Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024 18:40
ΒόλοςΤοπικά

Η Ζ. Μακρή ομιλήτρια στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο του Δουβλίνου για την Παγκόσμια Εκπαίδευση έως το 2050






Η υφυπουργός Παιδείας κα Ζέττα Μ. Μακρή συμμετείχε με ομιλία στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την υιοθέτηση της νέας Διακήρυξης για την Παγκόσμια Παιδεία έως το 2050, που πραγματοποιήθηκε από το δίκτυο GENE και φιλοξενήθηκε στο Δουβλίνο, στις 3 και 4 Νοεμβρίου, με χώρα υποδοχής την Ιρλανδία και συνδιοργανώτρια χώρα το Λουξεμβούργο.

Ο Colm Brophy TD, Υπουργός Υπερπόντιας Ανάπτυξης και Διασποράς της Ιρλανδίας και ο Franz Fayot, Υπουργός Αναπτυξιακής Συνεργασίας του Λουξεμβούργου, ως πρόεδρος και συνπροεδρεύων του συνεδρίου, αντίστοιχα, υποδέχτηκαν στο Κάστρο του Δουβλίνου και στο Κογκρέσο Ευρωπαίους υπουργoύς, υφυπουργούς, γενικούς γραμματείς, ανώτατα στελέχη και φορείς από τον χώρο της εκπαίδευσης μέλη του Global EducationNetwork σε μια δικτύωση για το μέλλον τηςΠαγκόσμιας Εκπαίδευσης.

300 συμμετέχοντες και 100 υπεύθυνοι χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής ήταν η ισχυρή εκπροσώπηση από οργανώσεις νεολαίας, οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών, τοπικές και περιφερειακές κυβερνήσεις, ακαδημαϊκούς, διεθνείς οργανισμούς και ηγέτες από όλον τον κόσμο.

Το Ευρωπαϊκό Συνέδριο έθεσε την Παγκόσμια Εκπαίδευση στο επίκεντρο της μάθησης, τηςπολιτικής συνοχής και της κοινωνικήςσυμμετοχής, υπογράμμισε την ανάγκη παροχήςποιοτικής εκπαίδευσης για όλους τους ανθρώπους στην Ευρώπη και κορυφώθηκε μετην Έγκριση της Ευρωπαϊκής Διακήρυξης για την Παγκόσμια Εκπαίδευση έως το 2050.

Στον εποικοδομητικό διάλογο υπουργών και ενδιαφερομένων, τοποθετήθηκε η υφυπουργός Παιδείας κα Μακρή αναφέροντας, μεταξύ άλλων: «Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή και χαρά να παρευρίσκομαι στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο σχετικά με την υιοθέτηση της νέας Διακήρυξης για την Παγκόσμια Εκπαίδευση. Είναι γεγονός ότι μετά το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο στο Μάαστριχτ, προέκυψε η ανάγκη να διευκολυνθεί ο διάλογος για το τι έχει επιτευχθεί στην Παγκόσμια Εκπαίδευση, να ληφθεί υπόψη η πραγματικότητα των αλλαγών που έχουν συντελεστεί και να αντιμετωπιστούν οι αναδυόμενες κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις. Κάτω από αυτή την οπτική, ως Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων του Ελληνικού Υπουργείου, αρμόδια σε θέματα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, βρίσκομαι σήμερα ανάμεσα σε καλούς συναδέλφους και Υπευθύνους για τη χάραξη πολιτικής, προκειμένου να εγγυηθούμε τη δέσμευση των χωρών μας για την αναγκαία υποστήριξη μιας περαιτέρω ενίσχυσης και ανάπτυξης της Παγκόσμιας Εκπαίδευσης, μέχρι το 2050 και μετέπειτα, και ταυτόχρονα να ενισχύσουμε τη συνειδητοποίηση σχετικά με μια εκπαίδευση για την παγκόσμια αλληλεξάρτηση και αλληλεγγύη.

Η νέα Διακήρυξη της Παγκόσμιας Εκπαίδευσης περιλαμβάνει την Ανάπτυξη της Εκπαίδευσης, την Εκπαίδευση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, την Εκπαίδευση για τη Βιωσιμότητα, την Εκπαίδευση για την Ειρήνη και την Πρόληψη συγκρούσεων καθώς και τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, οι οποίες αποτελούν τις παγκόσμιες διαστάσεις της Εκπαίδευσης για τον Ενεργό Πολίτη.

Το Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας θεωρεί ότι η νέα Διακήρυξη για την Παγκόσμια Εκπαίδευση είναι μια προσέγγιση, που προσπαθεί να βοηθήσει να απαντηθούν πολλαπλά ερωτήματα. Στοχεύει να καταστήσει ικανούς τους εκπαιδευόμενους να κατανοούν τα παγκόσμια θέματα, ενώ ταυτόχρονα τους εφοδιάζει με γνώση, δεξιότητες, αξίες και στάσεις ζωής επιθυμητές για πολίτες του κόσμου, ώστε να αντιμετωπίζουν τα παγκόσμια προβλήματα. Υπ’ αυτούς τους όρους, η νέα Διακήρυξη είναι μια διαδικασία ατομικής και συλλογικής εξέλιξης που επιτρέπει τον μετασχηματισμό και τον αυτομετασχηματισμό και αποτελεί μια κοινωνική πρακτική. Είναι, επίσης, μια μόνιμη προετοιμασία για τη ζωή, στην οποία η απόκτηση λειτουργικών και συναισθηματικών δυνατοτήτων ανάλυσης και κριτικού στοχασμού της πραγματικότητας δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να γίνουν ενεργοί κοινωνικοί παράγοντες.

Με την ευκαιρία αυτή, θα ήθελα να τονίσω ότι ήταν μεγάλη τιμή για τη χώρα μας να λάβει το Βραβείο, το οποίο αποδόθηκε στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» του 21ου αιώνα από το Εκπαιδευτικό Ευρωπαϊκό Δίκτυο GENE. Πρόκειται για το έργο που εκπονήθηκε και υλοποιήθηκε πιλοτικά από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και φέτος υλοποιείται επίσημα σε όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.

Σχετικά με την υλοποίηση της νέας Διακήρυξης και τις εθνικές δεσμεύσεις, θα εστιάσω στη γόνιμη συνεργασία μας με το Εκπαιδευτικό Ευρωπαϊκό Δίκτυο GENE, η οποία ανέδειξε την Πρωτοβουλία «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στο ελληνικό σύστημα υποχρεωτικής εκπαίδευσηςενώ το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το Εκπαιδευτικό Ευρωπαϊκό Δίκτυο GENE και την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας υλοποίησε Πρόγραμμα επιμόρφωσης με θέμα «Παγκόσμια Εκπαίδευση», όπου 2.300 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκδήλωσαν ενδιαφέρον συμετοχής».