Ανατροπή χθες στην υπόθεση του 31χρονου οδηγού του φορτηγού που προκάλεσε το φριχτό δυστύχημα το 2014 με την απώλεια τριών νέων ανθρώπων στην παλαιά εθνική οδό Βόλου – Λάρισας, μεταξύ Ριζομύλου και Στεφανοβικείου, καθώς το Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων Λάρισας, έκρινε πως δεν έπρεπε να γίνει δεκτή η αναγνώριση του ελαφρυντικού του πρότερου σύννομου βίου του κατηγορούμενου.
Το δικαστήριο αποφάσισε πως θα έπρεπε να ισχύσει η πρωτόδικη ποινή που του είχε επιβληθεί από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Βόλου τον Φεβρουάριο του 2017, αυτή της φυλάκισης 7 ετών κατά συγχώνευση, χωρίς την ύπαρξη κάποιου ελαφρυντικού.
Ο κατηγορούμενος φορτηγατζής από το Άργος, ζήτησε απολογούμενος να ισχύσει η προηγούμενη απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Πλημμελημάτων, τον Μάρτιο του 2021, όταν και είχε καταδικαστεί για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη απόφαση η ποινή του μειώθηκε σε φυλάκιση 5,5 ετών, μετατρέψιμη προς 5 ευρώ ημερησίως, καθώς του αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου. Όμως, το αίτημά του δεν έγινε εκ νέου αποδεκτό από το χθεσινό δικαστήριο, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η εισαγγελική πρόταση, δηλαδή ότι πρέπει να απορριφθεί το αίτημα ελαφρυντικού και συγκεκριμένα του πρότερου σύννομου βίου.
Υπενθυμίζεται ότι η υπόθεση οδηγήθηκε ξανά στο ακροατήριο του Εφετείου Πλημμελημάτων, μετά από σχετική απόφαση του Αρείου Πάγου που έκανε δεκτή την αίτηση αναίρεσης του εισαγγελέα του ανώτατου δικαστηρίου, κατά της απόφασης του Τριμελούς Εφετείου Πλημμελημάτων Λάρισας, σύμφωνα με την οποία δεν έπρεπε να αναγνωριστεί το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου στον οδηγό της μοιραίας νταλίκας, που προκάλεσε το τραγικό δυστύχημα.
Ειδικότερα με την υπ’ αριθμόν 935/2022 απόφασή του το Ε’ Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου έκρινε ότι πρέπει η υπόθεση να παραπεμφθεί εκ νέου στο Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων Λάρισας και να συζητηθεί ξανά, καθώς έκανε δεκτή την αίτηση αναίρεσης του εισαγγελέα του ανώτατου δικαστηρίου, κατά της απόφασης (68/2021) του Εφετείου Πλημμελημάτων Λάρισας, σύμφωνα με την οποία, δεν έπρεπε να αναγνωριστεί το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου στον οδηγό της μοιραίας δημοσίας χρήσης νταλίκας, που προκάλεσε το τραγικό δυστύχημα, τον Ιούλιο του 2014.
Παράλληλα το Ε’ Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου είχε απορρίψει την αίτηση αναίρεσης του 31χρονου (είχε υποβληθεί στις 30/11/2021), να του αναγνωριστεί και το ελαφρυντικό της καλής συμπεριφοράς μετά την πράξη. Πρωτόδικα, τον Φεβρουάριο του 2017, ο οδηγός της νταλίκας είχε καταδικαστεί από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Βόλου σε ποινή φυλάκισης 7 ετών. Η ποινή που του είχε επιβληθεί, ήταν τέσσερα χρόνια για τον θάνατο κάθε παιδιού και κατά συγχώνευση μετατράπηκε σε επτά χρόνια, ενώ ο 31χρονος είχε ασκήσει έφεση.
Το δυστύχημα είχε σημειωθεί στις 23 Ιουλίου 2014, στο 36ο χιλιόμετρο της παλαιάς εθνικής οδού Λάρισας-Βόλου, μεταξύ Ριζομύλου και Στεφανοβικείου, στη 1.35 μετά τα μεσάνυχτα, όταν τα τρία νεαρά παιδιά που επέβαιναν στο ίδιο αυτοκίνητο, συγκρούστηκαν με νταλίκα, που φέρεται να είχε εισέλθει στο ρεύμα κυκλοφορίας τους. Αποτέλεσμα ήταν να χάσουν τις ζωές τους οι αδερφές Ιωάννα και Κατερίνα Κουτσιαρή, 18 και 21 ετών αντίστοιχα, από το Στεφανοβίκειο και ο Φίλιππος Καπανιάρης, 20 ετών, από τον Ριζόμυλο.
Σύμφωνα με την καταδικαστική απόφαση, ο κατηγορούμενος οδηγός «δεν οδηγούσε με σύνεση, δεν ασκούσε τον έλεγχο και την εποπτεία του οχήματός του, ώστε να μπορεί σε κάθε στιγμή να εκτελέσει τους απαιτούμενους χειρισμούς, είχε φορτώσει καθ’ υπέρβαση έως 20% του επιτρεπόμενου το όχημα που οδηγούσε, δεν είχε διαρκώς τεταμένη την προσοχή του στην οδήγηση, κινούνταν με υπερβολική για τις συνθήκες ταχύτητα και δη με 77 χλμ. την ώρα (με όριο τα 70 χλμ. την ώρα) και εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και όπου έβαινε το κανονικώς κινούμενο όχημα, που οδηγούσε ο Φιλ. Καπανιάρης».