Τα Swiss Tourism Awards είναι η επίσημη αναγνώριση της παγκόσμιας τουριστικής αριστείας, που απονέμεται από μια επιτροπή επιλογής. Αυτά τα βραβεία απονέμονται κατά τη διάρκεια της Ελβετικής Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού (1-3 Νοεμβρίου 2024) σε μια εορταστική τελετή στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι από την πολιτική, τον Τύπο και τον κόσμο του τουρισμού.
Πρωταρχικός στόχος των Βραβείων είναι η προώθηση του τουρισμού υψηλού επιπέδου, η προστασία και η ενίσχυση της φυσικής κληρονομιάς, η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και η τήρηση των προτύπων αριστείας στις υπηρεσίες. Τα βραβεία παρουσιάζουν διεθνείς προορισμούς και καταλύματα στο ελβετικό κοινό, αναδεικνύοντας εκείνους που διακρίνονται για τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα που αξίζουν εκπροσώπησης και φιλοξενίας.
Ελβετικά βραβεία τουρισμού:
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Η διαδικασία επιλογής της βράβευσης περιλαμβάνει τα παρακάτω στάδια και χαρακτηριστικά
- Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Όλοι οι προορισμοί υποβάλλονται σε ενδελεχή διαδικτυακή ανάλυση φήμης χρησιμοποιώντας τα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης Web2rism, επιτρέποντας στην επιτροπή που εργάζεται για την αναγνώριση να προσδιορίσει με σαφήνεια και ακρίβεια τις αξίες, τα πλεονεκτήματα, τα δυνατά σημεία και τις ευκαιρίες τους.
2 ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ
Τα δεδομένα που συλλέγονται και αναλύονται από το Web2rism υποβάλλονται σε αξιολόγηση και επεξεργασία. Κάθε τουριστικός προορισμός που φτάνει σε ένα ελάχιστο όριο ποιότητας ταξινομείται ως «Πιστοποιημένος προορισμός Web2rism» και θεωρείται κατάλληλος για υποψηφιότητα στα Ελβετικά Βραβεία Τουρισμού.
Ο εξελιγμένος αλγόριθμος του web2rism, ολοκληρώνοντας την ανάλυση του ιστού προχωρά στην κατάταξη των τοποθεσιών που έχουν ξεπεράσει το ελάχιστο όριο του 60% στον δείκτη έγκρισης, κερδίζοντας έτσι την πιστοποίηση «web2rism certified προορισμός».
3.Ο ΑΛΓΌΡΙΘΜΟΣ WEB2RISM.
Το project Web2rism γεννήθηκε από τη συνεργασία κορυφαίων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων με την Promax Counication SA, ελβετική εταιρεία ηγέτη στο μάρκετινγκ και τις υπηρεσίες επικοινωνίας στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία.
Το Web2rism, που αναπτύχθηκε από ερευνητές του Πανεπιστημίου της ιταλοφωνης Ελβετίας με συντονιστή τον καθηγητή κ. Lorenzo Cantoni, κοσμήτορα της Σχολής Επιστημών της Επικοινωνίας και κορυφαίο εμπειρογνώμονα του eTourism, e Government και eLearning, έχει σχεδιαστεί για να αναλύει, μέσω ευφυούς λογισμικού, που αναπτύχθηκε για αυτήν την πρωτοβουλία, τη διαδικτυακή φήμη μεμονωμένων τουριστικών προορισμών, λαμβάνοντας υπόψη μόνο το περιεχόμενο που δημοσιεύεται στο λεγόμενο «web 2.0» (ιστολόγια, wikis, ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης…).
Εξαιρετικός υποστηρικτής αυτού του καινοτόμου έργου ήταν η KTI – Οργανισμός για την Προώθηση της Καινοτομίας της Ελβετικής Συνομοσπονδίας, που έχοντας επίγνωση της σημασίας που καλύπτει σήμερα η ανάλυση και η παρακολούθηση της διαδικτυακής φήμης στην τουριστική βιομηχανία, αποφάσισε να χρηματοδοτήσει αυτήν την πολύ δραστήρια ομάδα ερευνητών και έτσι να δώσει μια σειρά από πρωτοβουλίες που επικεντρώνονται στην πιστοποίηση ποιότητας της διαδικτυακής τουριστικής προώθησης.
Στο web2rism ανατέθηκε από τα ελβετικά βραβεία τουρισμού (www.swiss-tourism-awards.ch) και την Ελβετική Διεθνή Έκθεση Τουρισμού – SIHE (Λουγκάνο, 1-3 Νοεμβρίου 2024) η ανάλυση της διαδικτυακής φήμης των διεθνών τουριστικών προορισμών.
Το web2rism είναι ικανό να εξετάσει εκατομμύρια ιστοσελίδες και παρέχει μια ολοκληρωμένη αναφορά για τη διαδικτυακή φήμη των τουριστικών προορισμών.
Σήμερα στην Ευρώπη, πάνω από το 87% των καταναλωτών αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο πριν προγραμματίσουν ένα ταξίδι, καθιστώντας το web2rism σημαντικό εργαλείο για ολόκληρο τον τουριστικό τομέα: γνώση και διαχείριση της «διαδικτυακής φήμης» ενός ατόμου, που αποτελείται από σχόλια και κριτικές σε εξειδικευμένους ιστότοπους, ιστολόγια και κοινωνικά δίκτυα, αποτελεί πράγματι θεμελιώδη παράγοντα στη στρατηγική μάρκετινγκ οποιουδήποτε προϊόντος ή εταιρείας.
ΒΡΑΒΕΙΑ 2024
Τα Swiss Tourism Awards είναι ένα διεθνές βραβείο κύρους που απονέμεται στην Ελβετία για να τιμήσει την αριστεία σε διαφορετικούς τομείς της τουριστικής βιομηχανίας.
Ο Δήμος Βόλου, πέρασε όλα τα στάδια ελέγχου και αξιολόγησης της τουριστικής φήμης του προορισμού, και αξιολογήθηκε ως πιστοποιημένος προορισμός, εξασφαλίζοντας την υποψηφιότητα στα Swiss Tourism Awards 2024, μια διαδικασία ουσιαστικής αναγνώρισης της συνεχούς προσπάθειας που καταβάλει το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Βόλου για την απόκτηση και εδραίωση μιας ανταγωνιστικής διαδικτυακής τουριστικής φήμης για τον προορισμό, μέσα από την web παρουσία του, την σταθερή, εντατική, δομημένη και στοχευμένη αλλά και διαρκώς αναβαθμισμένη και ποιοτικά άρτια παρουσία σε ψηφιακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και την πρόσφατη προβολή του με τη διάθεση ψηφιακής τουριστικής εφαρμογής για smart συσκευές.
Τα τελικά αποτελέσματα των Swiss Tourism Awards 2024 παρουσιάστηκαν κατά την 21η Ελβετική Διεθνή Έκθεση Τουρισμού και διακοπών, η οποία υποδέχτηκε11.000 ελβετικές οικογένειες, δημιουργώντας επιχειρηματικό τζίρο 50 εκατομμυρίων ελβετικών φράγκων/ευρώ αποκλειστικά για διακοπές.
Σε μια λαμπερή εκδήλωση των Swiss Tourism Awards ,στο Hotel Splendide Royal Lugano ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες και τα τελικά αποτελέσματα, με τον Δήμο Βόλου να λαμβάνει τελικά το βραβείο Βιώσιμου Τουριστικού Προορισμού (Sustainable Tourism Destination Award).
Το βραβείο που απένειμε στον Δήμο Βόλου ο καθηγητής κ.Lorenzo Cantoni, παρέλαβε η αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Μελπομένη Λαζάρου που παρέστη στο γκαλά που οργάνωσαν τα Swiss Tourism Awards την Παρασκευή 1/11/2024 και ώρα 7μ.μ. στο ξενοδοχείο Splendide Royal στο Λουγκάνο.
Όπως δήλωσε κατά τη στιγμή της απονομής η Αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Βόλου κ. Μελπομένη Λαζάρου, ” εκ μέρους του Δήμου Βόλου θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη θερμή υποδοχή και τη φιλοξενία στην όμορφη πόλη σας. Είμαι πολύ χαρούμενη που βρίσκομαι στην Διεθνή Έκθεση του Λουγκάνο και θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για αυτό το βραβείο εκ μέρους της πόλης του Βόλου. Το βραβείο αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας ουσιαστικής προσπάθειας προώθησης του προορισμού, του όμορφου Βόλου και του Πηλίου. Σας περιμένουμε να έρθετε και να ανακαλύψετε έναν από τους πιο όμορφους και συναρπαστικούς προορισμούς της Ελλάδας!!
Έναν τόπο των μύθων, της φυσικής ομορφιάς και της περιπέτειας..”
Συνολικά βραβεύτηκαν 17 προορισμοί οι οποίοι και ήταν:
Ελλάδα (Βόλος), Ιαπωνία (2 προορισμοί), Τουρκία, Τυνησία, Κύπρος, Ιταλία (3 προορισμοί), Πορτογαλία ( 2 προορισμοί ), Σουηδία, Αλβανία , Βοσνία Ερζεγοβίνη, Κροατία, Λουξεμβούργο και Καραϊβική
Την αποστολή του προορισμού συνέθεσαν η Αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Βόλου κ. Μελπομένη Λαζάρου, η Πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Τουριστικών Καταλυμάτων Ν. Μαγνησίας κ. Ευαγγελία Διανελλάκη και στέλεχος του Τμήματος Τουρισμού του Δήμου Βόλου.
Κατά την τριήμερη έκθεση ο προορισμός είχε την ευκαιρία να προβληθεί και να δώσει τη δυνατότητα να τον ανακαλύψει η ελβετική αγορά αλλά και για πρώτη φορά, η αγορά της βόρειας Ιταλίας. Το ενδιαφέρον υπήρξε σημαντικό και δίνει το έναυσμα για περαιτέρω άνοιγμα των συγκεκριμένων αγορών με ένα κοινό που έδειξε εντυπωσιασμένο τόσο από τη φυσική ομορφιά του προορισμού και από τη δυνατότητα εξερεύνησης του, όσο και από την ιδιαίτερη γαστρονομία του.
Επόμενη παρουσία του προορισμού στην Διεθνή Επαγγελματική Έκθεση Τουρισμού WTM στο Λονδίνο που ανοίγει τις πύλες της την Τρίτη 5 Νοεμβρίου.
Δείτε φωτο