Μια νέα τάση επικρατεί το τελευταίο διάστημα στην εστίαση, όπου σε μια ηλεκτρονική κράτηση το μαγαζί χρεώνει 20 ευρώ ανά άτομο, με στόχο να σταματήσει το φαινόμενο των κρατήσεων που μετά ο πελάτης δεν εμφανίζεται, καθώς είναι αρκετές οι φορές που συμβαίνει αυτό.
Ουσιαστικά για να κάνει κάποιος μια κράτηση προπληρώνει 20 ευρώ, όμως αυτά τα χρήματα θα αφαιρεθούν από τον λογαριασμό.
Το θέμα ήρθε στην επιφάνεια -κυρίως- από ένα βίντεο στο TikTok για ένα από τα ακριβότερα και φινετσάτα μαγαζιά της Θεσσαλονίκης, στην Καλαμαριά, την «Μαύρη Θάλασσα».
Και στο συγκεκριμένο βίντεο τονίζεται ότι το χρηματικό αυτό ποσό αφαιρείται από τον τελικό λογαριασμό και δεν το κρατάει το μαγαζί.
Αν θέλεις δηλαδή να κάνεις μια κράτηση για πέντε άτομα, προπληρώνεις 100 ευρώ αλλά αυτό αφαιρείται από το τελικό ποσό.
Αξίζει να σημειωθεί πως αυτό δεν συμβαίνει μόνο σε μαγαζιά της Θεσσαλονίκης, αλλά την ίδια τακτική ακολουθούν αρκετές ανάλογες επιχειρήσεις εστίασης και στην Αθήνα αλλά και στην Μύκονο.
«Θα σου πω ένα κολπάκι το οποίο θα τσατίσει πάρα πολύ κόσμο που κάναμε με τις ηλεκτρονικές κρατήσεις στη “Μαύρη Θάλασσα”. Για να κάνεις κράτηση από εδώ και πέρα στο μαγαζί, θα προπληρώνεις 20 ευρώ το άτομο. Θέλεις να κλείσεις για 6 άτομα τραπέζι; Θα προπληρώνεις 120 ευρώ. Και γιατί το κάνουμε αυτό; Εδώ και τόσα χρόνια είχαμε, χαρτί, στυλό και γράφαμε τις κρατήσεις μαζί με ένα τηλέφωνο. Τι γίνεται εάν ο πελάτης δεν απαντάει; Τι γίνεται εάν δεν εμφανιστεί ποτέ; Εγώ θα χάνω ένα τραπέζι και θα χρεώνομαι ενώ θα μπορούσα να είχα βάλει κάποιον άλλο πελάτη εκεί πέρα; Όχι. Γι’ αυτό επειδή στην Αθήνα και σε όλη την Ευρώπη υφίσταται αυτό σαν πολιτική, καλό είναι να ξυπνήσει και λίγο η Θεσσαλονίκη με εμάς πρωτοπόρους στην εστίαση. Θα πρέπει να προπληρώνεις για να έρθεις αν θέλεις να κάνεις κράτηση γιατί υπάρχει και το walk in. Αλλά εκεί υπάρχει πάντα το ρίσκο, ενδεχομένως να μην υπάρχει τραπέζι. Τα 20 ευρώ που θα προπληρώνεις θα αφαιρούνται από τον τελικό λογαριασμό», αναφέρει.