Μάριος Ηλιόπουλος: Αυτός είναι ο αντισυμβατικός νέος ιδιοκτήτης της ΑΕΚ με τα μεγάλα πάθη
Σε νέα εποχή μπαίνει η ΠΑΕ ΑΕΚ καθώς ο Δημήτρης Μελισσανίδης αποφάσισε να απεμπλακεί από την ομάδα αφού ολοκλήρωσε το πλάνο που είχε παρουσιάσει πριν από 11 χρόνια με την δημιουργία του γηπέδου στη Νέα Φιλαδέλφεια και όπως ο ίδιος δήλωσε «παραδίδω την ομάδα πιο ισχυρή από ποτέ».
Εκείνος που αναλαμβάνει τα ηνία του Συλλόγου είναι ο εφοπλιστής της SeaJets Μάριος Ηλιόπουλος, τον οποίο θα παρουσιάσει ο ίδιος ο Δημήτρης Μελισσανίδης στην OPAP Arena σήμερα στις 16:00.
Πρόκειται για έναν εφοπλιστή με πολυσχιδή δραστηριότητα. Είναι ο μεγαλύτερος πλοιοκτήτης ταχυπλόων στην ακτοπλοΐα. Μέσω της SeaJets ελέγχει 29 πλοία εκ των οποίων 24 είναι ταχύπλοα και πέντε συμβατικά. Κυριαρχεί στο Αιγαίο αλλά και στις ενδοκυκλαδικές θαλάσσιες συγκοινωνίες. Πρόσφατα και ενώ είχε κόντρα με τον Όμιλο Attica προχώρησε στην αγορά του «Expres Skiathos» που ανήκε στον όμιλο και με την κίνηση αυτή ενίσχυσε τη θέση του και στις Σποrάδες. Παράλληλα η Attica ναύλωσε από τη Seajets το Calderrqa Vista το οποίο δρομολόγησε στη γραμμή Ταγγέρη-Αλχεθίρα.
Επίσης ο Έλληνας πλοιοκτήτης έχει τέσσερα κρουαζιερόπλοια κάτω από την ομπρέλα της εταιρείας Νeonyx εκ των οποίων ένα είναι ενεργό το πρώην «Mykonos Magic» το οποίο μετονομάστηκε σε «Godess of the night». Τα άλλα τρία είναι παροπλισμένα.
Οι άνθρωποι που γνωρίζουν καλά τον Μάριο Ηλιόπουλο μιλάνε για έναν εκρηκτικό όσο και απρόβλεπτο κάποιες στιγμές χαρακτήρα, παθιασμένο με τη δουλειά του και την αυτοκρατορία των ταχύπλοων της SeaJets. Τα τελευταία χρόνια έχει ισχυροποιηθεί σε ένα μεγάλο βαθμό διαθέτοντας τον μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων στη Μεσόγειο. Παρά τη δύναμή του, χαρακτηρίζεται από αντισυμβατικότητα καθώς αποφεύγει τις επισημότητες, όπως και τα επιβεβλημένα dress code όσο πιο πολύ μπορεί.
Τον Σεπτέμβριο του 2022 βάφτισε τον γιο του στην Πάρο, με καλεσμένους πάνω από εξακόσια άτομα, τα οποία απόλαυσαν στον μέγιστο βαθμό την φιλοξενία του πανίσχυρου ακτοπλόου. Ο Μάριος Ηλιόπουλος είχε φροντίσει για την μεταφορά τους, την φιλοξενία τους και την διασκέδαση τους σε ένα τριήμερο που περιελάβανε καταρχήν δείπνο στο «Barbarossa» το οποίο είχε κλείσει αποκλειστικά για τους προσκεκλημένους του. Μετά τη βάφτιση ακολούθησε πάρτι στο «Marcelo» της Παροικιάς, σε μια πολύ όμορφη παραλία, ενώ την διασκέδαση των καλεσμένων ανέλαβαν ο Σάκης Ρουβάς και η Πέγκυ Ζήνα.
«Need for speed»
Αναζητώντας κανείς τα νεανικά πεπραγμένα του, οι «τρέλες» του Μάριου λάμβαναν χώρα στο σικ προάστιο του Ψυχικού τη δεκαετία του ‘80, όταν ο νεαρός τελείωνε την διαδρομή του στο Κολλέγιο Αθηνών και ήταν εθισμένος με την ταχύτητα. Εκείνα τα χρόνια καβαλούσε το must have της εποχής, μια enduro μηχανή με την οποία έτρεχε και έκανε σούζες στις γύρω πλατείες και στους δρόμους κοντά στο «Σινέ Αβάνα».
Ούτε τότε έπαιρνε από λόγια για να συνετιστεί, ούτε τώρα που δεν καβαλάει πλέον μηχανή, αφού ήταν από μικρός παθιασμένος με την ταχύτητα. Δεινός οδηγός αυτοκινήτων, έχει συμμετάσχει σε δεκάδες αγώνες ταχύτητας και εξακολουθεί να αγαπάει αυτό το σπορ στο οποίο η αδρεναλίνη χτυπάει «κόκκινα», αφού τρέχει ακόμη σε αγώνες. Έχει δεκάδες διακρίσεις σε αγώνες ανάβασης, πολλές από τις οποίες δεσπόζουν στο γραφείο του, που βρίσκεται στον 6ο όροφο ενός κτηρίου στον αριθμό 2 της οδού Δημητρίου Γούναρη στον Πειραιά.
«Επειδή είμαστε τρελοί παίρνουμε τα βουνά. Κάθε Σαββατοκύριακο εκεί μας βρίσκεις» είχε πει κάποτε για την τρέλα του με τα ράλι, αυτός ο ιδιόρρυθμος χαρακτήρας. Μεγάλος του αντίπαλος ήταν ο Λεωνίδας Κύρκος, ένας μύθος των ελληνικών ράλι, με τον οποίο είχε τέτοια εμμονή που είχε δηλώσει ότι «θα τρέχω όπου τρέχει».
Έχοντας προφανώς την οικονομική άνεση δεν δίστασε να φέρει ένα σχεδόν συλλεκτικό Audi R8 MLS με το οποίο έτρεξε στην ανάβαση της Ριτσώνας, αφήνοντας κόσμο με το στόμα ανοιχτό.
Κάτι που συνέβη και πέρυσι για εντελώς άλλο όμως λόγο, αφού στην ανάβαση της Κύμης ο «Super Mario»-παρατσούκλι που απέκτησε για τις επιδόσεις του σε αγώνες-είχε μια άσχημη έξοδο και το αυτοκίνητο αφού βρήκε πρώτα σε σακιά με άμμο προσέκρουσε κατόπι στις μπαριέρες. Κι αν αυτή ήταν μια σύγκρουση που ξέχασε γρήγορα, μια άλλη που ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2011 στην Υεμένη του έμεινε σίγουρα αξέχαστη.
Το κεφάλαιο «SeaJets» για τον Μάριο Ηλιόπουλο
Η Seajets που ανήκει στον κ. Μάριο Ηλιόπουλο είναι η μεγαλύτερη ιδιωτική ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία με στόλο 29 πλοίων (24 ταχύπλοα και 5 συμβατικά). Διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο ταχύπλοων πλοίων στην Αιγαίο και εξυπηρετεί 33 νησιά στις Κυκλάδες τόσο με συνδέσεις από τον Πειραιά, το Λαύριο, την Κρήτη, Θεσσαλονίκη, Ραφήνα όσο και με ενδοκυκλαδικές συνδέσεις.
Αν και ο στόλος της αποτελείται από 29 πλοία, μόνο 16 από αυτά εκτελούσαν δρομολόγια το καλοκαίρι του 2023.
Το 2022 η εταιρεία αγόρασε το «Speedrunner 3», το τελευταίο πλοίο της Aegean Speed, ενώ τον Νοέμβριο του 2022, το πλοίο «Superstar II» (πρώην Color Viking) αγοράστηκε από τη νορβηγική εταιρεία Color Line έναντι 8 εκατ. ευρώ (VesselsValue).
Το πλοίο το οποίο έχει μεταφορική ικανότητα 1.460 επιβατών και 340 αυτοκινήτων (510 μέτρα λωρίδας), ναυπηγήθηκε στη Δανία το 1985 (Nakskov Skibsværft) με παραγγελία της DSB Færger.
Η εταιρεία προσαρμόζει τα δρομολόγιά της κάθε χρόνο και προσθέτει νέα κατά τη διάρκεια της υψηλής τουριστικής περιόδου, όταν αυτό απαιτείται. Ως εκ τούτου, απολαμβάνει τα ειδικά πλεονεκτήματα των ταχύπλοων πλοίων που εκτελούν δρομολόγια μόνο στην υψηλή περίοδο.
Ο κ. Μάριος Ηλιόπουλος, επικεφαλής της Seajets, προσπάθησε να ματαιώσει τη συγχώνευση της ΑΝΕΚ με την Attica Group, που ελέγχεται από την Τράπεζα Πειραιώς, η οποία εγκρίθηκε ομόφωνα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού τον Αύγουστο του 2023.
Μετά από προσπάθειες να ματαιώσει τη μεταβίβαση της Attica στη Strix Holding, προχώρησε με τη MIG εξαγορά μετοχών για να αποτρέψει την απόκτηση ελέγχου από την Τράπεζα Πειραιώς. Τελικά πούλησε το πακέτο της MIG μετοχών που είχε αγοράσει μετά τη δημόσια προσφορά της τράπεζας.
Τέλος, υπέβαλε δύο αγοραπωλησίες προτάσεις για την ΑΝΕΚ, οι οποίες απορρίφθηκαν από τους πιστωτές, καθώς θεωρήθηκε ότι είχαν υψηλούς κινδύνους της εκτέλεσης, της μελλοντικής λειτουργίας και της χαμηλής τιμής.
Το ασφαλιστικό θρίλερ με το πετρελαιοφόρο του
Αρκετά χρόνια πριν φέρει τα πιο γρήγορα ταχύπλοα στον κόσμο σε ελληνικά ύδατα, ο Μάριος Ηλιόπουλος μαζί με τον αδερφό του Γιάννη που έφυγε από την ζωή το 2017-στον οποίο είχε παθολογική αδυναμία-και τον άλλο του αδερφό Αντώνη είχαν ποντοπόρα δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου.
Στην θάλασσα τους είχε μυήσει ο πατέρας τους Παναγιώτης, που πέθανε πέρυσι τον Νοέμβριο, μια εμβληματική μορφή της ακτοπλοΐας, αφού ήταν αυτός που δρομολόγησε υδροπτέρυγα και ταχύπλοα στο Αιγαίο.
Στις 6 Ιουλίου του 2011 το πετρελαιοφόρο «Brillante Virtuoso» που ανήκε στον Μάριο Ηλιόπουλο πήρε φωτιά καθώς περνούσε την διώρυγα του Σουέζ, 20 ναυτικά μίλια από το λιμάνι του Άντεν, της Υεμένης.
Ο καπετάνιος του πλοίου ανέφερε ότι δεχόταν επίθεση πειρατών με Καλάσνικοφ και ρουκέτες RPG, εξέπεμψε σήμα SOS και το 26μελές πλήρωμα το εγκατέλειψε αφού ξέσπασε φωτιά.
Από εκείνη τη στιγμή ξεκίνησε και το ασφαλιστικό θρίλερ που διήρκησε οχτώ ολόκληρα χρόνια και είχε πρωταγωνιστές τον Έλληνα εφοπλιστή και την ασφαλιστική εταιρία που είχε ασφαλίσει το καράβι.
Αρχικά σύμφωνα με την Εβδομαδιαία Έκθεση Πειρατείας (Ιούλιος 2011) του Άντριου Μβανγκούρα, επικεφαλής τότε της Ναυτικής Ένωσης με έδρα τη Σομαλία και διαπραγματευτή μεταξύ των πειρατών και των ιδιοκτητών πλοίων στα ανοικτά των ακτών της Αφρικής, δεν βρέθηκε κάποιο στοιχείο που να αποδεικνύει ότι το πλοίο και το εύφλεκτο φορτίο του επλήγησαν από ρουκέτα RPG ή πυρά μικρότερων όπλων.
Ο Μάριος Ηλιόπουλος υποστήριξε ότι το πλοίο ελέγχθηκε από πέντε πραγματογνώμονες στο Ντουμπάι όπου μεταφέρθηκε, οι οποίοι βρήκαν σημάδια από σφαίρες, ενώ όσον αφορά στην έκρηξη, το συμπέρασμα που έβγαλαν, σύμφωνα πάντα με την πλευρά του κ. Ηλιόπουλου, είναι ότι η έκρηξη προκλήθηκε από μηχανισμό που προερχόταν από εξωγενείς παράγοντες.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ο Βρετανός επιθεωρητής και σύμβουλος ναυτιλίας Ντέιβιντ Μόκετ που ερευνούσε το περιστατικό σκοτώθηκε μετά από έναν μήνα από έκρηξη βόμβας που είχε τοποθετηθεί στο αυτοκίνητό του στο Άντεν της Υεμένης όπου ζούσε και εργαζόταν τα τελευταία δέκα χρόνια.
Η ασφάλεια που αξίωνε η ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου έφτανε το ποσό των 77 εκατομμυρίων δολαρίων, όμως περίπου πέντε χρόνια μετά από το περιστατικό, τα χρήματα δεν είχαν αποδοθεί.
Κι αυτό συνέβη επειδή η ασφαλιστική Talbot Underwriting Ltd, μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο στο είδος της, όχι μόνο δεν έδειξε διατεθειμένη να πληρώσει το ποσό, αλλά υπέβαλε και μήνυση κατά του Μάριου Ηλιόπουλου για συνωμοσία σε διάπραξη απάτης.
Μάλιστα σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ο κ. Ηλιόπουλος συνελήφθη τον Απρίλιο του 2016 στο Λονδίνο τη στιγμή που έβγαινε από το δικαστήριο όπου συζητιόταν η συγκεκριμένη υπόθεση.
Τότε είχε δηλώσει στο «ΘΕΜΑ» ότι «πρόκειται για μία προκατασκευασμένη ιστορία η οποία αποβλέπει στο να μην εκπληρώσει η ασφαλιστική εταιρεία τις υποχρεώσεις της και να αποφύγει την αποζημίωση του πλοίου», απειλώντας ταυτόχρονα με μηνύσεις όσα μέσα ενημέρωσης τον έχουν δυσφημήσει.
«Καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται», είχε συμπληρώσει ο κ. Ηλιόπουλος, ο οποίος παραδέχθηκε ότι βρισκόταν στο Λονδίνο προκειμένου να καταθέσει σε δίκη για το αστικό μέρος της υπόθεσης, έπειτα από μήνυση όμως που είχε υποβάλει ο ίδιος.
Οι αγορές κρουαζιεροπλοίων
Μία από τις επικερδείς του επιχειρηματικές κινήσεις ήταν οι αγορές και οι πωλήσεις κρουαζιερόπλοιων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πώληση του κρουαζιερόπλοιου, Aegean Myth, πρώην Holland America. Ο Μάριος Ηλιόπουλος το πούλησε σε νεοϊδρυθείσα Γαλλική εταιρεία..
Οι αγορές των κρουαζιερόπλοιων, ήταν μια επιχειρηματική κίνηση του Μάριου Ηλιόπουλου, που είχε την φιλοδοξία να δημιουργήσει μια μεγάλη εταιρεία κρουαζιερόπλοιων, αλλά στη συνέχεια ο στόλος που αγοράστηκε παροπλίστηκε λόγω της πανδημίας και όλοι προεξοφλούσαν ότι τα πλοία θα πήγαιναν για σκραπ, τελικά φαίνεται ότι εξελίσσεται σε κερδοφόρο και ευφυές εγχείρημα.
Το κρουαζιερόπλοιο Aegean Myth, χωρητικότητας 55.600 gt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 1993 πωλήθηκε σε μια Γαλλική νεοσύστατη ναυτιλιακή εταιρεία σε τιμή που υποδηλώνει ότι οι αξίες για παλαιότερα, μεσαίου μεγέθους κρουαζιερόπλοια βρίσκονται τελικά σε μια απότομη ανοδική τροχιά μετά την εμφάνιση του Covid-19 και οδήγησε τη βιομηχανία κρουαζιέρας σε απότομη και εκτεταμένη κρίση το 2020.
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές της ναυτιλίας, το κρουαζιερόπλοιο πωλήθηκε στην CFC-Compagnie Francaise De Croisieres με έδρα τη Μασσαλία στην τιμή των 30 εκατομμυρίων δολαρίων, με την Masters Shipping με έδρα τον Πειραιά να ενεργεί ως μεσίτης.
Υπενθυμίζεται ότι ο Μάριος Ηλιόπουλος όταν αγόρασε το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο είχε αναφερθεί ότι πλήρωσε 10 εκατομμύρια δολάρια, σε τιμή λίγο πιο πάνω από τα 8,5 εκατομμύρια δολάρια που πουλιόταν ως σκραπ, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue.
Ο Μάριος Ηλιόπουλος απέκτησε δύο από τα ηλικιωμένα κρουαζιερόπλοια της CMV σε δημοπρασία και τα μεταπώλησε αμέσως για ανακύκλωση με κέρδος.
Πέντε ακόμη σύγχρονα κρουαζιερόπλοια αποκτήθηκαν σε τιμές ευκαιρίας από την Carnival Corp και την Royal Caribbean Group. Αυτά τα πλοία, που κρίνεται ότι είναι πιο πιθανό να βρουν εμπορικό αγοραστή, ελλιμενίζονται στο Αίγιο και στον Πειραιά υπό τη φροντίδα της Optimum Shipmanagement με έδρα τον Πειραιά.
Πηγή: protothema.gr