Πρακτική «δεν πληρώνω» λανσάρουν διάφοροι ασυνείδητοι σε πρατήρια καυσίμων της Θεσσαλονίκης.
Η ακρίβεια στα καύσιμα και η εντεινόμενη αβεβαιότητα για την ολοένα αυξανόμενη άνοδο στις τιμές των βενζινάδικων έχουν οδηγήσει επιτήδειους σε νέες… μεθόδους ώστε να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ τους και στη συνέχεια να εξαφανίζονται με το πόδι πατημένο στο γκάζι. Οι εν λόγω πρακτικές σε συνάρτηση με τη σημαντική πτώση της τάξης του 30% στην κατανάλωση στα καύσιμα, έχουν σφίξει για τα καλά τη θηλιά στον λαιμό των βενζινοπωλών.
«Τώρα πονάει περισσότερο»
Ο κ. Γαβριηλίδης συνεχίζοντας, επεσήμανε ότι η πρακτική του «βάζω βενζίνη και εξαφανίζομαι» σε συνδυασμό με την καταναλωτική ξηρασία ενδεχομένως οδηγήσει σε αλυσιδωτά λουκέτα, κυρίως για τις επιχειρήσεις, που όπως υπογραμμίζει, «λειτουργούν με νομιμότητα».
«Αιμορραγεί ο κλάδος από τα κυκλώματα λαθρεμπορίας καυσίμων»
Ο δυνητικός αντίκτυπος στο σταδιακό στραγγάλισμα του κλάδου σύμφωνα με τον κ. Γαβριηλίδη οφείλεται σε σημαντικό βαθμό και στα κυκλώματα λαθρεμπορίας καυσίμων. «Ένα “καθαρό” πρατήριο το οποίο είναι τίμιο, πρέπει να πολεμήσει με το πλαφόν της κυβέρνησης, τα μεγάλα έξοδα, ενώ τίθεται αντιμέτωπο και με τη λαθρεμπορία, από την οποία αιμορραγεί και εξαιτίας της χάνει πελατεία. Όλα αυτά καταλαβαίνουμε ότι οδηγούν κάποια στιγμή στην πλήρη εξαφάνιση αρκετών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται από οικογενειάρχες», επεσήμανε.
Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά καιρούς η Ελληνική Αστυνομία έχει εξαρθρώσει κυκλώματα νοθευμένης βενζίνης, όπου μέσω εικονικών εταιρειών και πλαστών δελτίων αποστολής μετέφεραν χημικούς διαλύτες από τη Βουλγαρία στην Ελλάδα, νοθεύοντας καύσιμα στα πρατήρια. Η εν λόγω δράση σύμφωνα με τον κ. Γαβριηλίδη φέρνει σε πλεονεκτική θέση τα συγκεκριμένα καταστήματα, καθώς λόγω της αμφιβόλου ποιότητας καυσίμου έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν σημαντικά την τιμή στη βενζίνη και στο αέριο, έναντι των «καθαρών» όπως αναφέρει επιχειρήσεων, που καλούνται να συμβαδίσουν με την αγορά και να εκτινάξουν την τιμή τους πάνω από τα 2.20 ευρώ το λίτρο.
«Το κυριότερο πρόβλημα είναι τα πρατήρια που πουλάνε ανεξήγητα… φτηνά. Μπορεί να μπαίνει ο κάθε καταναλωτής στην ιστοσελίδα του υπουργείου και να βλέπει τις τιμές του διυλιστηρίου. Αν ένα πρατήριο πουλάει κάτω από έξι λεπτά -σύμφωνα με το κέρδος του-, κάτι “μυρίζει”», σημείωσε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας ότι «οι υπόλοιποι είμαστε υποχρεωμένοι να πάμε στο κυβερνητικό πλαφόν, το οποίο μας προκαλεί ένα ακόμη πρόβλημα στην προμήθεια καυσίμων, με τιμές που ξεπερνούν ακόμη και το 30%. Όλα αυτά είναι λεφτά και κοστίζουν ακριβά».