Ήδη η νέα λίστα βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας με τις τελευταίες πληροφορίες να αναφέρουν πως θα υπάρξουν αλλαγές, όχι όμως μεγάλες. Στο πλαίσιο αυτό πάντως αναμένεται να ενταχθούν και κατηγορίες προϊόντων που απευθύνονται σε καταναλωτές με ειδικές διατροφικές ανάγκες που όμως αποτελούν πλέον υπολογίσιμη μάζα, όπως είναι οι διαβητικοί. Έτσι εκτός απροόπτου αναμένεται να ενταχθούν τα υποκατάστατα ζάχαρης και τα δημητριακά ολικής άλεσης.
Την ίδια ώρα συνεχίζεται η προσπάθεια να συμμετέχουν ακόμα περισσότερα επώνυμα προϊόντα στις λίστες των σούπερ μάρκετ. Κάτι που ήδη φάνηκε στις λίστες που έδωσαν τα περισσότερα σούπερ μάρκετ την τρέχουσα εβδομάδα αξιοποιώντας προωθητικές ενέργειες που είχαν συμφωνηθεί εδώ και καιρό.
Τι διημείφθη στη συνάντηση Γεωργιάδη – Βιομηχάνων
Χθες έγινε μία προσπάθεια στην τηλεδιάσκεψη που είχαν η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης υπό τον κ. Αδ. Γεωργιάδη και του ΔΣ του ΣΕΒΤ υπό τον Πρόεδρο του κ. Ιωάννη Γιώτη, της γνωστής Βιομηχανίας, προκειμένου να εξευρεθούν τρόποι ώστε η ελληνική βιομηχανία τροφίμων να συμμετέχει πιο δυναμικά στο μέτρο.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες ο υπουργός προέτρεψε τους Βιομηχάνους να έχουν πιο ενεργό ρόλο στην προσπάθεια να συγκρατηθούν οι τιμές με αιχμή το «καλάθι του νοικοκυριού» και να αντιληφθούν την κοινωνική ευθύνη που έχουν. Είχαν προηγηθεί παράπονα των λιανεμπόρων για απουσία ικανών προσφορών απ’ το μεγαλύτερο κομμάτι της Βιομηχανίας τροφίμων, αποδίδοντας έτσι και το γεγονός ότι χρησιμοποίησαν κατά κόρον προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στις αρχικές λίστες.
Κάτι βέβαια που ευνοεί τις ίδιες με δεδομένο ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους για τις αλυσίδες.
Δέσμευση των Βιομηχάνων
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το ΔΣ του ΣΕΒΤ μάλιστα δηλώνει πως «η Βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών θα συνεχίσει να στηρίζει τον Έλληνα καταναλωτή, προκειμένου τα προϊόντα που παράγει να αποτελούν τη συνειδητή επιλογή του», και ενθαρρύνει τα μέλη του Συνδέσμου «να εντατικοποιήσουν τις ενέργειές τους, διευρύνοντας τη συμμετοχή τους στο «καλάθι του νοικοκυριού».
Μειώσεις τιμών
Εν τω μεταξύ οι διορθωτικές κινήσεις στις λίστες που έχουν κοινοποιήσει τα Σούπερ Μάρκετ για την τρέχουσα εβδομάδα συνεχίζονται. Πληροφορίες ανέφεραν πως χθες σχεδόν το σύνολο των αλυσίδων προχώρησαν σε μικροτροποποιήσεις προσθαφαιρώντας κάποια προϊόντα ή τροποποιώντας τις τιμές. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως όλες οι τροποποιήσεις των τιμών αφορούσαν μειώσεις, ένδειξη ότι πιθανόν αρχίζει να δημιουργείται ο ανταγωνισμός απ’ τον οποίο προσδοκά το υπ. Ανάπτυξης ότι θα επιτευχθεί η συγκράτηση των τιμών έστω στα βασικά αγαθά του «καλαθιού».
Υπενθυμίζεται πως με τις διορθώσεις στο μέτρο που υπερψηφίστηκαν χθες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν την υποχρέωση να έχουν επαρκή αποθέματα των προϊόντων που εντάσσουν στη λίστα του «καλαθιού του νοικοκυριού» και στην περίπτωση που κάτι εξαντληθεί να το αντικαθιστούν με αντίστοιχο προϊόν ίσης ή χαμηλότερης αξίας. Παράλληλα υποχρεούνται να τοποθετήσουν σήμανση συγκεκριμένων διαστάσεων στα ράφια με προϊόντα του «καλαθιού» καθώς και να αναρτήσουν σε εμφανές μέρος λίστα με το σύνολο των προϊόντων και τις τιμές τους.