Ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί καν οι δειγματοληψίες των φερτών υλικών που μείωσαν τα βάθη στο λιμάνι και ουσιαστικά καθιστούν απαγορευτική τη προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων
Με βάρκες από τη ράδα (αγκυροβόλιο) μέχρι τον ντόκο εξετάζεται να γίνεται η αποβίβαση επιβατών μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, εάν τελικώς εταιρείες μεγάλων κρουαζιερόπλοιων συμπεριλάβουν το λιμάνι του Βόλου στο πρόγραμμα των κρουαζιέρων τους, μετά τις καταστροφικές πλημμύρες που είχαν ως αποτέλεσμα να μειωθούν τα βάθη έως και δύο μέτρα. Πέρυσι τέτοιες ημέρες, κατέπλεαν στο λιμάνι του Βόλου τα πρώτα κρουαζιερόπλοια, φέτος όμως, μετά το πρόβλημα που προκλήθηκε ακόμη δεν έχει καταρτιστεί καν λίστα αφίξεων κρουαζιερόπλοιων…
Η Υδρογραφική Υπηρεσία βρέθηκε στον Βόλο και προχώρησε σε μετρήσεις. Εκδόθηκε προαγγελία (ενημέρωση) προς ναυτιλομένους, η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα της Υδρογραφικής Υπηρεσίας και ουσιαστικά γνωστοποιεί από τις 10 Οκτωβρίου, της διαφοροποιήσεις στα βάθη, μέχρι την έκδοση νέων χαρτών.
Το πρόβλημα συζητήθηκε σε αλλεπάλληλες συναντήσεις μεταξύ συναρμοδίων φορέων και στελεχών υπουργείων, προκειμένου να βρεθεί λύση. Αυτή τη στιγμή στη β’ προβλήτα του λιμανιού δεν μπορούν να δέσουν κρουαζιερόπλοια των 300- 350 μέτρων παρά μόνο της τάξης των 100- 150 μέτρων ενώ την ίδια ώρα υπάρχει πρόβλημα και στο εμπορευματικό κομμάτι.
Πέρυσι τέτοια εποχή είχαν γίνει ήδη οι πρώτες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Βόλου. Φέτος, σύμφωνα με στοιχεία του γραφείου κίνησης του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, το τελευταίο δρομολόγιο είχε γίνει στις 14 Δεκεμβρίου και προς το παρόν δεν έχει καν καταρτιστεί η λίστα αφίξεων κρουαζιερόπλοιων για το 2024.
Εταιρείες που γνωρίζουν το πρόβλημα τηρούν στάση αναμονής για το αν θα συμπεριλάβουν το λιμάνι του Βόλου στους σταθμούς της κρουαζιέρας και την ίδια ώρα ναυτικοί πράκτορες εκφράζουν τον προβληματισμό τους. «Η φετινή χρονιά προμηνύεται εξαιρετικά δύσκολη για τον κλάδο της κρουαζιέρας. Εχουμε μηνύματα για μείωση αφίξεων που θα αγγίξουν το 60%», ανέφερε ο ναυτικός πράκτορας Ιωάννης Τσαρδακάς. Σημειώνεται ότι μέσα στο 2023 αφίχθησαν 39 κρουαζιερόπλοια.
Για την προσέλκυση των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων που έχουν μεγάλο εκτόπισμα και δεν μπορούν να δέσουν στη β’ προβλήτα μετά τη μείωση του βάθους από τα φερτά υλικά, εξετάζεται εναλλακτικό σενάριο. Να έρχονται τα κρουαζιερόπλοια, να σταματούν στη ράδα κι από εκεί οι επιβάτες να επιβιβάζονται σε βάρκες και να βγαίνουν στον ντόκο. «Το σχέδιο αυτό δεν είναι σίγουρο αν θα το δεχθούν οι εταιρείες και αν μπορεί να εφαρμοστεί. Εχουμε χειμώνα, μπορεί να υπάρχει κυματισμός, οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων είναι μεγαλύτερης ηλικίας», αναφέρει ο κ. Τσαρδακάς.
Για τον ίδιο θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες εκβάθυνσης του λιμανιού, που ακολουθούν πολύ αργούς ρυθμούς.
Ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι δειγματοληψίες φερτών υλικών από τον πυθμένα προκειμένου να διαπιστωθεί αν το υλικό αυτό είναι ασφαλές για το οικοσύστημα και μπορεί να εναποτεθεί σε άλλο σημείο του Παγασητικού ή αν είναι μολυσμένο και θα πρέπει να οδηγηθεί σε υγειονομική ταφή. Αυτή η διαδικασία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τέλος Ιανουαρίου, οπότε και θα προκύψει το κόστος που θα απαιτηθεί. Εως τέλος Μαρτίου αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί και οι υπόλοιπες μελέτες και στη συνέχεια θα πρέπει να βρεθούν πόροι, που ακόμη δεν έχουν βρεθεί, για να γίνουν οι εργασίες που απαιτούνται.