«Πρόκειται για fake news. Ο σιδηροδρομικός σταθμός του Βόλου δεν πρόκειται να κλείσει ούτε τώρα, ούτε στο μέλλον. Είναι πράγματι απορίας άξιο πώς διοχετεύθηκε μία τέτοια πληροφορία χωρίς να προηγηθεί διασταύρωση. Η προσωρινή μετακίνηση προσωπικού δεν έχει καμία επίπτωση στο επιβατικό κοινό. Τα δρομολόγια γίνονται κανονικά με ασφάλεια και σύμφωνα με όσα προβλέπει ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας των τρένων στον σιδηρόδρομο».
Αυτό επισήμανε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο με δήλωσή του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, διαψεύδοντας δημοσίευμα στον τοπικό Τύπο που έβαλε «λουκέτο» στον ιστορικό σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλου, με αφορμή την προσωρινή μετακίνηση σταθμαρχών και κλειδούχου στη Λάρισα, προκειμένου να καλύπτονται ανάγκες του σιδηρόδρομου στη γειτονική πόλη.
Στην τοπική κοινωνία προκλήθηκε αναταραχή,ενώ επιβάτες, που καθημερινά μετακινούνται με το τρένο από Βόλο για Λάρισα και το αντίστροφο, έσπευσαν χθες το πρωί να ενημερωθούν, με ποιον τρόπο πλέον θα ταξιδεύουν αφού κλείνει… ο σιδηροδρομικός σταθμός! Οι δημόσιες δηλώσεις του κεντρικού σταθμάρχη του ΟΣΕ στον Βόλο, Γιώργου Αποστολέρη, ο οποίος ανακοίνωσε ότι η μετακίνηση του ιδίου και ορισμένων συναδέλφων του στη Λάρισα συνιστά «λουκέτο» για τον σιδηροδρομικό σταθμό και το ιστορικό κτίριο, όπου λειτουργεί ο ΟΣΕ από το 1834 στον Βόλο «σήκωσαν» κουρνιαχτό.
Ο κ. Αποστολέρης έκανε λόγο για απόφαση δικτατορικού τύπου (!) και κάλεσε την τοπική κοινωνία να ξεσηκωθεί γιατί ο σταθμός κλείνει. Χωρίς προηγούμενη διασταύρωση για το τι ακριβώς συμβαίνει, ακολούθησαν «χαρτοπόλεμος» ανακοινώσεων και αναζήτηση ευθυνών. Στο στόχαστρο μπήκαν η διοίκηση του ΟΣΕ και η κυβέρνηση.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και η ΝΕ του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, καθώς και η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας Δωροθέα Κολυνδρίνη αντί να σπεύσουν να ζητήσουν επίσημη ενημέρωση από τους καθ’ ύλη αρμοδίους, πριν εκδώσουν «πύρινες» ανακοινώσεις, έσπευσαν να «υιοθετήσουν» απνευστί το λουκέτο. Σε ανακοινώσεις τους ζητούν εξηγήσεις από τον ΟΣΕ.
Στον σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλου συνολικά απασχολούνται 42 άτομα. Στο προσωπικό συμπεριλαμβάνονται πέντε σταθμάρχες, δύο κλειδούχοι, μία διοικητική υπάλληλος και 34 άτομα που απασχολούνται στο εργοστάσιο του ΟΣΕ που κάνει τις συντηρήσεις του τροχαίου υλικού. Επίσης τρία άτομα απασχολούνται μέσω εργολάβου στα εκδοτήρια εισιτηρίων.
Κατηγορηματική διάψευση
«Ως ΟΣΕ πήραμε μία απόφαση να μετακινηθούν προσωρινά, για ένα μικρό χρονικό διάστημα, ορισμένοι εργαζόμενοι στη γειτονική Λάρισα, προκειμένου να συνδράμουν ώστε να ολοκληρωθούν άμεσα οι εργασίες σε μία εργολαβία που βρίσκεται σε εξέλιξη στην κεντρική γραμμή και πρέπει οι ενδιάμεσοι σταθμοί που τέθηκαν
σε λειτουργία να επανδρωθούν με προσωπικό. Ηταν μία απόφαση που ελήφθη, ώστε να καλυφτούν τα κενά υποστελέχωσης που υπάρχουν και έχει προσωρινό χαρακτήρα», τόνισε ο κ. Πατέρας.
Επίσης, ο πρόεδρος του ΟΣΕ εμμέσως πλην σαφώς, υπαινίχτηκε ότι όσοι επιχειρούν να προκαλέσουν αναταραχή πως κλείνει ο σιδηροδρομικός σταθμός του Βόλου, δεν υπηρετούν το συμφέρον της τοπικής κοινωνίας. «Είχαμε ενημερώσει εγκαίρως ότι θα γίνουν μετακινήσεις. Ολοι γνωρίζουν το πρόβλημα υποστελέχωσης του ΟΣΕ. Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνονται μετακινήσεις. Απορώ για ποιον λόγο
έσπευσαν τώρα ορισμένοι να δημιουργήσουν τετελεσμένα για ένα θέμα που δεν υφίσταται.
Ο σιδηροδρομικός σταθμός δεν κλείνει. Το κτίριο δεν εγκαταλείπεται. Λυπάμαι διότι δεν αγαπούν τον σιδηρόδρομο. Δεν προσφέρουν καλή υπηρεσία διαδίδοντας φήμες που δεν ισχύουν. Ειδικά σε μία περίοδο που ο ΟΣΕ στον Βόλο σχεδιάζει σημαντικές παρεμβάσεις και έργα, όπως η ηλεκτροκίνηση και η σύνδεση του λιμανιού και της ΒΙΠΕ», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον κ. Πατέρα για το χρονικό διάστημα διάρκειας των μετακινήσεων από τον Βόλο στη Λάρισα, υπεύθυνοι για τα δρομολόγια στον Βόλο θα είναι οι μηχανοδηγοί. Αναφέρθηκε επίσης στην «υποστελέχωση που έχει επιπτώσεις στον ΟΣΕ, καθώς κάθε μέρα φεύγουν εργαζόμενοι με συνταξιοδοτήσεις.
«Υπάρχουν ελλείψεις και οι συνταξιοδοτήσεις είναι τεράστιο πρόβλημα, όπως είναι οι προσλήψεις που χρειάζονται δύο χρόνια μέσω ΑΣΕΠ για να ολοκληρωθούν. Όμως επαναλαμβάνω ούτε σήμερα, ούτε στο μέλλον κλείνει το κτίριο και ο σιδηροδρομικός σταθμός του Βόλου. Η μετακίνηση αφορά μόνο σε λίγες ημέρες. Θα επιστρέψουν στις θέσεις τους», επανέλαβε.
Σε ποιο προσωπικό αφορά η μετακίνηση
Για το ίδιο θέμα ο Δημήτρης Νικολάου, προϊστάμενος Διεύθυνσης Κυκλοφορίας Λάρισας και υπεύθυνος του σιδηροδρομικού σταθμού στον Βόλο, επανέλαβε τα όσα επισημαίνει και ο πρόεδρος του ΟΣΕ και διαβεβαίωσε ότι οι μετακινήσεις είναι προσωρινές και δεν επηρεάζουν το επιβατικό κοινό, αφού τα δρομολόγια θα γίνονται κανονικά, με ασφάλεια και με όλους τους κανόνες που θέτει ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας των τρένων.
Εξήγησε επίσης ότι η μετακίνηση των συγκεκριμένων σταθμαρχών αποφασίστηκε προκειμένου να καλύπτονται οι βάρδιες 24ωρου σε ενδιάμεσους σταθμούς του ΟΣΕ στην περιοχή Ευαγγελισμός. Πρόσθεσε
ακόμη ότι από το 2012 μέχρι σήμερα οι μετακινήσεις σταθμαρχών και κλειδούχων είναι σύνηθες φαινόμενο και ότι όλα αυτά τα χρόνια σιδηροδρομικοί από τον Βόλο κάλυπταν βάρδιες στον Δομοκό, το Λιανοκλάδι και τα Παλαιοφάρσαλα, κατά τον ίδιο τρόπο που θα γίνει τώρα σε ενδιάμεσους σταθμούς της Λάρισας.
ΠΗΓΗ: εφημερίδα ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ