Πρόοδος έχει αρχίσει να σημειώνεται στο «μέτωπο» της εξασφάλισης κονδυλίων για την υλοποίηση, έστω μέρους, των απαιτούμενων έργων αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Aξιοποιείται ένα μείγμα χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και κοινοτικούς πόρους μέσω του Ταμείου Συνοχής του Μηχανισμού για τη Σύνδεση της Ευρώπης ΙΙ (CEF II), που αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο στην προσπάθεια που γίνεται. Σύμφωνα με το δημοσίευμα τις επόμενες ημέρες αναμένεται να «τρέξει» η διαγωνιστική διαδικασία για έργα 1,4 δισ. ευρώ, που αφορούν στην αποκατάσταση του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας, το οποίο επλήγη από τις πλημμύρες του περυσινού Σεπτεμβρίου.
Σε ό,τι αφορά ειδικά στον σιδηρόδρομο, όπως κάνει γνωστό με δημοσίευμά της η «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» θα διατεθούν κεφάλαια 462,5 εκατ. ευρώ, αρχής γενομένης από την οριστική αποκατάσταση του κύριου άξονα από τον Δομοκό ώς τη Λάρισα, ύψους 173,6 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, θα αποκατασταθεί και η γραμμή Λάρισα – Βόλος, ύψους 192,2 εκατ. ευρώ, και οι γραμμές Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα και του Πηλίου, με κόστος 57 εκατ. και 2,48 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Το έργο ανάταξης των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης που καταστράφηκαν από τις κακοκαιρίες, ανέρχεται σε 37,2 εκατ. ευρώ. Το κονδύλι του 1,4 δισ. ευρώ θα προέλθει από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Σημαντική είναι όμως και η πρόσφατη εξασφάλιση πρόσθετων πόρων ύψους 518 εκατ. ευρώ, μέσω του Ταμείου CEF II. Με τα κεφάλαια αυτά θα χρηματοδοτηθούν τρία έργα αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνας κι ένα ακόμα έργο για την εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο τμήμα ΣΚΑ – Κιάτο (27,9 εκατ. ευρώ).