Εκθεση βάζει έντονα το στίγμα της στις φετινές επιδόσεις των περίπου 75.000 υποψηφίων Γενικών Λυκείων, οι οποίοι διεκδικούν μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Καθώς η βαθμολόγηση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας έχει ολοκληρωθεί, οι πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα αναφέρουν ότι η γενική εικόνα των επιδόσεων είναι λίγο χειρότερη σε σχέση με το 2022. Παράλληλα έχει λήξει η βαθμολόγηση και των γραπτών μαθημάτων που εξετάστηκαν τη δεύτερη ημέρα των Πανελλαδικών, ενώ προς ολοκλήρωση βαίνει η βαθμολόγηση των μαθημάτων της τρίτης και της τέταρτης ημέρας. Τα πρώτα συμπεράσματα από τις εκτιμήσεις για τη συνολική εικόνα των γραπτών είναι πως η τάση στις βάσεις εισαγωγής ανά επιστημονικό πεδίο είναι μάλλον πτωτική, με τα βαθμολογικά ρετιρέ να παραμένουν στα ίδια επίπεδα. Βέβαια δεν αποκλείονται αυξομειώσεις σε κάθε μία από τις βαθμολογικές κλίμακες.

Ειδικότερα, η βία και τα εγκλήματα κατά των γυναικών, ο φεμινισμός και ο νεοφεμινισμός, η κοινωνική θέση της γυναίκας, τα στερεότυπα για τον ρόλο του άνδρα και οι σχέσεις των φύλων ήταν τα θέματα στα οποία οι υποψήφιοι εκλήθησαν να απαντήσουν και να αναπτύξουν τις απόψεις τους στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας Γενικής Παιδείας. «Τα θέματα ήταν τα καλύτερα της τετραετίας. Η διαβάθμιση της δυσκολίας τους ήταν ακριβής και επέτρεπε να ξεχωρίσουν οι άριστοι από τους καλά προετοιμασμένους», ανέφερε στην «Κ» ο φιλόλογος κ. Παύλος Βελιτζέλος. Ομως το θέμα, παρότι επίκαιρο και προετοιμασμένο στα φροντιστήρια, μάλλον μπέρδεψε τους υποψηφίους καθώς απαιτούσε κριτική σκέψη και συνδυασμό διαφορετικών θεματικών ενοτήτων. Ετσι αρκετοί υποψήφιοι φαίνεται να μην κατάφεραν να ανταποκριθούν όσο θα ήθελαν.

Διαβάστε περισσότερα στην Καθημερινή

Πηγή: skai.gr