Μόνο στο Instagram, η ζωή της Ιωάννας Τούνη παρακολουθείται συστηματικά από 781.000 άτομα. Σε αυτό τον ήδη ογκώδη πληθυσμό των μόνιμων και δεδηλωμένων followers θα πρέπει να προστεθούν οι περιστασιακοί επισκέπτες, όλοι οι περαστικοί από το προφίλ της πρώην παίκτριας του τηλεοπτικού σόου «My Style Rocks».
Στην πράξη μπορεί να ξεπερνούν το εκατομμύριο όσοι ενημερώνονται κάθε μέρα για το πού η Ιωάννα Τούνη απολαμβάνει τα θαλάσσια μπάνια της, σε ποιο πολυτελές εστιατόριο δειπνεί και πού παίρνει το κοκτέιλ της.
Ούτως ή άλλως, το Instagram της j.touni τροφοδοτείται διαρκώς με επισκέπτες δεκάδων ιστοσελίδων, οι οποίες ανάγουν σε είδηση οτιδήποτε νέο συμβαίνει στην καθημερινότητα της Ιωάννας Τούνη, αξιοποιώντας ακριβώς τις δικές της αναρτήσεις στα social media.
Κάπως έτσι η διασημότητα της συγκεκριμένης σέξι καλλονής αυτο-αναπαράγεται, πολλαπλασιάζεται, αλλά και εξαργυρώνεται. Πολλοί θαυμάζουν την Τούνη για τον πλούτο των σωματικών της προσόντων και μαγνητίζονται από τις πάντα επαγγελματικά φροντισμένες, οριακά τολμηρές, αλλά ποτέ χυδαίες φωτογραφήσεις της.
Κάποιοι άλλοι την κατακρίνουν ή ακόμη και τη βρίζουν, βρίσκοντας αφορμές στην ελαφρότητα των εκάστοτε σχολίων της, όπως έγινε πρόσφατα όταν η Ιωάννα δυσανασχέτησε για τα ωράρια των εργαζομένων στα εστιατόρια των Παξών, επειδή η ίδια και η συντροφιά της δεν βρήκαν ανοιχτή ταβέρνα το μεσημέρι.
Στο επίκεντρο
Μοιραία, όμως, με 781.000 followers οτιδήποτε κάνει η Ιωάννα Τούνη αποτελεί είδηση και οποιαδήποτε, έστω και ελάχιστα παρεξηγήσιμη δήλωσή της, αποκτά διαστάσεις μείζονος θέματος για τη λιγότερο «βαριά» επικαιρότητα.
Ωστόσο, ακόμη και όσοι απλώς τη μισούν και τη φθονούν επειδή δείχνει να βρίσκεται σε μόνιμες, ανέμελες διακοπές ανά την Ελλάδα ή τον πλανήτη, δεν είναι βέβαιο ότι έχουν αντιληφθεί ότι το Instagram είναι η καθημερινή δουλειά της Ιωάννας Τούνη.
Διότι δεν είναι απλώς μια influencer. Είναι ένα διαδικτυακό πολυκατάστημα, μια «κάθετη μονάδα», η οποία προωθεί προϊόντα και αμείβεται γι’ αυτό. Διαφημίζοντας οτιδήποτε, όπως καλλυντικά, ρούχα και αξεσουάρ ένδυσης, κοσμήματα, ποτά, διακοσμητικούς πίνακες ζωγραφικής, ξενοδοχεία κ.λπ., η Τούνη έχει τη δυνατότητα να είναι οικονομικά αυτοδύναμη, όπως δηλώνει η ίδια.
Είναι επιχειρηματίας με τη συμβατική, παραδοσιακή έννοια, καθώς εμπορεύεται ενδύματα της μάρκας Bubblegun και τα γυαλιά ηλίου Ranjers.
Παράλληλα όμως έχει αναπτύξει μια άλλη, εξαιρετικά επικερδή δραστηριότητα στα social media, όπου ασκεί έναν ρόλο περίπου γυναίκας-ορχήστρα, καθώς ποζάρει ως αισθησιακό μοντέλο, κατόπιν επεξεργάζεται τις φωτογραφίες, επιμελείται τις αναρτήσεις στο Instagram, κλείνει συμφωνίες με τους πελάτες και κάνει το μάρκετινγκ του εαυτού της παντί τρόπω, έτσι ώστε να προσελκύει περισσότερους followers και περισσότερους πελάτες.
Συνεπώς, η Ιωάννα Τούνη δεν είναι απλώς μια εκρηκτική ξανθιά που τη μία λιάζεται στη Σαντορίνη ή στη Μύκονο και την άλλη ποζάρει στους αμμόλοφους του Ντουμπάι.
Είναι μάλλον ένα μοντέρνο e-shop, για το οποίο εργάζεται εντατικά και υπό πολλαπλές ιδιότητες. Επίσης, η Ιωάννα Τούνη συναλλάσσεται εκδίδοντας όλα τα νόμιμα παραστατικά και αποδίδοντας στην εφορία τον αναλογούντα φόρο για τις υπηρεσίες που παρέχει στην πελατεία της.
Το «protothema.ge» έχει στη διάθεσή του τον «τιμοκατάλογο» και τις επιλογές που προσφέρει η Ιωάννα Τούνη σε κάθε ενδιαφερόμενο για συνεργασία μαζί της. Πρόκειται για ένα κείμενο, συντεταγμένο σε σωστά ελληνικά και με ελάχιστα γλωσσικά ολισθήματα (εξάλλου η Τούνη, εκτός από μοντέλο, είναι πτυχιούχος παιδαγωγός της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης) και στο γνωστό πρόσχαρο ύφος της.
Σε αυτή την επιστολή της προς υποψήφιους διαφημιζόμενους, η Ιωάννα απαριθμεί τις επιλογές προβολής που παρέχει μέσω των social media ως εξής: «Για 1 post (φωτογραφία) στον προσωπικό μου λογαριασμό στο Instagram, καθώς και 1 story, το κόστος ανέρχεται στα 1.200 ευρώ. Η τιμή για κάθε αυτόνομο story (15 δευτερόλεπτα χωρίς swipe-up) είναι στα 350 ευρώ. Τα stories μου βλέπουν καθημερινά παραπάνω από 300.000 άτομα μέσα στο 24ωρο (όση και η διάρκεια που παραμένει online κάθε story στο Instagram). Η προσθήκη swipe-up κοστίζει 50 ευρώ, όπως και εκπτωτικού κωδικού».
Για τους μη γνωρίζοντες, ο όρος swipe-up αναφέρεται στη δυνατότητα που παραχωρεί το Instagram σε χρήστες με περισσότερους από 10.000 followers να προσθέσουν στις αναρτήσεις τους έναν σύνδεσμο σε κάποια άλλη διαδικτυακή σελίδα, εκτός Instagram.
Πρόκειται, δηλαδή, για ένα λίαν χρήσιμο μπόνους, ειδικά για διαφημιζόμενους οι οποίοι εμπορεύονται προϊόντα και κατ’ αυτό τον τρόπο επωφελούνται αμέσως, καθώς το αγοραστικό κοινό μπορεί να επισκεφθεί το ηλεκτρονικό κατάστημά τους απευθείας.
Συνεχίζοντας την παρουσίαση των υπηρεσιών της, η Ιωάννα Τούνη αναφέρει ότι «όσον αφορά τον Διαγωνισμό, έχω διαμορφώσει το εξής πακέτο -που έχει αποδειχθεί και το πιο αποδοτικό- το κόστος ανέρχεται στα 5.000 ευρώ (+ΦΠΑ). Το πακέτο Giveaway περιέχει 1 post (φωτογραφία διαγωνισμού) καθώς και 25 συνοδευτικά προωθητικά stories. Το Giveaway αναμένεται να αυξήσει τους ακόλουθους της σελίδας της εταιρείας σας στο Instagram κατά 30.000-90.000 και η προτεινόμενη διάρκεια του διαγωνισμού είναι 2 εβδομάδες. Στο προφίλ μου διεξάγεται μόνο ένας -μεγάλος- διαγωνισμός κάθε φορά, οπότε πρέπει να κλείσουμε νωρίτερα τη συμφωνία ώστε να έχουμε ελεύθερη ημερομηνία».
Επιδεικνύοντας το πόσο πεπειραμένη και πόσο καλά γνωρίζει τη δουλειά της, η Ιωάννα Τούνη εξηγεί περαιτέρω ότι «συνήθως τα δώρα παίζουν μεγάλο ρόλο στην απόδοση του διαγωνισμού, οπότε θα συζητήσουμε μαζί σχετικά με το μείγμα των δώρων, ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Σίγουρα, όμως, η συνολική αξία των επάθλων για τους νικητές θα πρέπει να ξεπερνά τα 3.000 ευρώ. Τέλος, για να φτάσουμε να διεξάγουμε έναν διαγωνισμό στο προφίλ μου, θα πρέπει να έχουν προηγηθεί κάποια stories ή post, ώστε η εταιρεία σας να είναι πιο οικεία στο κοινό μου».
Στην επιστολή της προς τους πελάτες της ως influencer φαίνεται πως μιλά από θέση ισχύος, έχοντας πλήρη συναίσθηση ότι αυτό που πουλάει είναι η δυνατότητα πρόσβασης σε ένα τεράστιο κοινό. Γι’ αυτό και επισημαίνει ότι «όποια και εάν επιλέξετε από τις 3 παραπάνω υπηρεσίες (post, story, giveaway) υπάρχει από την πλευρά σας η δυνατότητα να αναδημοσιεύσετε το υλικό -που θα ποστάρω η ίδια- στο Instagram ή στο Facebook της εταιρείας σας. Για οτιδήποτε άλλο, πχ ενημέρωση για εκπτώσεις και ειδικές τιμές, χορηγούμενες, ειδικά banners σε e-shop, εκπτωτικούς κωδικούς κ.λπ., θα πρέπει να το συζητήσουμε περαιτέρω, ώστε να βρούμε το σχετικό πλαίσιο συνεργασίας».
Πάντως, θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι σε κάθε επιμέρους πρότασή της προς τον υποψήφιο πελάτη, η Ιωάννα Τούνη φροντίζει να καθιστά σαφές ότι στην εκάστοτε χρέωση ανά προσφερόμενη υπηρεσία, θα πρέπει να υπολογίζεται και ο ΦΠΑ.
Και, ως επιδέξια στη γλώσσα του μάρκετινγκ και την αυτοπροβολή, κλείνοντας το κείμενο προς τους μελλοντικούς συναλλασσόμενους μαζί της υπενθυμίζει ότι «είμαι στη διάθεσή σας για να σας στείλω στατιστικά του λογαριασμού μου στο Instagram, ώστε να διαπιστώσετε και εσείς τη δυναμική της πιθανής συνεργασίας. Επίσης, να γνωρίζετε πως διατηρώ και αρκετά “δυνατά κανάλια” στο TikTok και το YouTube».
Τεράστια έσοδα
Όπως εξηγεί στο «protothema.gr» ο κ. Διαμαντής Κιτρίδης, ιδιοκτήτης και επικεφαλής της εταιρείας προβολής και επικοινωνίας Citrine Marketing Communication, «οι influencers, όπως π.χ. η Ιωάννα Τούνη, χρησιμοποιούν διάφορους τρόπους προώθησης προϊόντων. Ένας από τους πιο διαδεδομένους είναι μέσα από μια φωτογραφία σε ένα post (ή μια σειρά φωτογραφιών, τύπου carousel) παρουσιάζοντας ένα συγκεκριμένο προϊόν ή κάποια υπηρεσία που οι influencers έχουν αναλάβει να προωθήσουν.
Σε αυτή την περίπτωση, το κέρδος του διαφημιζόμενου έγκειται στο ότι το εμπόρευμα ή η υπηρεσία του προβάλλεται σε εκατοντάδες χιλιάδες followers. Στην περίπτωση της Τούνη, μιλάμε για 800.000-900.000 followers. Το αποτέλεσμα για την επιχείρηση είναι να καρπωθεί τη διάδραση με τους δυνητικούς πελάτες της, κάτι που σε διαφορετική περίπτωση θα έπρεπε να το πετύχει με πληρωμένη διαφήμιση, το κόστος της οποίας θα ήταν αρκετά μεγαλύτερο. Αλλά και το αποτέλεσμα θα ήταν κι αυτό αρκετά πιο δύσκολο να επιτευχθεί σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Κατ’ αυτό τον τρόπο, μέσω της Ιωάννας Τούνη και κάθε influencer καλλιεργείται αυτό που ονομάζουμε “brand awareness”, δηλαδή η γνωστοποίηση της εταιρείας στο κοινό ώστε στο εξής να την έχει υπόψη του».
Ο κ. Κιτρίδης παρατηρεί επίσης ότι «για τα έσοδα των influencers, εμείς, ως εξωτερικοί παράγοντες, δεν μπορούμε να δούμε με ακρίβεια τα στατιστικά κάθε post, όπως views και engagements της φωτογραφίας. Όμως, αυτό που μπορούμε να δούμε είναι η δύναμη του κάθε post και άρα το brand awareness που πέτυχε η επιχείρηση μέσω της συνεργασίας της με τον ή την εκάστοτε influencer.
Επιπλέον, μολονότι δεν έχουμε πρόσβαση στα στατιστικά δεδομένα (εκτός αν τα κοινοποιήσει σε εμάς ο κάτοχος του προφίλ στο Instagram), μπορούμε να υπολογίσουμε κατά προσέγγιση το χρηματικό ποσό που θα πλήρωνε η διαφημιζόμενη επιχείρηση προκειμένου να πετύχει το ίδιο αποτέλεσμα σε like και comments με αυτό που πέτυχε π.χ. η Ιωάννα Τούνη μέσω των δικών της δημοσιεύσεων».