από έναν δικό μας συνδυασμό συνθετικών ενώσεων καουτσούκ, οι οποίες ενισχύονται με χάλυβα και αλουμίνιο καθώς και νάιλον και αραμιδικές ίνες», σημείωσε.
Τα λάστιχα των αεροπλάνων φουσκώνονται δύο φορές περισσότερο από εκείνα των φορτηγών και έξι φορές περισσότερο από των αυτοκινήτων. Γιατί όσο πιο μεγάλη είναι η πίεση, τόσο πιο δυνατό είναι το ελαστικό, για να στηρίξει το αεροπλάνο.
Και επιπλέον, τα λάστιχα αυτά δεν φουσκώνουν με κανονικό αέρα, αλλά με άζωτο. «Το άζωτο είναι αδρανές αέριο, επομένως οι υψηλές θερμοκρασίες και οι αλλαγές στην πίεση το επηρεάζουν λιγότερο», εξηγεί η Μούρτχεντ.
Τα εμπορικά αεροπλάνα συνήθως έχουν περίπου 20 λάστιχα και προσγειώνονται 500 φορές πριν να γίνει αναγόμωση. Έπειτα από επτά αναγομώσεις, τα ελαστικά αυτά δεν χρησιμοποιούνται πια, ενώ εκείνα που βρίσκονται στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου έχουν μικρότερη διάρκεια ζωής από τα υπόλοιπα.
Για να αλλάξει ένα λάστιχο αεροπλάνου, πρέπει δύο μηχανικοί να δουλέψουν για μία ώρα.
Τι γίνονται όμως όλα αυτά τα λάστιχα; Πολλά ανακυκλώνονται, για να φτιαχτούν ελαστικά δάπεδα για παιδικές χαρές ή λάστιχα για γεωργικά μηχανήματα.
Πηγή: moneyreview