Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου απέστειλε επιστολή στον Υπουργό Οικονομικών, Υπουργό Ανάπτυξης και τον Διοικητή της ΑΑΔΕ ζητώντας την παρέμβασή τους για την χρονική περίοδο συμβατότητας νέων ΦΗΜΑΣ και τον έλεγχο τιμολογιακής πολιτικής των παρόχων υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων.
Στην επιστολή ο Σύλλογος επισήμανε ότι έπειτα από τη βραχεία προθεσμία παύσης χρήσης ΕΑΦΔΣΣ έως και την 1η Ιουλίου 2024, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης.
«Όπως είναι γνωστό οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης για την έκδοση αποδείξεων λειτουργούσαν σύμφωνα με τους κανονισμούς με δύο τρόπους, μέσω της ταμειακής μηχανής – την οποία χρησιμοποιούσε η πλειοψηφία των επιχειρήσεων- και μέσω της εμπορικής διαχείρισης (ERP) με ΕΑΦΔΣΣ (παλιού τύπου φορολογικός μηχανισμός). Συγκεκριμένα, τόσο το κόστος απόκτησης ταμειακής μηχανής όσο και φορολογικού μηχανισμού για έκδοση 1.850Ζ διάρκειας δηλαδή περίπου 6 χρόνων, ανερχόταν περίπου σε πεντακόσια ευρώ (500€). Συνολικά ένας επαγγελματίας δαπανούσε περίπου 80€ το χρόνο στην εξαετία και εξέδιδε απεριόριστα παραστατικά αποδείξεων χωρίς επιπλέον κόστος.
Σήμερα, όμως οι επαγγελματίες υποχρεούνται να αντικαταστήσουν την αποσυρόμενη ΕΑΦΔΣΣ είτε με καινούργιο ΦΗΜ είτε με Πάροχο Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων (ΥΠΑΗΕΣ) – οι οποίοι είναι περίπου 10 ιδιωτικές επιχειρήσεις- όπου προκύπτουν τα εξής προβλήματα. Πρώτον, όσον αφορά τους νέους ΦΗΜ, αν και πριν λίγες ημέρες ξεκίνησε η διάθεσή τους στην αγορά, ωστόσο είναι πάρα πολύ πιθανό αφενός, οι εταιρείες πληροφορικής να μην προλάβουν να τους έχουν συνδέσει εγκαίρως με τα συστήματα ERP κι αφετέρου, η εφαρμογή και η εγκατάσταση τους ως λειτουργία να παρουσιάσει ασυμβατότητες ή άλλα προβλήματα, τα οποία θα πρέπει να διευθετηθούν σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα πέρα της 2ης Ιουλίου.
Δεύτερον, επικρατεί έντονη φημολογία ότι από το έτος 2025 κι έπειτα όλοι οι επαγγελματίες θα πρέπει να συνδεθούν αποκλειστικά με Πάροχο. Σε αυτό το σημείο εγκύπτει το εξής, ότι η μικρή επιχείρηση δεν δύναται σε καμία περίπτωση να στηρίξει το εξωφρενικά υψηλό κόστος ηλεκτρονικής έκδοσης μέσω Παρόχου ετησίως.
Για παράδειγμα, μια μικρή επιχείρηση με μέσο όρο έκδοσης 100 αποδείξεων ημερησίως – με αυξημένη έκδοση την περίοδο των εορτών- θα εκδώσει περίπου 30.000 αποδείξεις λιανικής πώλησης ετησίως. Συνεπώς, οφείλει να δαπανήσει, όπως κοστολογείται από τις υπάρχουσες εταιρείες Παρόχων 2.480€ το χρόνο. Δηλαδή, από τα 80€/χρόνο όπου δαπανούσε για την έκδοση των αποδείξεων της, με την τιμολόγηση που προφέρουν οι Πάροχοι θα πρέπει να πληρώσει 2.400€ περισσότερα το χρόνο, ήτοι το κόστος έκδοσης αποδείξεων των καταστημάτων λιανικής πώλησης αυξάνεται κατά 3000% !!!!!
Δυστυχώς, διαπιστώνεται πως οι υπάρχοντες Πάροχοι Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων έχουν σχεδόν ίδιες τιμές, γεγονός που αφενός δημιουργεί ερωτήματα για την τιμολογιακή τους πολιτική κι αφετέρου στερούν το δικαίωμα επιλογής μιας καλύτερης κι οικονομικότερης προσφοράς στα πλαίσια ενός υγιούς ανταγωνισμού από τον ελεύθερο επαγγελματία.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου ζητά την άμεση παρέμβασή των υπουργείων, ώστε να σταματήσει η ανήθικη κι αισχροκερδής πρακτική των Παρόχων και τονίζει ότι η διάθεση της Κυβέρνησης να καταπολεμήσει την αισχροκέρδεια δεν πρέπει να περιοριστεί μόνο στα σουπερ-μάρκετ. Αντίστοιχα, θα πρέπει να επιβάλει όρια στις πρακτικές των συγκεκριμένων εταιριών προκειμένου να εξορθολογιστούν οι τιμές των υπηρεσιών τους. Επίσης, ζητά να εξετασθεί το ενδεχόμενο η ίδια η ΑΑΔΕ να παρέχει δωρεάν διάθεση Παρόχου σε όλους τους επαγγελματίες. Τέλος, ζητά να δοθεί εκ νέου παράταση για την διασύνδεση έως 30/09/2024.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου κρούει τον κώδωνα του «κινδύνου» στου αρμόδιους για τις μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες βρίσκονται σε δεινές οικονομικές συγκυρίες και για τις οποίες όπως φαίνεται δεν παρέχονται μέτρα προστασίας κι αντικειμενικά μέτρα στήριξης από την κρατική διοίκηση», τονίζεται στην ανακοίνωση.