Η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μ. Μακρή, πριν από κάποιες ημέρες, είχε καλωσορίσει τρία παιδιά από την Ουκρανία ως τους νέους μαθητές σε δημοτικά σχολεία της Μαγνησίας.
Μαζί της, η εκπαιδευτική και σχολική κοινότητα με διακριτικότητα, ευαισθησία και πρωτόγνωρα συναισθήματα αγκάλιασαν τα παιδιά, που, από τη μια μέρα στην άλλη, έγιναν προσφυγόπουλα μαζί με τις οικογένειές τους.
Από την πρώτη εκείνη στιγμή, η κ. Μακρή θέλησε να συνδράμει έμπρακτα, προκειμένου οι μικροί Ουκρανοί να ενταχθούν ομαλά όχι μόνο στο σχολικό περιβάλλον αλλά και στην τοπική κοινωνία της Μαγνησίας, που διακρίνεται για την ανθρωπιστική στάση και δράση της.
Ανήμερα της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου, ημέρας διπλής εορτής για την Ελλάδα, τα παιδιά από την Ουκρανία και οι μητέρες τους παραβρέθηκαν στην επίσημη δοξολογία στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Νικολάου με την παραίνεση της κ. Μακρή και την πατερική ευχή του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιου.
Ήταν μια δυνατή παρουσία που την ένιωσαν όλοι οι παρευρισκόμενοι, ένα μήνυμα ότι η ζωή συνεχίζεται με τις ανατροπές και τις δυσκολίες της, ήταν η επόμενη ημέρα στον καινούργιο τόπο, με τους νέους φίλους, για μια ελπιδοφόρα αρχή.
Η Υφυπουργός Παιδείας εξέφρασε την ισχυρή πεποίθησή της ότι «Ως χώρα υποδοχής διαδραματίζουμε εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στις ζωές των παιδιών προσφύγων και μεταναστών. Είναι χρέος μας να διδάξουμε, με το παράδειγμά μας, στα παιδιά αυτά την αλληλεγγύη, τον σεβασμό, την αποδοχή, την εμπιστοσύνη, τη συνεργασία, την κοινωνική δικαιοσύνη.
Η άμεση εκπαιδευτική εμπειρία των παιδιών στις χώρες υποδοχής ευνοεί την αμοιβαία επίδραση των πολιτισμών των χωρών καταγωγής και υποδοχής, καλλιεργεί την ισότιμη συνύπαρξη των λαών και τον σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, καταργεί στερεότυπα και προκαταλήψεις και οδηγεί στη συνειδητοποίηση της δύναμης αυτού του μεγάλου μωσαϊκού λαών, γλωσσών, πολιτισμών.
Υποδεχόμαστε τη νέα πολιτισμική πραγματικότητα και αγωνιζόμαστε για ένα ελεύθερο και ανθρώπινο σχολείο, για μια ανοιχτή και δημοκρατική κοινωνία απαλλαγμένη από κατηγοριοποιήσεις και αποκλεισμούς.
Στεκόμαστε, ενεργά, δίπλα σε κάθε παιδί, σε κάθε άνθρωπο που μας χρειάζεται».