Η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή συμμετείχε στην πρώτη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, η οποία αποτελεί ανώτατο διοικητικό όργανο σχεδιασμού, εφαρμογής και εποπτείας της υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής για την Οδική Ασφάλεια και πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την Τετάρτη 9 Ιουνίου.
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, πρόεδρος της Επιτροπής, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Ελευθέριος Οικονόμου, αντιπρόεδρος της Επιτροπής, ο αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Στέλιος Πέτσας, ο Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας κ. Βασίλης Κοντοζαμάνης και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για Θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, κ. Γιώργος Γεωργαντάς.
Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ζέττα Μακρή δήλωσε:
«Είναι πολύ τιμητική η συμμετοχή μου, με την ιδιότητά μου της Υφυπουργού Παιδείας, στην πρόσφατα θεσμοθετημένη, Κυβερνητική Επιτροπή για την προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας και ελπίζω να συνεισφέρω στον μεγάλο σκοπό της οδικής ασφάλειας και από αυτή τη θέση σε αγαστή συνεργασία με τους εκλεκτούς συναδέλφους Υπουργούς.
Tο Yπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων μπορεί και πρέπει να διαδραματίσει σημαίνοντα ρόλο στην προώθηση της κυκλοφοριακής παιδείας και της ασφαλούς συμπεριφοράς στο δρόμο.
Η αρχή πρέπει να γίνει με την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση, την πρόληψη, την καλλιέργεια της υπευθυνότητας, της ευσυνειδησίας, του σεβασμού στην ανθρώπινη ζωή.
Και αυτή η παρέμβαση θα πρέπει να ξεκινάει, ήδη, από τις μικρές ηλικίες του νηπιαγωγείου, όπου τα παιδιά διαμορφώνουν την προσωπικότητα τους και να συνεχίζεται σταδιακά και μεθοδικά καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής ζωής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Ενσωµατώνουμε την Κυκλοφοριακή Αγωγή στη σχολικό πρόγραμμα και προάγουμε την ασφαλή οδική συµπεριφορά και εισάγουμε στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων, μέσα από τα καινοτόμα εργαστήρια δεξιοτήτων, τη θεματική ενότητα ‘‘Ζω καλύτερα Ευ Ζην – Μαθήματα ζωής και αγωγής της υγείας’’ με την θεματική της Οδικής Ασφάλειας.
Οι μαθητές θα αποκτήσουν σωστή γνώση των κανόνων κυκλοφορίας για πεζούς και οδηγούς. Θα καλλιεργήσουν δεξιότητες, ώστε να είναι σε θέση ν’ αντιδρούν σωστά σε έκτακτες καταστάσεις και να έχουν υπεύθυνη συμπεριφορά στο δρόμο. Θα αναπτύξουν κριτική σκέψη, ώστε να αξιολογούν τις συνέπειες της κακής οδικής συμπεριφοράς.
Για τη σωστή εκπαίδευση των μαθητών, όμως, είναι σημαντικό και οι εκπαιδευτικοί μας να παραμένουν ενημερωμένοι, με τακτικές επιμορφώσεις, για τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας, ώστε να ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα και εξελίξεις, αλλά και να γνωρίζουν τις βέλτιστες πρακτικές και παιδαγωγικές μεθόδους για την καλύτερη διδασκαλία του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής στην τάξη.
Η συνεργασία των συναρμόδιων Υπουργείων στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας είναι προτεραιότητα για την Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό, αναγκαιότητα για την κοινωνία, προοπτική για την αλλαγή οδικής συμπεριφοράς και νοοτροπίας».