Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024 19:27
ΜαγνησίαΤοπικά

Μάθημα 2ο: Περί Αεροδρομίου Κεντρικής Ελλάδος…






Από το Ανεξάρτητο Επιμελητηριακό Κίνημα του Αρ. Μπασδάνη εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Χαρήκαμε που – έστω και λόγω των επιμελητηριακών εκλογών – κάποιοι που μέχρι σήμερα αγνοούσαν τα θέματα και προβλήματα του επιχειρείν της Μαγνησίας αρχίζουν και τα γνωρίζουν. Ένα από αυτά, βασικό εργαλείο ανάπτυξης του τουρισμού αλλά και της εξωστρέφειας, όχι μόνο της Μαγνησίας αλλά και όλης της Κεντρικής Ελλάδας, είναι το Αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου (VOL), ή όπως έχουμε καταφέρει με χρόνια προσπάθεια να αναφερόμαστε σε αυτό ως το Αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδος.
Να τον ενημερώσουμε λοιπόν ότι το Επιμελητήριο Μαγνησίας διαχρονικά ήταν το μόνο που ασχολήθηκε με το θέμα σε μία προσπάθεια να ενισχύσει τις πτήσεις σε αυτό.
Πιο συγκεκριμένα :
Από τo 2016 και μετά από πληθώρα συναντήσεων με τα Επιμελητήρια Θεσσαλίας, Φθιώτιδας και Καρπενησίου, και με τις αντίστοιχες Ενώσεις Ξενοδόχων ξεκινά μία συνεργασία και ένας σχεδιασμός ενός Φορέα για το Marketing του Αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου (VOL) και την ανάπτυξη διαδρομών σε αυτό.
Στα πλαίσια αυτού το Επιμελητήριο μας βρέθηκε στη RoutesEurope, η οποία πραγματοποιούνταν στη Κρακοβία τον Απρίλιο του 2016, όπου πραγματοποιήθηκε πληθώρα συναντήσεων με αεροπορικές εταιρίες και αντίστοιχα αεροδρόμια με το δικό μας, στα πλαίσια networking αλλά και σύνδεσης.
Μέσω των δράσεων που ακολούθησαν, στο αεροδρόμιο μας πέταξαν τα επόμενα 2 χρόνια τόσο η Condor όσο και η EasyJet. Πληθώρα δράσεων πραγματοποιήθηκαν αυτά τα χρόνια σε συνεργασία με την Περιφέρεια Θεσσαλίας, αλλά και τον Δήμο Βόλου, σε μία προσπάθεια ενδυνάμωσης των πτήσεων και σύνδεσης των πελατών, touroperators και γνωστοποίησης των πτήσεων.
Το 2021 βλέποντας τις εξελίξεις στη μετά- κόβιντ περίοδο και τις αλλαγές στο τρόπο ένταξης των πτητικών διαδρομών από τις Αεροπορικές Εταιρίες, το Επιμελητήριο Μαγνησίας χρηματοδοτεί και πραγματοποιεί για 2 χρονιές (2021 και 2022) τη μελέτη για την αποτύπωση του προφίλ των πελατών του αεροδρομίου, τις συνήθειες τους, τον τρόπο επιλογής του προορισμού, τον τρόπο και τη διάρκεια των διακοπών του ή μη, τους προορισμούς που επισκέπτονται, τον είδος των διακοπών και πληθώρα άλλων σημαντικών στοιχείων για τις περαιτέρω συζητήσεις με αεροπορικές εταιρίες.
Παράλληλα, τόσο το 2021, 2022 και 2023 (συνεργασία και τα 3 Επιμελητήρια της Θεσσαλίας) παραβρεθήκαμε στις αντίστοιχες RoutesEurope και πραγματοποιήθηκαν αντίστοιχες συναντήσεις με αεροπορικές εταιρίες.
Παράλληλα το 2021, σε συνεργασία με τον τότε Γενικό Γραμματέα Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών κ. Χρήστο Τριαντόπουλο και τη SkyExpress πρωτοστατήσαμε στη γνωστοποίηση της σύνδεσης Βόλου – Ηρακλείου με ειδική παρουσίαση, αλλά και παρουσιάσεις στους επαγγελματίες τουριστικούς πράκτορες της Θεσσαλίας, αλλά και της Κρήτης.
Το Νοέμβριο του 2022 φιλοξενήσαμε το posttrip της ECTAA όπου είχαμε τη χαρά και τιμή να φιλοξενήσουμε τους Προέδρους των Τουριστικών Πρακτόρων της Ευρώπης, Ινδίας και Ισραήλ, στα πλαίσια της προσπάθειας μας να ενισχύσουμε την αναγνωρισιμότητα του τουριστικού προϊόντος της Μαγνησίας, ειδικότερα μετά την περίοδο του κόβιντ.
Σήμερα συνεχίζουμε τις συζητήσεις και ήδη, σε συνεργασία με τη Περιφέρεια Θεσσαλίας βρισκόμαστε πολύ κοντά στην ανακοίνωση μίας νέας σύνδεσης του Αεροδρομίου μας, ενώ συνεχίζουμε και την αποστολή στοιχείων που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρίες, ούτως ώστε να πειστούν να πετάξουν στον αεροδρόμιο μας.
Σε όλες μας τις κινήσεις όλα τα χρόνια διαχρονικοί μας συνεργάτες ήταν πάντα όλα τα Επιμελητήρια Θεσσαλίας και Κεντρικής Ελλάδος, αλλά και η Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας.
Η προσέλκυση πτήσεων δεν είναι μία απλή υπόθεση και σίγουρα δεν περιορίζεται σε φωτογραφίες χάρη δημοσίων σχέσεων, ούτε και σε Δελτία Τύπου.
Η Επιμελητηριακή αρχή μέχρι σήμερα έχει επιδείξει ότι σε καμία περίπτωση δεν ανακοινώνει την οποιαδήποτε συζήτηση ή κίνηση πριν αυτή ευοδώσει. Ο λόγος είναι ότι γνωρίζουμε τη σημαντικότητα, τις δυσκολίες και τη σοβαρότητα με την οποία προσεγγίζουμε το θέμα.
Μία ακόμη απορία που μας προκάλεσε η ανακοίνωση του «νεοσύλλεκτου» στα επιμελητηριακά δρώμενα είναι ότι έγινε λόγος για την«ανάληψη της διαχείρισης (του αεροδρομίου) από τη Fraport».
Εμείς πάλι από την πλευρά μας, γνωρίζουμε την επίσημη ανακοίνωσή της κυβέρνησης, όπου μέσω τουerga.gov.gr αναφέρεται ότι βρίσκεται σε εξέλιξη «ο διαγωνισμός για την επιλογή συμβούλων (χρηματοοικονομικό, τεχνικό, νομικό) που θα αξιολογήσουν και μελετήσουν τα 22 αεροδρόμια και θα υποβάλουν προτάσεις για τη βέλτιστη χρηματοοικονομική και συμβατική δομή αξιοποίησης αυτών. Στην συνέχεια θα ακολουθήσει διαγωνισμός για την εξεύρεση του ιδιωτικού φορέα που θα αναλάβει την υποχρέωση υλοποίησης επενδύσεων σε αυτά καθώς και τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση αυτών.».
Προφανώς, είτε ο γερόλυκος -όπως αυτοδιαφημίζεται- του Επιμελητηρίου, είτε ο κ. Θεοφίλου, ως υιός κυβερνητικής βουλεύτριας και Υφυπουργού έχουν «εκ των έσω» ενημέρωση ότι το αεροδρόμιο έχει ήδη παραχωρηθεί στηFraport, απλά δεν το γνωρίζει ούτε η…ίδια η κυβέρνηση, ούτε εμείς φυσικά.
Καλή η φωτογραφία, δεν λέμε, αλλά και μία σχετική ενημέρωση για το τί είναι το Αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδος, και ποιος φορέας έχει τρέξει περισσότερο από κάθε άλλον γι’ αυτό, δεν έβλαψε ποτέ κανέναν…