Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ανακάλεσε προχτές Παρασκευή (21-1-2022) τη δική της ρύθμιση για την κατάθεση δυο μηχανογραφικών στις φετινές εξετάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια.
Η σχετική ανακοίνωση ήταν «θαμμένη» στο τέλος ενός δελτίου Τύπου το οποίο αφορούσε την παροχή 200 ευρώ σε εκπαιδευτικούς για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, παρά το γεγονός ότι η είδηση αφορά άμεσα πάνω από 120.000 αγχωμένους υποψήφιους.
Ετσι «λιτά» λοιπόν η κ. Κεραμέως ανακοίνωσε ότι με ρύθμιση, που κατέθεσε στη Βουλή, φέτος οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, δεν θα καταθέσουν δυο μηχανογραφικά αλλά μόνο ένα όπως και τα προηγούμενα χρόνια.
Μάλιστα για να δικαιολογήσει την ξαφνική αυτή οπισθοχώρηση της πρόβαλλε δυο λόγους: Aφ’ ενός, διότι το 93% των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χάρη στην ΕΒΕ, πέτυχαν την εισαγωγή τους σε Σχολή ή Τμήμα μεταξύ των 10 πρώτων επιλογών τους, επομένως περιορίστηκε δραστικά η τυχαία εισαγωγή σε χαμηλής προτεραιότητας για τον υποψήφιο Σχολές ή Τμήματα. Αφ’ ετέρου, προκειμένου να υπάρξει επαρκές χρονικό διάστημα εφαρμογής του συστήματος καθορισμού των συντελεστών βαρύτητας από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ώστε να μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα και των υποψηφίων, εν όψει της επιλογής τους. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι η απόφαση για την υποβολή δυο μηχανογραφικών είχε προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις καθώς η ρύθμιση αυτή περιόριζε τις επιλογές σχολών από τους υποψήφιους σε εξαιρετικά σημαντικό βαθμό ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο και μαζί με την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής θα πέταγε εκτός των πανεπιστημίων ακόμη περισσότερους υποψήφιους.
Τι θα γίνει τελικά φέτος με την κατάθεση του μηχανογραφικού
Με λίγα λόγια φέτος οι απόφοιτοι των λυκείων θα καταθέσουν ένα μηχανογραφικό χωρίς περιορισμούς, όπως και τα προηγούμενα χρόνια. Μέχρι τώρα τα παιδιά ήξεραν ότι το Καλοκαίρι μετά τη λήξη των εξετάσεων και αφού θα είχε προηγηθεί η κατάθεση του πρώτου Μηχανογραφικού (Α΄φάσης) και η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων όσοι δεν θα είχαν εισαχθεί σε καμία από τις δηλωθείσες επιλογές τους, θα μπορούσαν να συμπληρώσουν εκ νέου μηχανογραφικό δελτίο υποψηφίου (μηχανογραφικό δελτίο δεύτερης φάσης), επιλέγοντας, χωρίς περιορισμό επιλογών, όσες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο έχουν πρόσβαση με βάση την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και τη βαθμολογική τους επίδοση. Μόνο όμως που στην πράξη το δεύτερο μηχανογραφικό θα είχε μόνο τις θέσεις που θα είχαν απομείνει σε τμήματα που δεν είχαν συμπληρώσει τις θέσεις τους.
Ο φετινός Γολγοθάς για τους μαθητές της Γ΄λυκείου
Οι υποψήφιοι που θα δώσουν φέτος Πανελλαδικές εξετάσεις δεν έχουν να περιμένουν τίποτα καλύτερο συγκριτικά με πέρυσι, όπου από το σύνολο των υποψηφίων 40.000 έμειναν εκτός ΑΕΙ και πάνω από 16.000 θέσεις στα πανεπιστήμια παρέμειναν κενές, ενώ σχεδόν 22.000 υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων δεν μπόρεσαν να καταθέσουν μηχανογραφικό γιατί η ΕΒΕ δεν τους το ….επέτρεψε. Και φέτος η εικόνα θα είναι ίδια και χειρότερη καθώς θα έχουν ν΄ αντιμετωπίσουν και τους διαφοροποιημένους συντελεστές βαρύτητας για κάθε μάθημα και έτσι κάθε υποψήφιος θα συγκεντρώνει διαφορετικά μόρια σε κάθε Τμήμα, ακόμη και στα Τμήματα που έχουν το ίδιο αντικείμενο σπουδών. Με απλά λόγια «άντε να βρεις άκρη» αν δεν έχεις ειδικούς…συμβούλους για να συνδράμουν την κατάσταση.
Διαφορετικοί φέτος και οι Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) σε 51 σχολές
Με διαφορετικούς συντελεστές στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, 51 σχολών , θα «πάνε» στις πανελλαδικές εξετάσεις, που έρχονται, οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στα ιδρύματα της ανώτατης Εκπαίδευσης. Όπως προκύπτει από τις ανακοινώσεις (17-12-2021) του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις ΕΒΕ όλων των τμημάτων και κατευθύνσεων των ΑΕΙ σε 27 τμήματα οι ΕΒΕ ανέβηκαν και σε 24 μειώθηκαν έστω και λίγο . Στα υπόλοιπα τμήματα δεν παρατηρούνται αλλαγές συγκριτικά με τις πανελλαδικές του 2021 καθώς η ΕΒΕ παρέμεινε ίδια και πάντα η μεγαλύτερη ιδιαίτερα για τα τμήματα αυξημένης ζήτησης (με εξαίρεση κάποιες πολυτεχνικές σχολές που πέρυσι κόντεψαν να …ξεμείνουν από φοιτητές) .
Από τις σχολές που ανέβασαν την ΕΒΕ, οι περισσότερες βρίσκονται στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και συγκεκριμένα σε τμήματα όπως Ιατρικής, Βιολογικών Εφαρμογών, Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Μαθηματικών, Φυσικής, Οικονομικών Επιστημών, Παιδαγωγικά, Φιλολογίας, Χημείας, ψυχολογίας, Φιλοσοφίας.
Την ΕΒΕ αύξησαν επίσης τμήματα όπως Φιλολογίας (ΕΚΠΑ), Βιοτεχνολογίας (Γεωπονικό) , Νοσηλευτικής (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής), Διοίκησης Επιχειρήσεων (Θεσσαλίας-Λάρισα) Διοικητικής Επιστήμης (Τρίπολη) , Διαιτολογίας (Καλαμάτα) , πληροφορικής (Τρίπολη) Ψυχολογίας (Ρέθυμνο) Διαχείρισης Λιμένων (ΕΚΠΑ-Ψαχνά Ευβοίας) Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής (Δυτικής Αττικής) Νοσηλευτικής (Τρίπολη) Ψυχολογίας (ΕΚΠΑ) και Οικονομικών Επιστημών (Ρέθυμνο) .
Οι μαθητές της Γ΄ λυκείου μπορούν να δουν τις ΕΒΕ και στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας https://www.minedu.gov.gr/.
Για την εξαγωγή του συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) υπολογίζεται ο μέσος όρος των επιδόσεων των εξετασθέντων, βάσει των βαθμολογιών του συνόλου των υποψηφίων σε κάθε επιστημονικό πεδίο. Ως εκ τούτου, διαμορφώνεται ένας βαθμός στη βαθμολογική κλίμακα του 20, επί του οποίου κάθε τμήμα επιλέγει μια μέγιστη και μια υψηλότερη τιμή.
Μείωση της ύλης των πανελλαδικών ζητούν οι μαθητές
Τόσο οι μαθητές της Γ΄λυκείου όσο και οι καθηγητές τους ζητούν να μειωθεί η ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων αλλά και όλων των τάξεων του λυκείου για να αντιμετωπιστούν τα μεγάλα μαθησιακά ελλείμματα που έχουν διαπιστωθεί λόγω των μέτρων για τον κορονοϊό.
Το αίτημα αυτό μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει αποδεκτό από το υπουργείο Παιδείας. Ειδικά οι μαθητές της Γ΄λυκείου ζητούν από την κ. Κεραμέως να προβεί «σε κάποια μείωση της ύλης ώστε να καταστεί τέτοια που θα συμβαδίζει στις ειδικές συνθήκες που διανύουμε». Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σε σχετική επιστολή της προς την υπουργό μια μαθήτρια «η ψυχολογική και η σωματική μας πίεση έχει φτάσει σε οριακό σημείο. Η σχολική χρονιά που διανύουμε δεν μπορεί να χαρακτηριστεί φυσιολογική, πόσο μάλλον μετά από 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης. Η ύλη είναι σε πρωτόγνωρες διαστάσεις μεγάλη με αποτέλεσμα να πιέζονται μέχρι και οι ίδιοι μας οι καθηγητές οι οποίοι “τρέμουν” στην ιδέα να ασθενήσουν μήπως βρεθούν πίσω στην ύλη».
ethnos.gr