Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μ. Μακρή παρακολούθησε, στην Αίθουσα της Γερουσίας, την Ολομέλεια της Βουλής των Εφήβων, στην οποία προέδρευε ο Πρόεδρος της Βουλής, κ. Κωνσταντίνος Τασούλας και με την οποία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της ΚΣΤ’ Συνόδου της Βουλής των Εφήβων με κεντρικό θέμα «Ψηφιακός Κόσμος: κωδικός Δημοκρ@τία #ενημερώνομαι #κρίνω #παρεμβαίνω».
Παρούσα στα δικά τους βήματα Δημοκρατίας, που κάνουν πράξη τη συμμετοχή των νέων στα κοινά, η κα Μακρή δέχτηκε, αρχικά, ερωτήσεις από τους έφηβους βουλευτές σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης.
Η Υφυπουργός Παιδείας απάντησε αναλυτικά και παρουσίασε τις ψηφιακές δράσεις του Υπουργείου Παιδείας που οδήγησαν στην ψηφιακή διάσταση της εκπαίδευσης μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας αλλά και στη νέα πρακτική, που τα ψηφιακά μέσα έθεσαν στο σχολικό περιβάλλον μέσα από μια αμιγώς διαδικτυακή διαδρομή.
Η Υφυπουργός Παιδείας αναφέρθηκε σε θέματα υποδομών, όπως η παροχή άνω των 90.000 tablet και laptop σε σχολεία, η χορήγηση voucher 200 ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, χωρίς κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια, σε πάνω από 160.000 μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, ως επέκταση του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα», συνολικού ύψους 140 εκατομμυρίων ευρώ, μέσω του οποίου έχουν ήδη δοθεί αντίστοιχα voucher σε πάνω από 500.000 παιδιά και νέους ηλικίας 4-24 ετών, η παροχή εξοπλισμού και ψηφιακών εργαλείων για σχολεία Ειδικής Αγωγής και για σχολεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η μαζική αναβάθμιση των συνδέσεων των σχολείων σε VDSL και δίκτυα οπτικών ινών.
Ανέδειξε τα προγράμματα «ταχύρρυθμης επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση» με συμμετοχή 83.000 εκπαιδευτικών, το νέο Πληροφοριακό Σύστημα Υποστήριξης Επιμορφωτικών Δράσεων του Ι.Ε.Π. για την επιμόρφωση 166.500 εκπαιδευτικών καθώς και τις εισαγωγικές επιμορφώσεις νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.
Μίλησε για τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ύψους 453 εκ. ευρώ για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, τα οποία περιλαμβάνουν την εγκατάσταση διαδραστικών πινάκων στις τάξεις, εργαστήρια ρομποτικής, δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού κ.ά. με άμεση υλοποίηση έργου προϋπολογισμού 30 εκ. ευρώ για την προμήθεια εξοπλισμού ρομποτικής και STEM στα σχολεία.
Τέλος, η Υφυπουργός Παιδείας ανέδειξε τη σημαντική λειτουργική και διοικητική αναβάθμιση με την ψηφιοποίηση πολλών διαδικασιών, όπως οι e-εγγραφές, η αποστολή αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων μέσω sms, η ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Στη συνέχεια, η κα Μακρή δέχτηκε ερώτηση από την Ομάδα που εργάστηκε στη θεματική «Ψηφιακός Κόσμος και ΜΜΕ» σχετικά με την υπερπληροφόρηση, την παραπληροφόρηση, τη ρητορική του μίσους στο διαδίκτυο.
Η Υφυπουργός Παιδείας τόνισε τον σημαντικό ρόλο του σχολείου στο να εξοπλίσει τους μαθητές και μελλοντικούς ενεργούς πολίτες με ικανότητες και δεξιότητες που αφορούν τη «γραφή» και την «ανάγνωση» των Μέσων επικοινωνίας και κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής των Εφήβων εγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που στοχεύουν στον ψηφιακό γραμματισμό, την αναγνώριση ψευδών ειδήσεων, την πληροφορία και το ψηφιακό περιβάλλον, την κριτική γνώση, την αποκωδικοποίηση της εικόνας και τον εντοπισμό των κρυφών μηνυμάτων της.
Επιβραβεύοντας τον υποδειγματικό χαρακτήρα των συνεδριάσεων της Βουλής των Εφήβων, η Υφυπουργός Παιδείας χαιρέτισε και συνεχάρη τους 270 έφηβους από τα Λύκεια όλης της Ελλάδας καθώς και από τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, για την ενεργοποίησή τους και το δικό τους «αποτύπωμα» στον Ψηφιακό Κόσμο με κωδικό τη Δημοκρ@τία.