«Η σημερινή ημέρα είναι μια ημέρα-τομή για τη λειτουργία των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών» δήλωσε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για Θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς
«Η σημερινή ημέρα είναι μια ημέρα-τομή για τη λειτουργία των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών» δήλωσε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για Θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς, οποίος κατά την επίσκεψή του σήμερα το πρωί στο ΚΕΠ Πειραιά συναντήθηκε με τον δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη.
Όπως τόνισε ο κ. Γεωργαντάς «σήμερα, τα ΚΕΠ διασυνδέονται με το Μητρώο Πολιτών, δίνοντας τη δυνατότητα στον πολίτη να υποβάλλει ψηφιακά αιτήσεις για οκτώ σημαντικά πιστοποιητικά δημοτικής και αστικής κατάστασης και παράλληλα να τα παραλαμβάνει σε μηδενικό χρόνο. Η υφιστάμενη, χρονοβόρα διαδικασία που απαιτούσε από τους πολίτες δύο επισκέψεις στα ΚΕΠ, σταματά. Πλέον, η παραλαβή πραγματοποιείται την ίδια στιγμή με την αίτηση» και υπογράμμισε ότι ο όγκος των αιτήσεων ήταν τεράστιος και μπορεί να έφτανε και «τις 3 εκατομμύρια πράξεις περίπου τον χρόνο».
Τα πιστοποιητικά που μπορεί να ζητήσει ο πολίτης είναι:
1) Πιστοποιητικό Γεννήσεως επικαιροποιημένο
2) Πιστοποιητικό Οικογενειακής κατάστασης επικαιροποιημένο
3) Ληξιαρχική πράξη γέννησης από τον 08/2013 (για πρώτη φορά on line από τα ΚΕΠ)
4) Ληξιαρχική πράξη γάμου από τον 08/2013 (για πρώτη φορά on line από τα ΚΕΠ)
5) Ληξιαρχική πράξη Συμφώνου Συμβίωσης από τον 08/2013 ( για πρώτη φορά on line από τα ΚΕΠ)
6) Ληξιαρχική Πράξη Θανάτου από τον 08/2013 (για πρώτη φορά on line από τα ΚΕΠ)
7) Πιστοποιητικό Ιθαγένειας (για πρώτη φορά on line από τα ΚΕΠ).
8) Πιστοποιητικό Εγγυτέρων Συγγενών εφόσον έχει εκδοθεί για μια φορά (για πρώτη φορά on line από τα ΚΕΠ).
Να σημειώσουμε ότι τα παραπάνω πιστοποιητικά αποτελούν τον συχνότερο λόγο επίσκεψης πολιτών στα ΚΕΠ αφού για το 2019 είχαν εκδοθεί συνολικά 3.190.790 πιστοποιητικά. Ακόμα και μετά την καθιέρωση του gov.gr το 2020, οπότε και επήλθε μείωση της τάξης του 30%, τα ΚΕΠ κλήθηκαν να εκδώσουν τα εν λόγω πιστοποιητικά 2.130.821 φορές. «Ο διοικητικός εκσυγχρονισμός και ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ΚΕΠ συνεχίζεται, με μοναδικό στόχο την ουσιαστική διευκόλυνση τόσο των υπαλλήλων τους όσο και των πολιτών. Νομίζω ότι ο κόσμος ήδη αντιλαμβάνεται ότι αλλάζουμε σελίδα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργαντάς.
Η συγκεκριμένη δυνατότητα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της αναβάθμισης των ΚΕΠ σε μοναδικό σημείο επαφής του πολίτη με το κράτος, είτε για διαδικασίες που δεν διεκπεραιώνονται μέσω του gov.gr, είτε για τους πολίτες που δεν έχουν τις ψηφιακές δεξιότητες για να χρησιμοποιούν τις ψηφιακές υπηρεσίες του Δημοσίου. Η δράση σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (Ε.Π.Α.Δ.) της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών.