Νέο σόου έστησε ο τούρκος υπουργός Άμυνας, Χουλουσί Ακάρ, ο οποίος φορώντας φόρμα πτήσης πέταξε με μαχητικό αεροσκάφος πάνω από τα τουρκικά παράλια στο Αιγαίο.
Μάλιστα, το υπουργείο Άμυνας δημοσίευσε και σχετικό βίντεο στον επίσημο λογαριασμό του στο twitter γράφοντας:
«Ο Χουλουσί Ακάρ χαιρέτησε το Μνημείο των Μαρτύρων του Τσανάκκαλε, και απηύθυνε μήνυμα μέσω ασυρμάτου: «Θα προσπαθήσουμε να είμαστε αντάξιοι όλων των μαρτύρων μας, ιδιαίτερα των μαρτύρων μας που κείτονται στο Τσανάκκαλε, και θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας με το πνεύμα του Τσανάκκαλε»».
MSB Hulusi Akar, Çanakkale Şehitler Abidesi’ni selamladığı sırada telsizle koldaki diğer personele hitap ederek "Başta Çanakkale’de yatan şehitlerimiz olmak üzere tüm aziz şehitlerimize layık olmaya çalışacağız, mücadelemize Çanakkale ruhu ile devam edeceğiz." dedi.#HulusiAkar pic.twitter.com/NwEhRBeldK
— T.C. Millî Savunma Bakanlığı (@tcsavunma) September 2, 2022
«Το ΝΑΤΟ να δει τις ενέργειες της Ελλάδας – Παραβιάζει τους διεθνείς κανόνες»
Είχαν προηγηθεί δηλώσεις του τούρκου αξιωματούχου σύμφωνα με τις οποίες «το ΝΑΤΟ θα πρέπει να δει τις ενέργειες και τη ρητορική της Ελλάδας που δεν συνάδουν με τη φιλία ή το συμμαχικό πνεύμα».
Μάλιστα, ο ίδιος δήλωσε πως η Άγκυρα παρακολουθεί στενά τις ενέργειες της Ελλάδας που παραβιάζουν το διεθνές Δίκαιο. Σύμφωνα, δε, με το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu, επεσήμανε πως «θα συνεχίσουμε να απαντάμε στην αυθάδεια της Ελλάδας».
Ο Χουλουσί Ακάρ επανέφερε και το θέμα της Μικρασιατικής Καταστροφής, συνδέοντάς το με το παρόν. Χαρακτηριστικά είπε: «Το 1919-1922, η Ελλάδα με τη στήριξη κάποιων χωρών επιχείρησε να κάνει εισβολή και ως αποτέλεσμα αυτό απογοητεύτηκαν. Σταματήστε με την επιμονή αυτή. Με αυτές τις δήθεν προσπάθειες εξοπλισμού και δήθεν συμμαχίες δεν μπορείτε να φτάσετε πουθενά».
Και κατέληξε ξανά με απειλές: «Έχουμε επανειλημμένα υπενθυμίσει στους συνομιλητές μας να μην μπουν σε μια παρόμοια περιπέτεια, να μην ξαναμπούν σε μπελάδες, να μην υποστούν ξανά μεγάλο πλήγμα, να εγκαταλείψουν αυτές τις προσπάθειες που θα οδηγήσουν σε απογοήτευση και να διδαχθούν από την ιστορία».