Του Τάσου Γ. Καπουρνιώτη, Αρχιτέκτονα, e-mail: [email protected]
Καλά δεν σας φαίνεται πως μας δουλεύουν;
Δεν προκαλούν την νοημοσύνη μας;
Οτιδήποτε να συμβείμας το παρουσιάζουν λες και απευθύνονται σε γκαγκά, σε ούγκα – ούγκα, σαν να είμαστε άτομα άβουλα, που δεν καταλαβαίνουν, χωρίς λόγο δεν θυμούνται, λες και πάσχουμε (άνευ κάποιας νοητικής πάθησης) από άνοια.
Πρώτη περίπτωση οι εσωκομματικές εκλογές των ημερών…
Τόσο εύκολη εξιλέωση;… Ξανά μανά τα ίδια!…
Ένα Ιστορικό κόμμα που η φθορά του χρόνου από την έλλειψη συνέχειας,οφειλόμενη πιθανόν στην παρουσία κορεσμένων, θα έλεγα χορτασμένων, αλλά και ίσως ανίκανων στελεχών, έγινε- γίνεται προσπάθεια με αφορμή την εκλογή Προέδρου, να ξαναζωντανέψει και να βγει από το αδιάφορο ψυχρό χρονοντούλαπο στο οποίο μόνο του είχε εγκλειστεί.
Είναι δυνατόν το κοινό αυτής της Χώρας να ασχολείται….
Με άτομα ξεπερασμένα,μάταια δοκιμασμένα στην πράξη, ξεχασμένα, ξεζουμισμένα, βγαλμένα από την κομματική ναφθαλίνη, φθαρμένα από την κοινωνική- πνευματική εξέλιξη.
Άτομα που ο παραταξιακός τους πολιτικός χώρος για είκοσι χρόνια και κάτι… κυβέρνησε την Χώρα και παρόλα αυτά οι πολίτες τααπαξίωσαν, τα ξέχασαν και που όμως σήμερα οσφραινόμενα αξιώματα και φαγοπότι θυμήθηκαν ότι υπάρχουν.
Επιστρέφουν εκμεταλλευόμενα κυρίως τα κομματικά αλισβερίσια και ελέω των ΜΜΕ προβάλλονται σαν ξαναζεσταμένο φαγητό, σαν κατεψυγμένο φρούτο, σαν πρίγκηπες έκπτωτης Βασιλείας και τέλος σαν προξενεμένες (άρα παρακολουθημένες) παραπονιάρες νύμφες.
Στο τελευταίο μάλιστα είδος θα παρατηρήσω ότι είναι άκρα υποκριτικό κάποιος έχοντας διεκδικήσεικαι πάρει μια θέση στο Ευρωκοινοβούλιο γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι θα τον παρακολουθούνόπως συμβαίνει και με όλους τους άλλους ομοιοθεσήτες του (κοινό μυστικό, βλέπε πρωτόκολλο ΕΕ)… να επικαλείται «καταπάτηση ελευθερίας και δημοκρατικών δικαιωμάτων» για να αντιπολιτευτεί…. αλλά και για να αποκτήσει ηγετική θέση.
Δεύτερη περίπτωση… η ωραιοποίηση μιας διάλυσης…
Αυτό που συμβαίνει στην περίπτωση της μέχρι τώρα αξιωματικής αντιπολίτευση θυμίζει κομμένη μαγιονέζα.
Συνήθως η μαγιονέζα κόβεται όταν τα υλικά αλλά και η παρασκευή-μίξη δεν είναι σωστά/σωστή, κατάλληλα/κατάλληλη.
Είναι για γέλια μάλλον για κλάματα να θέλει να ηγείται αριστερής παράταξης ένα πιστό δείγμα του καπιταλισμού (κανένα πρόβλημα για τον ίδιο, αλλά!…νισάφι), που μετακινείται με οχήματα 200.000 Ε, διαμένοντας σε πολυτελή διαμερίσματα, βίλες με πισίνες, κλπ., κλπ.
Η Ιστορία θα αποδείξει πως ο συγκεκριμένος το μόνο που επιδίωξε και επιδιώκει με την παρουσία του, είναι να προβάλει τον εαυτό και τις οποιεσδήποτε συνήθειές του, επικουρούμενος από μια παράταξη εκ διαμέτρου αντίθετη με τα πιστεύω του(βασική αντίθεση που παρόλα αυτά προβάλλεται σαν νορμάλ), αλλά και από την κοινότητα LOATKI (βασικό).
Τρίτη περίπτωση… κουμπαριές…
Φαντάζεστε σε μια μεγάλη ποδοσφαιρική ομάδα, να αλλάζει ο προπονητής και επειδή δυο τρεις παίκτες (καλοί;…) που αναδείχθηκαν συμμετέχοντας στην ομάδα αυτή, επειδή δεν τον πάνε!… να απέχουν και να μην παίζουν.
Τις ημέρες αυτές στην πολιτική το είδαμε και αυτό…
Σε επέτειο ίδρυσης του κυβερνόντος κόμματος, επιβεβλημένα στελέχη της παράταξης, που χάρη στην υποστήριξη των οπαδών ψηφοφόρων της αναδείχτηκαν σε ηγετικά στελέχη, απείχαν του εορτασμού σνομπάροντάς τον προκλητικά (θα το γράψω για άλλη μια φορά, λες και παίζανε τις κουμπάρες), αγνοώντας πως χωρίς αυτούς δεν χάθηκε και κάτι….
Άραγε ποιον σνομπάρανε; τον Πρόεδρο, το κόμμα, τους οπαδούς;… Ταπεινή μου άποψη… τους ίδιους τους εαυτούς τους.
Το αναφέρω σαν περίπτωση γιατί από εσωτερικό θέμα μιας παράταξης (όπως θα έπρεπε να είναι), για λόγους αντιπολίτευσης εξελίχθηκε-προβλήθηκε σαν γενικό…… έτσι που το πλασάρανε.
Τέταρτη περίπτωση…
Διαφημίσεις…..αντιδεοντολογικές.. εξωπραγματικές.
Αρκεί κάποιος να διαβάσει τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας (Ε.Κ.Δ.-Ε.) και θα δει το τι επικρατεί και επιβάλλεται αντιδεοντολογικά στην πράξη αφού δεν τηρούνται οι Κανόνες του.
Παραδείγματα:…
Όταν υπάρχει πρόβλημα στέγασης, σε αυτές προβάλλονται ιδανικά σπίτια, με αυλές, πισίνες, σύγχρονους χώρους με πανάκριβους εξοπλισμούς και επιπλώσεις… σκέτη πρόκληση και ανεκπλήρωτοι πόθοιπολλών.
Ακόμη στις περισσότερες από αυτές οι πρωταγωνίστριες/στές φοράνε γελοίους/ηλίθιους χαρακτήρες (αφού προσποιούνται) μην έχοντας καμιά σχέση με την πραγματικότητα… προκαλώντας.. και προσβάλλοντας τη νοημοσύνη.
Σε μερικές πάλι διαφημίζοντας ένα προϊόν, φροντίζουν να πλασάρουν χαρακτήρες και τρόπους ζωής.
Ενδεικτικές εκείνες που διαφημίζουν τον τζόγο…
Σκηνές απείρου εξευτελισμού… δείχνοντας συχνά και εκβιαστικά (διακόπτοντας τις κανονικές προβολές), ανθρώπους κάθε φίλου ηλικίας να απολαμβάνουν το ΨΕΜΑ, την ΟΥΤΟΠΙΑ….φερόμενοι γελοία, αφύσικα.
Πέμπτη περίπτωση… τρομολαγνεία.
Ο τρόπος και η εμμονή στην καταθλιπτική παρουσίαση των διάφορων γεγονότων όπως: η λειψυδρία!.., τα δελτία καιρού!.., οι πολεμικές ανταποκρίσεις!.. τα κατορθώματα των άθικτων Ρομά!.. οι ληστείες!… οι δολοφονίες!.. οι βιασμοί…οι αυξήσεις τιμών!…
Η Επιστήμη της Ψυχολογίας θα ανέφερε πως με την κατάλληλη παρουσίαση και εκμετάλλευση όλων αυτών μπορείς να ελέγχεις την βούληση των αποδεκτών.
Φυσικά και πρέπει να γίνεται παρουσίαση των διάφορων γεγονότων δυσάρεστων- ευχάριστών, υπάρχει όμως μια βασική διαφορά μεταξύ ενημέρωσης και ριάλιτι, «Ο Νοών νοείτω».
Θα μπορούσα να αναφέρω και πολλά άλλα… πετάω το μπαλάκι σε εσάς.
Εγώ προσπαθώ να προκαλέσω… να ανάψω το φυτίλι της αντίδρασης.
Ένας από εσάς είμαι, η γραφή μου είναι απλή, όπως και η δική σας, άλλωστε, όπως θα διαβάσατε χρησιμοποιώ παραδείγματα κοινά, αντιληπτά.