Κάθε υποψήφιος που συμμετείχε στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, για κάθε Τμήμα που θα δηλώσει στο μηχανογραφικό του δελτίο, θα πρέπει να υπολογίσει τα μόριά του, πολλαπλασιάζοντας τους βαθμούς στα 4 πανελλαδικά μαθήματα
Τις βαθμολογίες και τα στατιστικά όλων των υποψηφίων των Πανελλαδικών τόσο σε ΓΕΛ όσο και σε ΕΠΑΛ ανακοίνωσε πριν από λίγο το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2022 ανά είδος Λυκείου και Ομάδα Προσανατολισμού/Τομέα εμφανίζονται στους παρακάτω πίνακες:
ΠΛΗΘΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΕΛ – 2022 |
|||
ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ |
ΠΛΗΘΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ |
||
ΗΜΕΡHΣΙΟΙ |
ΕΣΠΕΡΙΝΟΙ |
ΣΥΝΟΛΟ |
|
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
18.286 |
129 |
18.415 |
ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (Ε.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ) |
14.204 |
26 |
14.230 |
ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (Ε.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ) |
13.680 |
69 |
13.749 |
ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
25.177 |
74 |
25.251 |
ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΕΛ (ΜΟΝΟ) |
363 |
4 |
367 |
ΣΥΝΟΛΑ (ΓΕΛ) |
71.710 |
302 |
72.012 |
ΠΛΗΘΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΕΠΑΛ – 2022 |
|||
ΤΟΜΕΑΣ |
ΠΛΗΘΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ |
||
ΗΜΕΡHΣΙΟΙ |
ΕΣΠΕΡΙΝΟΙ |
ΣΥΝΟΛΟ |
|
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ |
985 |
22 |
1.007 |
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ |
2.921 |
119 |
3.040 |
ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ |
312 |
26 |
338 |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ |
376 |
13 |
389 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ |
1.089 |
35 |
1.124 |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ |
1.764 |
48 |
1.812 |
ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ |
624 |
5 |
629 |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
1.868 |
42 |
1.910 |
ΥΓΕΙΑΣ – ΠΡΟΝΟΙΑΣ – ΕΥΕΞΙΑΣ |
4.612 |
247 |
4.859 |
ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΠΑΛ (ΜΟΝΟ) |
28 |
2 |
30 |
ΣΥΝΟΛΑ (ΕΠΑΛ) |
14.579 |
559 |
15.138 |
Επισημαίνεται ότι το πλήθος των υποψηφίων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ προκύπτει από μία τουλάχιστον συμμετοχή σε πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Υπενθυμίζεται ότι από φέτος ισχύουν συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής, όπως αυτοί ορίστηκαν από κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή/Εισαγωγική Κατεύθυνσή του. Σύμφωνα με τον Νόμο 4777/2021 (Α΄25) ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%. Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το 100%.
Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα), ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται στο ειδικό μάθημα ή τις πρακτικές δοκιμασίες είναι είτε 10% είτε 20%.
Οι Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα (1) ή δύο (2) ειδικά μαθήματα με επιλογή των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων, αποδίδουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας σε όλα τα ειδικά μαθήματα επιλογής, ο οποίος είναι είτε 10% είτε 20%.
Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, στις οποίες εξετάζονται δύο (2) ειδικά μαθήματα το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας που τους αποδίδονται είναι το 20% και το ποσοστό που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 8%. Τα ποσοστά που αποδίδουν τα ειδικά μαθήματα προστίθενται στο 100% που αποδίδουν τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Άρα, σύμφωνα με τα παραπάνω, κάθε υποψήφιος που συμμετείχε στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, για κάθε Τμήμα που θα δηλώσει στο μηχανογραφικό του δελτίο, θα πρέπει να υπολογίσει τα μόριά του, πολλαπλασιάζοντας τους βαθμούς στα 4 πανελλαδικά μαθήματα (και σε τυχόν ειδικά μαθήματα και αγωνίσματα) επί τους αντίστοιχους συντελεστές για κάθε μάθημα, όπως φαίνονται στις παρακάτω Υπουργικές Αποφάσεις. Έτσι, κάθε υποψήφιος φέτος θα έχει πιθανόν διαφορετικό αριθμό μορίων για κάθε Τμήμα/Σχολή και όχι έναν ενιαίο αριθμό μορίων για ολόκληρο το Επιστημονικό Πεδίο (για τα ΓΕΛ) ή τον Τομέα (για τα ΕΠΑΛ), που είναι υποψήφιος.
Ενδεικτικά, δίνεται ένα παράδειγμα υποψηφίου ΓΕΛ για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία | Αρχαία Ελληνικά | Ιστορία | Λατινικά |
17 | 18,6 | 20 | 20 |
Αυτός ο υποψήφιος συγκεντρώνει για τη Νομική Θεσ/νίκης (Α.Π.Θ.) 18.680 μόρια, ενώ για τη Νομική Κομοτηνής (Δ.Π.Θ.) 18.900 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών:
Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία | Αρχαία Ελληνικά | Ιστορία | Λατινικά | |
Νομική Θεσ/νίκης-ΑΠΘ | 30% | 30% | 20% | 20% |
Νομική Κομοτηνής-Δ.Π.Θ. | 25% | 25% | 25% | 25% |
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ
Επίσης, δίνονται στη δημοσιότητα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ.
- Δείτε τα στατιστικά ΓΕΛ για όλες τις ομάδες προσανατολισμού εδώ.
- Δείτε τα στατιστικά ΓΕΛ για όλες τις ομάδες προσανατολισμού (Αναλυτικό) εδώ.
- Δείτε τα στατιστικά ΓΕΛ για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες εδώ.
- Δείτε τα στατιστικά ΓΕΛ για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες (Αναλυτικό) εδώ.
- Δείτε τα στατιστικά ΓΕΛ για τις Θετικές Επιστήμες εδώ.
- Δείτε τα στατιστικά ΓΕΛ για τις Θετικές Επιστήμες (Αναλυτικό) εδώ.
- Δείτε τα στατιστικά ΓΕΛ για τις Σπουδές Υγείας εδώ.
- Δείτε τα στατιστικά ΓΕΛ για τις Σπουδές Υγείας (Αναλυτικό) εδώ.
- Δείτε τα στατιστικά ΓΕΛ για Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής εδώ.
- Δείτε τα στατιστικά ΓΕΛ για Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής (Αναλυτικό) εδώ.
- Δείτε τα στατιστικά ΕΠΑΛ για όλες τις Ειδικότητες εδώ.
- Δείτε τα στατιστικά ΕΠΑΛ για όλες τις Ειδικότητες (Αναλυτικό) εδώ.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ
Για να διευκολυνθούν οι υποψήφιοι στον υπολογισμό των μορίων τους, το Υπουργείο Παιδείας ανέπτυξε ειδική εφαρμογή, με την οποία οι υποψήφιοι εισάγοντας τους γραπτούς τους βαθμούς, μπορούν να δουν αυτόματα τα μόριά τους για κάθε Τμήμα/Σχολή του Πεδίου ή του Τομέα που ανήκουν. Η εφαρμογή ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ είναι διαθέσιμη στην ακόλουθη ιστοσελίδα https://markcalc.it.minedu.gov.gr/.