Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024 23:44
ΒόλοςΤοπικά

Γιώργος Τόρης: Ούτε ευρώ παραπάνω για νερό με τους νέους λογαριασμούς






«Κανένας καταναλωτής δεν θα πληρώσει ούτε ευρώ παραπάνω για νερό. Αντιθέτως, κατηγορία δημοτών θα κληθεί να καταβάλλει έως και 40% λιγότερα χρήματα για τις καταναλώσεις, που έχει κάνει», ξεκαθαρίζει ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΜΒ, Γιώργος Τόρης, για την κριτική που δέχθηκε η επιχείρηση με αφορμή την εφαρμογή από το νέο έτος του νέου τρόπου αποστολής λογαριασμών με ηλεκτρονικό τρόπο και την αποστολή εντός του Δεκεμβρίου εκκαθαριστικών λογαριασμών για συνολικά 77.000 ενεργά υδρόμετρα.

Οπως είχε κάνει γνωστό η ΔΕΥΑΜΒ από την περασμένη άνοιξη, από το 2023 η αποστολή των λογαριασμών θα γίνεται ηλεκτρονικά. Σύμφωνα με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου, όταν ψηφίστηκε η μηδενική αύξηση των τελών, η αποστολή θα γίνεται με τη μορφή ενός λογαριασμού έναντι το πρώτο τρίμηνο και ενός εκκαθαριστικού στο πρώτο εξάμηνο. Οι καταναλωτές θα λαμβάνουν δηλαδή από το νέο έτος δύο έναντι και δύο εκκαθαριστικούς λογαριασμούς.

Για να υπάρχει βάση υλοποίησης του νέου συστήματος αποστολής των λογαριασμών, αποφασίστηκε να εκδοθούν εκκαθαριστικοί λογαριασμοί για το σύνολο των καταναλώσεων έως 31 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους. Οι λογαριασμοί θα βγουν με βάση την τελευταία μέτρηση που έχει γίνει στα υδρόμετρα και το υπόλοιπο χρονικό διάστημα έως τέλος του χρόνου θα υπολογιστεί με αναγωγή από την περσινή κατανάλωση.

Σύμφωνα με τον κ. Τόρη, σε Βόλο και Ν. Ιωνία οι καταναλωτές θα λάβουν λογαριασμούς με αναγωγή από την περσινή κατανάλωση.

Ζήτημα, όπως εξηγεί, αναμένεται να προκύψει για τους καταναλωτές σε περιοχές όπως η Αγριά, η Ν. Αγχίαλος, η Ιωλκός, το Κατηχώρι και η Πορταριά, όπου οι λογαριασμοί που πληρώνουν οι δημότες αφορούν σε παλαιότερες έως και δυόμισι χρόνια πριν καταναλώσεις. «Εγινε μία προσπάθεια να κλείσει η ψαλίδα, όμως τον Δεκέμβριο οι καταναλωτές αυτοί θα λάβουν ετήσιους λογαριασμούς για να κλείσει το 2022. Επειδή αντιλαμβανόμαστε ότι τα ποσά που θα κληθούν να πληρώσουν είναι μεγάλα, ακριβώς επειδή θα αφορούν σε ετήσια κι όχι τριμηνιαία κατανάλωση, αποφασίσαμε να κάνουμε χρέωση της κατανάλωσης με βάση την τιμή της πρώτης κλίμακας. Αυτό σημαίνει ότι επί της ουσίας θα έχουν έκπτωση περίπου 30% – 40% από τα ποσά που θα έπρεπε να πληρώσουν. Στην περίπτωση που τα ποσά είναι μεγαλύτερα των 500 ευρώ, θα μπορέσουμε να κάνουμε και διακανονισμό, μολονότι δεν προβλέπεται για έναν μόνο λογαριασμό», εξηγεί ο κ. Τόρης.

Τέλος, ετήσιους λογαριασμούς, αλλά μέσα στον Δεκέμβριο αντί για τον Σεπτέμβριο του 2023, θα λάβουν και οι καταναλωτές σε Μακρινίτσα, τμήμα της Πορταριάς, Σταγιάτες, Δράκεια, Αγιο Βλάσιο, Αγιο Λαυρέντιο, Ανω και Κάτω Λεχώνια, Πλατανίδια και Μαλάκι.

 

«Διαβάστε καλά τις αποφάσεις»

«Στη συνέχεια, από το νέο έτος θα εφαρμοστεί ο νέος τρόπος αποστολής των λογαριασμών», σημειώνει ο κ. Τόρης. Απαντώντας δε, σε σχόλιο της ΛΑΣ ότι η έκδοση εκκαθαριστικού λογαριασμού ανά εξάμηνο υποκρύπτει αυξήσεις επειδή θα ανεβαίνει η κλίμακα κατανάλωσης, ο κ. Τόρης είναι κατηγορηματικός: «Προφανώς οι άνθρωποι δεν διαβάζουν καλά τις αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου. Στον έναντι θα χρεώνουμε κυβικά. Και όταν θα γίνεται η εκκαθάριση, τα κυβικά θα αναλογιστούν ανά μήνα στους έξι μήνες. Οι καταναλωτές δεν θα πληρώσουν ούτε ευρώ παραπάνω, αντιθέτως, τους μήνες που ανεβαίνει η κατανάλωση, θα πληρώνουν λιγότερα, ακριβώς γιατί τα κυβικά θα αναλογίζονται στο εξάμηνο».

27 προσλήψεις για την καταμέτρηση 77.000 υδρομέτρων

Για την εκκίνηση της ηλεκτρονικής αποστολής των λογαριασμών θα απαιτηθεί, όπως εξηγεί ο κ. Τόρης, μία τελική μέτρηση.

«Στο πρόγραμμά μας είναι να γίνει καταμέτρηση σε 77.000 ενεργά υδρόμετρα τον Ιανουάριο και στο πλαίσιο αυτό προχωρήσαμε στην πρόσληψη εποχικού προσωπικού», αναφέρει.

Το προηγούμενο χρονικό διάστημα η ΔΕΥΑΜΒ δέχθηκε συνολικά 65 αιτήσεις, έκανε προσωπικές συνεντεύξεις με τους υποψηφίους και κατέληξε στους 27 που θα αναλάβουν την εργασία που είναι επίπονη για μέση και γόνατα. Κάθε καταμετρητής θα πρέπει να μετρά 200- 250 υδρόμετρα την ημέρα, κάτι που σημαίνει σκύψιμο, άνοιγμα καπακιού, καταμέτρηση, κλείσιμο. Ο χρόνος κάθε μέτρησης θα πρέπει να είναι δύο λεπτά.

«Εφόσον πάει καλά το μοντέλο στο χρονικό διάστημα που θέλουμε, δηλαδή να γίνονται οι καταμετρήσεις σε 20 ημέρες, τότε θα εγκαταλείψουμε το σύστημα των καταμετρήσεων μέσω εργολάβου και δύο φορές τον χρόνο θα προχωρούμε σε συμβάσεις για εποχικό προσωπικό», αναφέρει ο κ. Τόρης.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ/ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ