Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024 22:31
ΜαγνησίαΤοπικά

Οι Ολλανδοί «καίνε» το Στεφανοβίκειο – Εισήγηση να ενταχθεί η 1η ΤΑΞΑΣ στην Κάρλα






Οι μελέτες που αφορούν την τύχη της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού, από τις αρμόδιες διευθύνσεις του Στρατού Ξηράς, Αεροπορία Στρατού, το Τεχνικό, το Μηχανικό, κ.ο.κ. έχουν ολοκληρωθεί και παραδοθεί στην στρατιωτική ηγεσία.

Κοινό χαρακτηριστικό όλων των εισηγήσεων, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πως το μέλλον της αεροπορικής βάσης των ελικοπτέρων στο Στεφανοβίκειο, φέρει πλέον μελανό χρώμα.

Πως να μην είναι άλλωστε, όταν μόνο σ’ ένα 24ωρο το σύνολο της βάσης της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού, δέχτηκε 17.000.000 κυβικά νερού, όταν έσπασαν το φράγμα της Γυρτώνης από την θεομηνία που έπληξε την Θεσσαλία.

Μέσα στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί η Ολλανδική έκθεση η οποία προτείνει την επέκταση της λίμνης Κάρλας, γεγονός που μεταφράζεται σε χαμένες εκτάσεις καλλιεργήσιμης γης. Άρα και ένα νέο μέτωπο για την κυβέρνηση που καλείται να διαχειριστεί συνολικά την κατάσταση με τους αγρότες και ειδικά αυτούς που δραστηριοποιούνται στην Θεσσαλία και τις περιοχές που υπέστησαν σοβαρότατες καταστροφές από τις κακοκαιρίες Daniel & Elias.

Και επειδή όλες οι μελέτες ολοκληρώθηκαν, οι εισηγήσεις έγιναν, στις υποψήφιες βάσεις οι αυτοψίες δεν έλειψαν, την σκυτάλη όπως όλα δείχνουν θα πάρει η πολιτική ηγεσία ή ακόμη και η κυβέρνηση για το μέλλον της αεροπορικής βάσης της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού.

Ο Θεσσαλικός αγώνας…

Βουλευτές της περιφέρειας Θεσσαλίας, η περιφέρεια, οι δήμοι γι’ ακόμη μια φορά δείχνουν την ένωσή τους με κοινό αίτημα την παραμονή της αεροπορικής βάσης στην περιοχή τους.

Το ίδιο σκηνικό πολιτικής «γροθιάς» είχε επαναληφθεί πριν από λίγα χρόνια ώστε ν’ ασκηθεί η πίεση προς την τότε κυβέρνηση και μάλιστα πριν τις εκλογές.

Το 2019 με απόφαση Αποστολάκη- Μεγάρου Μαξίμου είχε παγώσει και πάλι το θέμα της μετακίνησης της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών από την πόλη του Βόλου στον Αυλώνα Αττικής, ώστε οι commandos των νησιών να είναι πιο κοντά στα αρματαγωγά του πολεμικού ναυτικού.

Μάλιστα στον τότε σχεδιασμό προβλέπονταν τα Τάγματα να βρίσκεται, με εναλλαγές, εντός του ναυστάθμου ώστε να υπάρχει η ζητούμενη άμεση αντίδραση σε περίπτωση που απαιτείται αυτό.

Μετά το τότε «άκυρο», ακολούθησε άλλο σχέδιο, τα αρματαγωγά να εγκαταλείψουν την Σαλαμίνα και να μετακινηθούν σε νέες εγκαταστάσεις στον Αλμυρό Μαγνησίας.

Και το σχέδιο αυτό ναυάγησε στο πλαίσιο της νέας προτεραιοποίησης που ζήτησε ο υπουργός.

Ο Νίκος Δένδιας, έχει μιλήσει γι’ ανάγκη εξορθολογισμού, ακόμη και σε στρατόπεδα με χαμηλή επάνδρωση ή προβλήματα, να μετακινηθούν σε μια μεγαλύτερη, ίσως γειτονική, μονάδα.

Το θέμα των στρατοπέδων ακόμη και εν έτει 2024 μπορεί κανείς να το χαρακτηρίσει ως «ταμπού» στον Στρατό Ξηράς, διότι αμέσως δημιουργείται αντιπαράθεση με την τοπική κοινωνία.

Το θέμα όμως του Στεφανοβικείου, μπορεί να έχει κοινά χαρακτηριστικά με τα παραπάνω, αλλά για την 1η Ταξιαρχία Αεροπορίας Στρατού δεν τίθεται ζήτημα επάνδρωσης ή η ενσωμάτωσή της σ’ έναν μεγαλύτερο σχηματισμό.

Πολιτική ή επιχειρησιακή η απόφαση;

Το θέμα της «φωλιάς» των ελικοπτέρων της Αεροπορίας Στρατού είναι κάτι που κυριολεκτικά καίει, τόσο επιχειρησιακά, όσο και πολιτικά.

Οι πάντες, όπως έχει αποδείξει η ιστορία του τόπου, ζυγίζουν τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας. Και περισσότερο αφουγκράζονται τον αντίκτυπο που θα έχει μια απόφαση της κυβέρνησης, απέναντι σε μια ιδιαίτερα συσπειρωμένη κοινωνία.

Από την πρόσφατη επιστολή του περιφερειάρχη Θεσσαλίας προς τον πρωθυπουργό φαίνεται πως οι Θεσσαλοί είναι αποφασισμένοι να δώσουν τον δικό τους αγώνα ώστε να μην χάσουν την βάση του Στεφανοβικείου.

Ο κ.. Κουρέντας στην επιστολή του σημειώνει ότι θα βρουν οι ίδιοι περιοχή που θεωρείται ασφαλής στον Θεσσαλικό κάμπο. Ως τώρα προτάσεις προς τις αρμόδιες στρατιωτικές αρχές με τοποθεσίες, έχουν κριθεί ακατάλληλες.

Πάντως για την ιστορία και μόνο, από το 1995 η Αεροπορία Στρατού εγγράφως- κι όχι μόνο με μια παρατήρηση- απευθυνόμενη προς το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, ζητούσε μετ’ επί τάσεως αντιπλημμυρικά έργα που να θωρακίζουν την 1η Ταξιαρχία, την στιγμή που το αρμόδιο υπουργείο επιχειρούσε να κατασκευάσει ταμιευτήρες.

Οι επιλογές μόνιμης μεταστάθμευσης για την 1η Ταξιαρχία Αεροπορίας Στρατού, μέσα από τις εισηγήσεις των αρμόδιων επιτελείων, είναι γνωστές και η Hellasjournal έχει αναφερθεί σε προγενέστερα ρεπορτάζ.

-Να υπάρξει η απόφαση για νέο σημείο, με ότι αυτό σημαίνει για το κόστος ανέγερσης κτιρίων, έργα αντιπλημμυρικά καθώς και έργα για την ασφάλεια του στρατοπέδου.

-Τα ελικόπτερα να μείνουν στην 110 Πτέρυγα Μάχης, με ότι αυτό σημαίνει για την πολεμική αεροπορία, που θα χάσει ένα μέρος της βάσης. Ήδη καταγράφονται προβλήματα σε αυτή την αναγκαστική «συγκατοίκηση».

-Μετακίνηση της Ταξιαρχίας στην Χρυσούπολη Καβάλας, σε εγκαταστάσεις που παραχωρεί η αεροπορία.

-Η Αλεξάνδρεια Ημαθίας είναι και αυτή μέσα στις προτάσεις, αλλά θα απαιτηθεί επέκταση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων της Αεροπορίας Στρατού.

-Τα Μέγαρα, που θεωρούνται ήδη «υπό κορεσμό».

-Διάσπαση της 1ης ΤΑΞΑΣ σε τρία διαφορετικά σημεία.

-Παραμονή στο Στεφανοβίκειο, με ότι αυτό σημαίνει για την αναμονή αποστράγγισης των υδάτων και την δομική κατάσταση των κτιρίων που «πνίγηκαν» από τις δυο θεομηνίες.

Το θέμα της αεροπορικής βάσης γίνεται ακόμη πιο επιτακτικό, μια και τις επόμενες ημέρες εκκινεί ο διάλογος με τους Αμερικανούς, στο πλαίσιο διαμόρφωσης των ελικοπτέρων Black Hawk, που ποζάρουν πρώτα στη νέα προτεραιοποίηση.

Το 2027 δεν είναι καθόλου μακριά και ως τότε πρέπει να υπάρχουν γερά θεμέλια όπου κι αν είναι αυτά για την επόμενη γενιά ελικοπτέρων στην Αεροπορία Στρατού.

Σημαντική λεπτομέρεια, είναι πως όσα ελικόπτερα υπέστησαν ακόμη και σημαντικές φθορές από τη θεομηνία και την εισβολή υδάτων στην βάση του Στεφανοβικείου, ήδη πετούν και έχουν αποκατασταθεί οι βλάβες.

Αυτό είναι μια απάντηση των ίδιων των στελεχών της Αεροπορίας Στρατού που ακόμη και Σαββατοκύριακα δούλεψαν για να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

hellasjournal.com