Με Χημεία (νέο και παλαιό σύστημα), Οικονομία και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας έπεσε σήμερα η αυαλία για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ενώ τα αποτελέσματα αναμένονται στις 10 Ιουλίου, προκειμένου μετά να ακολουθήσει η κατάθεση των Μηχανογραφικών Δελτίων.
Νέο σύστημα
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στη Χημεία με το νέο σύστημα
Απαιτητικά ως προς τον χρόνο χαρακτηρίζει η Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) τα θέματα της Xημείας προσθέτοντας ότι εμπεριέχουν αρκετές λεπτομέρειες, καλύπτουν όλο το εύρος της ύλης, είναι διατυπωμένα με σαφήνεια και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας.
Συγκεκριμένα:
– Στο 1ο θέμα υπάρχουν σημεία που χρειάζεται προσοχή προκειμένου να επιλεγεί η σωστή απάντηση.
– Στο 3ο θέμα τα ερωτήματα είναι σαφή και με μεγάλη έκταση
– Στο 4ο θέμα τα ερωτήματα απαιτούν λεπτομερείς απαντήσεις με μεγάλη έκταση ενώ παράλληλα χρειάζονται κριτική ικανότητα.
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στην Οικονομιά
Δείτε ΕΔΩ τις απαντήσεις στην Οικονομία
Ως προς τα θέματα της Οικονομίας η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας σημείωνει ότι ήταν σε σταθερό επίπεδο δυσκολίας συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια. «Οι μαθητές θα μπορούν ν’ ανταποκριθούν χωρίς προβλήματα στο σύνολο του διαγωνίσματος. Η διατύπωση ήταν απόλυτα κατανοητή και οι αλγεβρικές πράξεις χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις. Καλύφθηκε πλήρως η ύλη».
Παλαιό σύστημα
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στη Χημεία με το παλαιό σύστημα για τα ημερίσια Λύκεια
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στη Χημεία με το παλαιό σύστημα για τα εσπερινά Λύκεια
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας με το παλαιό σύστημα για τα ημερίσια Λύκεια
Δείτε ΕΔΩ τις απαντήσεις στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας με το παλαιό σύστημα για τα ημερίσια Λύκεια
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας με το παλαιό σύστημα για τα εσπερινά Λύκεια
Για τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας η ΟΕΦΕ σχολιάζει ότι «τα θέματα ήταν σε σταθερό επίπεδο δυσκολίας συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια. Οι μαθητές θα μπορούν ν’ ανταποκριθούν χωρίς προβλήματα στο σύνολο του διαγωνίσματος».
«Ποιοτικά το άριστα μπορεί να το πετύχει ο πολύ καλά προετοιμασμένος μαθητής αφού υπήρχαν κάποιες παγίδες στο 4ο θέμα, που όμως δεν δημιουργούν πρόβλημα. Η διατύπωση ήταν απόλυτα κατανοητή και οι αλγεβρικές πράξεις χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις» προσθέτει ο ΟΕΦΕ.
Θα ακολουθήσουν τα ειδικά μαθήματα, τα οποία θα διεξαχθούν από την Τετάρτη 1 Ιουλίου έως και τη Δευτέρα 13 Ιουλίου.
Διπλή τάση στις βάσεις
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι βάσεις αναμένεται να ακολουθήσουν διπλή διαδρομή: οι βάσεις για τις σχολές υψηλής ζήτησης αναμένεται να κινηθούν ανοδικά, ενώ οι μεσαίες και οι χαμηλόβαθμες σχολές θα έχουν καθοδική τάση.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις για τα επιστημονικά πεδία στο 1ο επιστημονικό πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα αναμένεται κάμψη των βάσεων, αλλά για να γίνει συνολική εκτίμηση απαιτούνται να ολοκληρωθούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις Στα Αρχαία Ελληνικά πάντως τα θέματα δυσκόλεψαν τους υποψήφιους.
Στο 2ο επιστημονικό πεδίο των Πολυτεχνικών και Θετικών Σχολών αναμένεται να επιτευχθεί εύκολη πρόσβαση σε χαμηλόβαθμες σχολές.
Στο 3ο επιστημονικό πεδίο των Ιατρικών σχολών παραμένει η μεγάλη ζήτηση κυρίως στις Ιατρικές σχολές.
Στο 4ο επιστημονικό πεδίο των Οικονομικών σχολών συνήθως παρατηρούνται αυξομειώσεις μεταξύ των τμημάτων.
Τα προηγούμενα χρόνια, πριν από την κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας, σε κάθε επιστημονικό πεδίο, υπήρχαν δύο μαθήματα κατεύθυνσης που έδιναν περισσότερα μόρια από τα άλλα, αφού είχαν υψηλότερο συντελεστή βαρύτητας. Τα μαθήματα αυτά συνήθως ήταν δυσκολότερα από τα υπόλοιπα και οδηγούσαν σε πτωτική πορεία των βάσεων τις βάσεις χαμηλά, γιατί οι επιδόσεις των περισσότερων υποψηφίων ήταν πάρα πολύ χαμηλές.
Τα μαθήματα αυτά είναι τα Αρχαία Ελληνικά και η Ιστορία Κατεύθυνσης για το 1ο Πεδίο, τα Μαθηματικά και η Φυσική για το 2ο Πεδίο, η Βιολογία και η Χημεία για το 3ο και τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης και η Οικονομία για το 4ο Επιστημονικό πεδίο.
Εφέτος τα 4 εξεταζόμενα μαθήματα είναι ισοδύναμα έχουν δηλαδή την ίδια βαρύτητα στη διαμόρφωση της συνολικής βαθμολογίας.
Ένα άλλο στοιχείο που θα καθορίσει την φετινή εικόνα που θα διαμορφωθεί είναι η μείωση κατά 25% με 30% της ύλης καθώς οι μαθητές εξετάζονται στην ύλη που διδάχθηκαν στην φυσική τους τάξη. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τους αναλυτές , μικρότερη δυνατότητα επιλογής ερωτήσεων και κατ’ επέκταση διαβάθμισης τους.