Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024 23:42
ΒόλοςΤοπικά

Η Ζέττα Μακρή σε πολυσυμμετοχική εκδήλωση για την πανδημία






Από το γραφείο της Ζ. Μακρή εκδόθηκε η εξής ανακοίνωση:

“9 Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, 9 Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, 15 Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, 1500 εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί και πλήθος συμμετεχόντων αντάλλαξαν απόψεις, συζήτησαν και είδαν την Πανδημία ως ευκαιρία, την Τετάρτη 7 Απριλίου.

Στην πολυσυμμετοχική εκδήλωση του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μεσολογγίου, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας, απηύθυνε χαιρετισμό η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή.
«Είναι, πραγματικά, εντυπωσιακή η συμμετοχή! Με αυτή σας τη συνέργεια ανεβάζετε ακόμα πιο ψηλά τον πήχη στη συνεργατικότητα, την αλληλεπίδραση, τη διάδραση στον εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό και κοινωνικό ιστό.

Και μπορεί πριν από ένα χρόνο, όταν μπαίναμε στη δίνη της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης, ο τίτλος «Πανδημία, να το δούμε ως ευκαιρία» να ακουγόταν σαν ένα οξύμωρο σχήμα και η επιλογή των λέξεων να θεωρούταν ανεπιτυχής ή και ατυχής, σήμερα, όμως, ξέρουμε, ότι παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες, που έχει επιφέρει η πανδημία, μπορούμε να αναγνωρίσουμε τις προοπτικές και να διακρίνουμε την ευκαιρία.

Ξεπεράσαμε όλοι μαζί την πρώτη αμηχανία της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τον προβληματισμό για την παιδαγωγική, εκπαιδευτική και μαθησιακή πρόοδο, λόγω των νέων συνθηκών, και η χρήση των ψηφιακών μέσων οδήγησε στον ψηφιακό γραμματισμό και την αλλαγή της εκπαίδευσης μέσω της τεχνολογίας.

Αναδεικνύουμε την αξία της παιδαγωγικής χρήσης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην εκπαιδευτική πράξη, μέσα από ένα περιβάλλον διαδραστικό, αποδοτικό και γοητευτικό, μέσα από μια αμιγώς διαδικτυακή διαδρομή.
Αξιοποιούμε τα σύγχρονα περιβάλλοντα διδασκαλίας, προωθούμε τη βιωματική, ανακαλυπτική και συνεργατική μάθηση, προτείνουμε, παρέχουμε και εξασφαλίζουμε τα εκπαιδευτικά εργαλεία.

Ανακαλύπτουμε και επαναπροσδιορίζουμε την άμεση εφαρμογή των ψηφιακών μέσων στην εκπαίδευση ως ένα ψηφιακό δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στο δυναμικό σχολικό περιβάλλον και τον κόσμο.

Και η συχνή αναφορά στη λέξη περιβάλλον δεν είναι καθόλου τυχαία στη συζήτησή μας. Το περιβάλλον, ο χώρος γύρω μας. Ένας χώρος που υπήρχε πριν από εμάς και θα υπάρχει και μετά από εμάς.

Μια λέξη που μας οδηγεί στην ουσία, τη φιλοσοφία και την κουλτούρα της Αειφορίας, αυτό το «για πάντα» που θέλω να φέρω μέσα μου, γύρω μου, για μένα, για τους άλλους, για το περιβάλλον, για την κοινωνία.

Από κει και πέρα, όλα αποκτούν άλλη διάσταση, όταν η δέσμευση είναι συνειδητή, όταν ανάγονται σε υπόθεση προσωπική. Προσωπική υπόθεση είναι και η απόφαση για ενεργοποίηση συνειδήσεων και κινητοποίηση δυνάμεων.

Μου κέντρισε, ιδιαιτέρως, την προσοχή η ιδέα του συνεργατικού ψηφιακού αποθετηρίου με θέμα την πανδημία και την εκπαίδευση γύρω από αυτό το ζήτημα, ένα χρήσιμο εργαλείο για την εκπαιδευτική κοινότητα, που θα μπορούσε στην εξέλιξή του να αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία ενός ομοθεματικού Εθνικού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία.

Τολμείστε, επιχειρείστε, υλοποιείστε! Ονειρευτείτε, πειραματιστείτε, δημιουργείστε! Έχουμε ανάγκη από εμπνευσμένες προτάσεις, από ιδέες που μετασχηματίζουν την δυσκολία σε ευκαιρία, την απειλή σε εφόδιο, το εμπόδιο σε προνόμιο, τον περιορισμό σε ταξίδι».