Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024 23:21
ΜαγνησίαΤοπικά

Η Ζέττα Μακρή ομιλήτρια στο 1ο Digital Beach Summit






Από το γραφείο της κ. Ζέττας Μακρή εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή συμμετείχε στο 1ο Digital Beach Summit, που διεξήχθη στις 3 και 4 Σεπτεμβρίου στην Πρέβεζα, μετά από πρόσκληση του Δημάρχου Πρέβεζας, κ. Νίκου Γεωργάκου.

Η διοργάνωση, που τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, του Υπουργείου Ανάπτυξης και του Υπουργείου Εσωτερικών, πραγματεύτηκε τις στρατηγικές κατευθύνσεις του εθνικού σχεδίου ανάκαμψης “Ελλάδα 2.0” για την πράσινη μετάβαση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Η κ. Μακρή ήταν βασική ομιλήτρια στην ενότητα με θέμα την ψηφιακή εκπαίδευση και ψηφιακές δεξιότητες.

Η Υφυπουργός Παιδείας ανέφερε, μεταξύ άλλων, στην τοποθέτηση της : “Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της παραδοσιακής διδασκαλίας αποτελεί την νέα εκπαιδευτική πρόταση στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο.

Η παγκόσμια υγειονομική κρίση ήταν και παραμένει μια τεράστια πρόκληση και για την εκπαιδευτική διαδικασία.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί μία νέα πτυχή της εκπαιδευτικής πραγματικότητας, με το ψηφιακό μάθημα να ανταποκρίνεται σε μία υψηλής ποιότητας εκπαιδευτική πράξη και να αποδεικνύεται σε ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο, προκειμένου να μη διακοπεί η μαθησιακή διαδικασία και να προχωρήσει η διδασκαλία της ύλης.

Τα ψηφιακά μέσα έθεσαν τις βάσεις για ένα περιβάλλον διαδραστικό, αποδοτικό και γοητευτικό, μέσα από μια αμιγώς διαδικτυακή διαδρομή. Οι εκπαιδευτικοί μας συνεχίζουν να ανακαλύπτουν και να εφαρμόζουν τις αμέτρητες δυνατότητες των ψηφιακών εργαλείων μέσα στην τάξη, υιοθετώντας, αξιοποιώντας και μεταδίδοντας τη σπουδαιότητα της τεχνολογίας στην καθημερινή πρακτική, τη βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση.

Κάνουμε πραγματικότητα το σχολείο των σύγχρονων δεξιοτήτων.

Στόχος μας είναι οι μαθητές μας να μαθαίνουν να εκφράζονται δημιουργικά, να σκέφτονται κριτικά, να καλλιεργούν δεξιότητες για την αξιοποίηση της νέας γνώσης, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες.

Τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21ου αιώνα», που υλοποιούμε, μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, εντάσσονται στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων όλης της χώρας.

Ανάμεσα στις νέες θεματικές ιδιαίτερη θέση κατέχουν οι τεχνολογίες αιχμής, η πληροφορική και η ρομποτική, ενώ δίνουμε έμφαση στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων (digital skills), όπως ψηφιακή χρήση, ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή ασφάλεια, ψηφιακή συναισθηματική νοημοσύνη, ψηφιακά δικαιώματα, με καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας.

Αξιοποιήσαμε κάθε ευκαιρία και δημιουργήσαμε τις συνθήκες, ώστε όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση στην ψηφιακή γνώση”.

Επιπλέον, η κ. Μακρή τόνισε το σπουδαίο αποτέλεσμα της συνεργασίας της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως και του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη σχετικά με το νέο σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών καθηγητών.

“Καθιερώθηκαν σημαντικές ψηφιακές καινοτομίες για τους αναπληρωτές και τις διοικητικές δομές, με στόχο την έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων. Το νέο σύστημα αποτελεί τμήμα του σχεδιασμού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και έχει συμπεριληφθεί στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού, στοχεύοντας στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και τη βελτίωση διαδικασιών στον τομέα της εκπαίδευσης.

Προτεραιότητά μας είναι η εύρυθμη λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ο έγκαιρος προγραμματισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την ψηφιακή δράση της αναδιοργάνωσης της πρόσληψης των αναπληρωτών, αξιοποιώντας τα τεχνολογικά μέσα σε όλες τις βαθμίδες, για να αναβαθμίσουμε τόσο την ίδια την εκπαίδευση, όσο και την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών μονάδων.

Η νέα πραγματικότητα στην ελληνική εκπαίδευση έχει ισχυρό ψηφιακό αποτύπωμα!”

Μετά το πέρας των ομιλιών, η Υφυπουργός Παιδείας απάντησε σε ερωτήσεις στο πλαίσιο αναλυτικής συζήτησης για θέματα εκπαίδευσης, όπως η διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών.