Συναγερμός έχει σημάνει στον Βόλο για μια νέα προσπάθεια εξαπάτησης ανυποψίαστων πολιτών μέσω ψεύτικων μηνυμάτων (phishing) που φέρονται να προέρχονται από το Netflix.
Οι δράστες αποστέλλουν μηνύματα SMS ή emails, ισχυριζόμενοι ότι υπάρχει πρόβλημα με την πληρωμή του λογαριασμού των χρηστών της δημοφιλούς πλατφόρμας. Στο μήνυμα περιλαμβάνεται ένας σύνδεσμος, τον οποίο καλούν τον παραλήπτη να πατήσει για να διορθώσει το υποτιθέμενο πρόβλημα. Ωστόσο, ο σύνδεσμος αυτός είναι σχεδιασμένος να υποκλέψει προσωπικά και τραπεζικά στοιχεία.
Αυτό είναι το μήνυμα που στέλνουν στα κινητά των ανυποψίαστων πολιτών:
Η μέθοδος της απάτης
Σύμφωνα με μαρτυρίες πολιτών, το μήνυμα εμφανίζεται αρκετά πειστικό, καθώς περιέχει το λογότυπο του Netflix και προσεγμένο κείμενο, το οποίο συχνά περιλαμβάνει τη φράση: “Η πληρωμή σας απορρίφθηκε. Παρακαλούμε πατήστε εδώ για να επικαιροποιήσετε τις πληροφορίες σας.”
Πατώντας τον σύνδεσμο, ο χρήστης οδηγείται σε μια σελίδα που μιμείται την επίσημη ιστοσελίδα του Netflix. Εκεί του ζητείται να εισαγάγει ευαίσθητες πληροφορίες, όπως αριθμούς πιστωτικών καρτών ή κωδικούς πρόσβασης.
Προειδοποιήσεις από την Αστυνομία
Η Αστυνομία συστήνει:
- Να μην πατούν συνδέσμους από μηνύματα ή emails που δεν περιμένουν ή δεν είναι σίγουροι για την προέλευσή τους.
- Να επαληθεύουν οποιοδήποτε πρόβλημα μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του Netflix ή επικοινωνώντας με την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών.
- Να μην παρέχουν προσωπικά ή τραπεζικά στοιχεία μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων.
Τι να κάνετε αν λάβετε τέτοιο μήνυμα
Εάν λάβετε ένα τέτοιο μήνυμα:
- Μην το ανοίξετε και μην πατήσετε κανένα σύνδεσμο.
- Διαγράψτε το άμεσα.
- Ενημερώστε την Αστυνομία ή το τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Συνεχείς προσπάθειες εξαπάτησης
Το περιστατικό αυτό αποτελεί ένα ακόμη παράδειγμα της διαρκούς προσπάθειας επιτήδειων να εκμεταλλευτούν την εμπιστοσύνη και την αφέλεια ανυποψίαστων πολιτών. Η ενημέρωση και η εγρήγορση παραμένουν τα καλύτερα όπλα απέναντι σε αυτές τις απάτες.