Στο «ψυγείο» εισέρχεται de facto η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, καθώς στις εκκρεμότητες που υφίστανται για την παραχώρηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου στον προτιμητέο επενδυτή, εκτός από την προσφυγή άλλου υποψηφίου στο Συμβούλιο της Επικρατείας, προστίθεται τώρα και μια διαγωνιστική διαδικασία για την επιδιόρθωση των ζημιών που προκάλεσαν στο λιμάνι οι φυσικές καταστροφές του περασμένου Σεπτεμβρίου.
Το ΤΑΙΠΕ∆ πέρυσι τον Σεπτέμβριο επέλεξε ως προτιμητέο επενδυτή για την απόκτηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, που ελέγχεται από συμφέροντα της οικογενείας Σαββίδη. Είχαν υποβληθεί τέσσερις δεσμευτικές προσφορές και αυτή του ΟΛΘ ήταν ύψους 51 εκατ. ευρώ, σχεδόν διπλάσια από την αμέσως χαμηλότερη που προσφέρθηκε από την κοινοπραξία Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε. και η οποία ανακηρύχθηκε ως επιλαχών.
Εφόσον δηλαδή για οιονδήποτε λόγο ο προτιμητέος επενδυτής δεν προχωρήσει στην εξαγορά, τότε το 67% θα περάσει στον επιλαχόντα. Εκτός από τον ΟΛΘ και το σχήμα της Goldair –που είχε εξασφαλίσει κατ’ αρχήν χρηματοδοτική υποστήριξη από την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα DFS–, δεσμευτικές οικονομικές προσφορές κατέθεσαν και κοινοπραξία της Israel Shipyards με τη Χαλυβουργία Ελλάδος, συμφερόντων του ομίλου Μάνεση, και μαλτέζικη εταιρεία διαχείρισης μικρών τερματικών λιμενικών σταθμών, η Mariner Capital, συμφερόντων της οικογένειας Hili.
Παρά το γεγονός ότι ο ΟΛΘ επελέγη ως νικητής του διαγωνισμού, η Goldair κατέθεσε, αρχικά, προσφυγή στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών κατά της υποψηφιότητας του ΟΛΘ, και κατόπιν, όταν η προσφυγή αυτή απορρίφθηκε, προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η υπόθεση συζητήθηκε νωρίτερα φέτος από το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο και εκκρεμεί η έκδοση της απόφασης. Σε περίπτωση που και αυτή η νομική προσπάθεια της Goldair δεν ευοδωθεί, κύκλοι της διοίκησής της αναφέρουν στην «Κ» πως υπάρχουν περαιτέρω ενέργειες που θα μπορούσαν να προκριθούν. Εν τω μεταξύ, όμως, η επιχειρησιακή λειτουργία του λιμένος Βόλου, ο οποίος υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023, έχει πληγεί καίρια. Από τις δύο κακοκαιρίες, φερτά υλικά, τα οποία εκτιμώνται σε 700.000 κυβικά μέτρα έπειτα από βυθομετρικές αποτυπώσεις που διενήργησε ο ΟΛΒ, συσσωρεύθηκαν στη λιμενολεκάνη δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στον ελλιμενισμό πλοίων. Το πρόβλημα των βαθών του λιμανιού είχε απασχολήσει και τους υποψήφιους επενδυτές κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού ακόμη και πριν από την επιδείνωσή του.
Προκειμένου να θεραπεύσει το πρόβλημα αυτό το ΤΑΙΠΕ∆ έως τα μέσα Ιουνίου αναμένεται να ξεκινήσει διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση των εργασιών που πρέπει να γίνουν. Ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει τον επόμενο μήνα, διότι μέχρι τώρα αναζητούνταν τα απαραίτητα κονδύλια. Το Σαββατοκύριακο ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης και ο υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Τριαντόπουλος επισκέφθηκαν το λιμάνι και ενημέρωσαν τη διοίκησή του ότι έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση ύψους περίπου 5 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα ∆ημοσίων Επενδύσεων. Ο προϋπολογισμός θα οριστικοποιηθεί όταν ολοκληρωθούν οι σχετικές προμελέτες, αναφέρουν κύκλοι του ΤΑΙΠΕ∆, προσθέτοντας πως στην κάλυψη του κόστους των έργων θα συνδράμει με δικούς του πόρους και ο ΟΛΒ.
Πηγή: www.moneyreview.gr