Μάλιστα, το κύκλωμα της απάτης για να κάνει τα θύματα να νιώθουν πιο «ασφαλή», δεχόταν τις περισσότερες προκαταβολές μέσω τραπεζικών καταθέσεων, οι οποίες βέβαια στη συνέχεια εξαφανίστηκαν και τα θύματά τους όχι μόνο δεν πήραν τα οχήματα που παρήγγειλαν, αλλά ούτε καν τις προκαταβολές που έδωσαν, αφού ακολούθως οι εκτελωνιστές τα έριχναν στον μεσάζοντα και ο μεσάζων, με το πρόσχημα ότι «δεν λάμβανα εγώ τα χρήματα», στους εκτελωνιστές.
Ο γνωστός ποινικολόγος Αλέξης Κούγιας, νομικός εκπρόσωπος 30 εξαπατημένων πελατών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται, όπως θα διαβάσετε παρακάτω, και τα ονόματα γνωστών ποδοσφαιριστών, έκανε λόγο για μια πρωτοφανή υπόθεση απάτης για την οποία χρειάστηκε ένας ολόκληρος χρόνος προκειμένου να συγκεντρωθούν τα απαραίτητα στοιχεία για την υποβολή μηνύσεων κατά των δύο δραστών, του πρώην προέδρου της Ελληνικής Ομοσπονδίας Πυγμαχίας Σωτήρη Καμπέρη και του Ιωάννη Μαραγιάννη, ιδιοκτήτη της εταιρείας εκτελωνισμού Maragiannis Customs Brokers Garage Junkies.
Το κουβάρι αυτής της υπόθεσης άρχισε να ξετυλίγεται πριν από περίπου τρία χρόνια. Οι δύο εγκαλούμενοι είχαν βγάλει φήμη στην αγορά αυτοκινήτου ότι έχουν άκρες στη Γερμανία με μεγάλες τράπεζες που διαθέτουν στοκ κατασχεμένων πολυτελών αυτοκινήτων, τα οποία δύνανται να αποδεσμεύσουν σε εξαιρετικά προνομιακές τιμές και να τα εκτελωνίσουν στην Ελλάδα… ως ιστορικά. Τα θύματα υποστηρίζουν στη μήνυσή τους ότι πρώτα ήρθαν σε επαφή με τον πρώην παράγοντα της ελληνικής πυγμαχίας, ο οποίος τους συνέστησε τον δεύτερο εγκαλούμενο ως τον εκτελωνιστή που θα προέβαινε σε όλες εκείνες τις νόμιμες ενέργειες για τον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων και την παράδοσή τους στους πελάτες «με το κλειδί στο χέρι».
Ενα από τα πρώτα θύματά τους ήταν ο πρώην κεντρικός αμυντικός του Αρη Θεσσαλονίκης Γιώργος Δεληζήσης. Ο ποδοσφαιριστής ήρθε σε συνεννόηση με τον Σωτήρη Καμπέρη και τον εκτελωνιστή Ιωάννη Μαραγιάννη στις αρχές Ιανουαρίου 2021. Ζήτησε να του βρουν ένα αυτοκίνητο μάρκας Mercedes C200 AMG, 4Matic, full extra, χρονολογίας 2019 και κατέβαλε 14.000 ευρώ ως προκαταβολή. Δύο μήνες μετά παρήγγειλε και ένα ακόμη αυτοκίνητο, μάρκας BMW X1, αυτόματο, χρονολογίας 2020, το οποίο, όπως του είπαν, κόστιζε 12.500 ευρώ και γι’ αυτό κατέβαλε τα μισά χρήματα ως προκαταβολή.
Επιπλέον κατέβαλε 14.000 ευρώ ως προκαταβολή για την παραγγελία ενός τρίτου αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τον ποδοσφαιριστή, ο πρώην παράγοντας της πυγμαχίας τού είχε αναλύσει τη διαδικασία με την οποία θα εισήγε τα αυτοκίνητα, τονίζοντας πως εκείνος είχε μεγάλες διασυνδέσεις και με διευθυντικά στελέχη στο εξωτερικό, ιδίως στη Γερμανία αλλά και στο Ντουμπάι.
«Ειδικότερα μου ανέφερε πως τα αυτοκίνητα τα αγόραζε μέσω πλειστηριασμών σε πολύ χαμηλές τιμές και εκ των υστέρων ο Μαραγιάννης εκτελώνιζε τα αυτοκίνητα ως ιστορικά, διαβεβαιώνοντάς με πως με αυτό τον τρόπο θα κέρδιζα έως και 80% έκπτωση από την αρχική τιμή», αναφέρει στη μήνυση του ο πρώην αρχηγός του Αρη, εξηγώντας ότι ο Καμπέρης τού είπε ότι είναι πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Πυγμαχίας και επειδή λόγω αυτού διαχειρίζεται δημόσια περιουσία, εποπτεύεται από οικονομικό έλεγχο. «Συνεπώς, τον εμπιστεύτηκα», προσθέτει.
Ο ποδοσφαιριστής του Αρη μίλησε στους συμπαίκτες του για την παραγγελία του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να αρχίσουν να εκδηλώνουν ενδιαφέρον και άλλοι ποδοσφαιριστές. Ενας εξ αυτών, όπως αναφέρει στη μήνυση του ο Γιώργος Δεληζήσης, ήταν ο Εργκους Κάτσε. Ο διεθνής Αλβανός ποδοσφαιριστής που φέτος αγωνίζεται με την ομάδα του Βόλου, σύμφωνα με τον Δεληζήση, παρήγγειλε κι αυτός ένα αυτοκίνητο αντί 70.000 ευρώ, η αξία του οποίου στην Ελλάδα είναι 130.000 ευρώ. «Κατέβαλε προκαταβολή 20.000 ευρώ, αλλά το αυτοκίνητο δεν ήρθε ποτέ.
Ούτε, όμως, ο ίδιος κατάφερε να παραλάβει την BMW X1 M packet που είχε παραγγείλει μέσω των δύο εγκαλούμενων. Υποτίθεται ότι θα το αγόραζε στην εξαιρετική τιμή των 12.500 ευρώ, έδωσε τα μισά ως προκαταβολή, όμως το αυτοκίνητο δεν έφτασε ποτέ στα χέρια του. «Στην αρχή μού έλεγαν ότι φταίει το τελωνείο, μετά η πανδημία κι ένα σωρό άλλες δικαιολογίες που θα χρειάζονταν αρκετές σελίδες για να τις μνημονεύσω. Η ουσία είναι ότι τα αυτοκίνητα που είχα συμφωνήσει να αγοράσω δεν ήρθαν ποτέ στην κατοχή μου», προσθέτει.
Πώς πήγαν να μπλέξουν τον Τσιμίκα
Ενδιαφέρον παρουσιάζει κι ένα ακόμα απόσπασμα μέσα από την πολυσέλιδη μήνυση του Γιώργου Δεληζήση: «Στις 13 Φεβρουαρίου 2022, καθώς ήμουν στα Ιωάννινα με την ομάδα μου λόγω του αγώνα που διεξαγόταν ενάντια στην ομάδα του ΠΑΣ, επικοινώνησε μαζί μου ο Καμπέρης, ο οποίος για να με ευχαριστήσει που τον είχα συστήσει σε πολλούς γνωστούς μου, μου πρότεινε με θράσος να αγοράσουμε από κοινού, με σκοπό τη μεταπώληση, δύο αυτοκίνητα μεγάλης αξίας, το ένα εκ των οποίων θα πουλούσαμε στον διεθνή Ελληνα παίκτη της Λίβερπουλ Κώστα Τσιμίκα, που δήθεν είχε εκφράσει ενδιαφέρον. Για τον σκοπό αυτό κατέθεσα στον τραπεζικό λογαριασμό του Καμπέρη 16.750 ευρώ, τα οποία αργότερα όμως μου τα επέστρεψε, διότι η εμπιστοσύνη μου κλονίστηκε προς το πρόσωπό του».
Μερικές βδομάδες μετά, δύο φίλοι του Δεληζήση, οι πρώην ποδοσφαιριστές Δημήτρης και Στέλιος Ηλιάδης, που γνώριζαν τον Κώστα Τσιμίκα, του είπαν πως ουδέποτε είχε παραγγείλει οποιαδήποτε αυτοκίνητο από τον Καμπέρη. «Εκείνη τη στιγμή συνειδητοποίησα λυπημένος πως ήμουν ένα θύμα εξαπάτησης», αναφέρεται στη μήνυση.
Θύμα του κυκλώματος έπεσε και ο Ελληνας διεθνής αριστερός μπακ της Νόριτς Δημήτρης Γιαννούλης, όπως μάλιστα συνέβη και με τον αδελφό του Κώστα και την αδελφή τους Μαρία Γιαννούλη. Ο πρώτος τούς ανέθεσε να του φέρουν από το εξωτερικό ένα αυτοκίνητο μάρκας Audi Q8, μοντέλο 2019, για το οποίο κατέβαλε ολόκληρο το ποσό που του ζήτησαν, ήτοι 22.300 ευρώ.
Οπως λοιπόν ο αδελφός του, που είχε παραγγείλει ένα Mercedes GLC του 2019 αντί του ποσού των 25.500 ευρώ και η αδελφή τους, ένα CHR Toyota του 2020 αντί 9.500 ευρώ, έτσι κι αυτός ουδέποτε παρέλαβε το αυτοκίνητο που είχε συμφωνήσει να αγοράσει, καταβάλλοντας μάλιστα όλο το ποσό μπροστά.
Στη μακρά λίστα των εξαπατημένων ποδοσφαιριστών περιλαμβάνεται και ο Απόστολος Γιάννου, ο οποίος φέτος αγωνίζεται στο πρωτάθλημα της Ινδίας και ανέθεσε στο κύκλωμα να του βρει μια Jaguar Ftype του 2020, για την οποία κατέβαλε ολόκληρο το ποσό που του ζήτησαν, συγκεκριμένα 28.000 ευρώ. «Στην αρχή ο χρόνος παραλαβής του αυτοκινήτου ήταν τρεις μήνες, καθώς το αυτοκίνητο θα ερχόταν από Αγγλία.
Η δικαιολογία για την καθυστέρηση παράδοσης ήταν πως η τρίτη δημοπρασία θα γινόταν τον Φεβρουάριο του 2022, οπότε έπρεπε να περιμένω. Υστερα από ενάμιση χρόνο και μια σειρά από δικαιολογίες ποτέ δεν μου παραδόθηκε το αυτοκίνητο», αναφέρει στη μήνυσή του ο ποδοσφαιριστής.
Παρόμοια εμπειρία είχε και ο σέντερ φορ του Ιωνικού Δημήτρης Μάνος, ο οποίος είχε παραγγείλει ένα Mercedes GLA 200, χρονολογίας 2020, πετρελαιοκίνητο. Οι επιτήδειοι το είχαν κοστολογήσει 15.000 ευρώ και ο ποδοσφαιριστής έδωσε το 1/3 των χρημάτων ως προκαταβολή. Φυσικά το αυτοκίνητο δεν έφτασε ποτέ στα χέρια του και έτσι αναγκάστηκε να στραφεί νομικά εναντίον τους.
Ο δικηγόρος Πασχάλης Παπαδόπουλος, ο οποίος εκπροσωπεί εξαπατημένους πελάτες του κυκλώματος απάτης με τα εισαγόμενα αυτοκίνητα, εκτιμά ότι «η λεία του κυκλώματος είναι ανυπολόγιστη» και πως πρόκειται για υπόθεση «με πολλές προεκτάσεις δεδομένου ότι ανακύπτουν συνεχώς νέα θύματα και η λίστα των προσώπων που εξαπατήθηκαν μεγαλώνει διαρκώς».
Luxury τροχόσπιτα
Αξίζει να αναφερθεί ότι το κύκλωμα της απάτης με τα supercars είχε φτάσει στο σημείο να «πουλάει» σε ενδιαφερόμενους πελάτες πολυτελέστατα τροχόσπιτα αξίας 150.000 ευρώ σαν κι αυτά που κυκλοφορούν στους επαρχιακούς δρόμους των ΗΠΑ και τα οποία ίσως έχετε θαυμάσει μέσα από σχετικές εκπομπές στην τηλεόραση.
Δύο ευυπόληπτοι επιχειρηματίες από τη Θεσσαλονίκη παρήγγειλαν τροχόσπιτα μάρκας Concorde τύπου Liner, έδωσαν παχυλές προκαταβολές της τάξεως των 20.000 ευρώ, όπως και οι ποδοσφαιριστές, όμως τα οχήματα δεν έφτασαν ποτέ στην κατοχή τους.
Σύμφωνα με τον νομικό εκπρόσωπό τους Ανδρέα Ταγαράκη, οι εντολείς του έχουν ήδη προσφύγει με μηνύσεις κατά των υπαιτίων, οι οποίοι παραπέμπονται σε δίκη για το αδίκημα της υπεξαίρεσης σημαντικών χρηματικών ποσών που έλαβαν ως προκαταβολές, ενώ έχουν στραφεί και με αγωγές αποζημίωσης εις βάρος τους για την ταλαιπωρία που υπέστησαν επί σχεδόν δύο χρόνια.
Πηγή: protothema.gr