Τρίτη, 19 Νοεμβρίου, 2024 23:48
ΒόλοςΤοπικά

Η Ζέττα Μακρή στο Διεπιστημονικό Συνέδριο Αναπτυξιακής Παιδιατρικής






Η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή κήρυξε την έναρξη των εργασιών  του Διεπιστημονικού Συνεδρίου, που διοργάνωσε η Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής ΕΚΠΑ σε συνεργασία με την Εταιρεία για την Εκπαίδευση και την Έρευνα στην Παιδιατρική, με τίτλο: «Η Αναπτυξιακή Παιδιατρική Σήμερα – Σύγχρονες Τάσεις & Απόψεις», το Σάββατο 3 Απριλίου.

Η κ. Μακρή ευχαρίστησε θερμά για την τιμητική πρόσκληση την κ. Λωρέττα Θωμαΐδου, Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Παιδιατρικής ΕΚΠΑ, Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου και την κ. Μαρίζα Τσολιά, Καθηγήτρια Παιδιατρικής-Λοιμωξιολογίας, Διευθύντρια Β’ Παιδιατρικής

Κλινικής Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων “Π. & Α. Κυριακού”.

Η Υφυπουργός Παιδείας ανέφερε στην ομιλία της: «Η αξία της διεπιστημονικής προσέγγισης στην έγκαιρη διάγνωση και την πρώιμη παρέμβαση έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια ως σημαντική συνέργεια ειδικών και επιστημόνων, καθώς συμβάλλει αποφασιστικά στη σφαιρική προσέγγιση των πολυδιάστατων αναπτυξιακών διαταραχών και προβλημάτων, που αντιμετωπίζει από πολύ νωρίς ένα παιδί με εμπόδια και έχει σκοπό να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των παιδιών αυτών, να εμποδίσει την εμφάνιση δευτερογενών προβλημάτων στη μάθηση και να στηρίξει ψυχοκοινωνικά την οικογένεια.

Κατά συνέπεια, η πρώιμη ανίχνευση δυσκολιών μάθησης και η υποστήριξη παιδιών με εμφανείς αναπηρίες ή που βρίσκονται σε επικινδυνότητα για αναπτυξιακές διαταραχές διαδραματίζει καθοριστικό και μεσολαβητικό ρόλο στην προσαρμογή του παιδιού και θα το βοηθήσει να αποκτήσει τις βάσεις για την ουσιαστική γνωστική και συναισθηματική του ένταξη και εκπαίδευση στη συνέχεια».

Η Υφυπουργός Παιδείας αναφέρθηκε όχι μόνο στους σκοπούς της ειδικής εκπαίδευσης αλλά και στην ολιστική θεώρηση και πράξη της συμπεριληπτικής/ ενταξιακής εκπαίδευσης.

«Η εκπαίδευση όλων ανεξαιρέτως των μαθητών, με και χωρίς αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εκλαμβάνεται ως ένα θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα και καθορίζει με σαφήνεια όλες εκείνες τις προϋποθέσεις που πρέπει να ισχύουν, προκειμένου να αίρονται εμπόδια, φραγμοί και περιορισμοί, που δεν επιτρέπουν τη ισότιμη συμμετοχή κάθε μαθητή σε όλες τις εκφάνσεις της σχολικής ζωής.

Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία διαχέει οριζόντια τις δράσεις της πολιτείας συνολικά σε μία οργανωμένη και συντονισμένη εθνική στρατηγική δημόσιων πολιτικών προσανατολισμένης στη δικαιωματική προσέγγιση της αναπηρίας.

Το Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης του Υπουργείου Παιδείας, αποτελεί οργανικό του μέρος και προβλέπει μία εκτεταμένη σειρά δράσεων, που αποσκοπούν στην προαγωγή της ισότιμης πρόσβασης παιδιών και νέων με αναπηρία σε μία ποιοτική, συμπεριληπτική/ενταξιακή εκπαίδευση».

Η Υφυπουργός Παιδείας κλείνοντας ευχαρίστησε την κα Θωμαΐδου- Ηλιοδρομίτη, για την ευγενική διάθεση και προσφορά να διανεμηθεί δωρεάν το εγχειρίδιο οδηγιών με τίτλο: «Panda με Μάσκα, Εκπαίδευση παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές στη χρήση προστατευτικής μάσκας» στο σύνολο των σχολικών μας μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, στο προσωπικό των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) καθώς και στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού  (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.).