Χειρόφρενο στις πιάτσες τραβούν από σήμερα και μέχρι την Παρασκευή τα ξημερώματα οι ιδιοκτήτες ταξί στον Βόλο. Κούρσες δεν θα γίνονται από τις έξι σήμερα το πρωί έως και τις πέντε το πρωί της Παρασκευής, με τους ταξιτζήδες να συμμετέχουν σε 24ωρη επαναλαμβανόμενη απεργία, αντιδρώντας στο φορολογικό νομοσχέδιο.
«Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε πίσω από ένα τιμόνι για τουλάχιστον δέκα ώρες για ένα τυπικό μεροκάματο. Με δέκα ώρες εργασίας μπορεί κατά μέσο όρο να κάνουμε μικτά 50- 60 ευρώ, δηλαδή 1.800 ευρώ το μήνα. Από αυτά αφαιρούμε 600 ευρώ για τα καύσιμα, 240 για ασφάλεια, 150 ευρώ για συντήρηση και μένει ο μισθός ενός ανειδίκευτου εργαζόμενου. Είμαστε ουσιαστικά εργαζόμενοι του εαυτού μας», ανέφερε ο πρόεδρος του Ράδιο Ταξί Volos Taxi, Ευδόκιμος Πασχαλίδης.
Όπως αναφέρει ο ίδιος, το νομοσχέδιο εισάγει το τεκμαρτό για τον κλάδο, που σημαίνει φορολογία για εισόδημα από 10.920 ευρώ, είτε οι επαγγελματίες έχουν αυτά τα έσοδα είτε όχι. Προβλέπει επίσης επιπλέον φορολόγηση 10% σε περίπτωση που υπάρχει εκτός από τον ιδιοκτήτη και εργαζόμενος οδηγός ταξί, αύξηση 5% του φόρου ανάλογα με τις τριετίες αλλά και προκαταβολή φόρου από το επόμενο έτος.
«Αυτή τη στιγμή ο κλάδος των ταξί δοκιμάζεται. Χάσαμε τον τρίτο καλύτερο μήνα, που ήταν ο Σεπτέμβριος, εξαιτίας των πλημμυρών και έκτοτε η κίνηση είναι μειωμένη ακόμη και κατά 30%», αναφέρει ο κ. Πασχαλίδης,
«Το νομοσχέδιο ουσιαστικά αποτελεί ομολογία αδυναμίας φορολογικών ελέγχων. Εμείς ζητούμε απόσυρση του νομοσχεδίου και πλήρη κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος», προσθέτει ο ίδιος.
Αγωνία για την κρουαζιέρα
Ο κλάδος των ταξί στρέφει τις ελπίδες του για ανάκαμψη της κίνησης μέσα στις γιορτές. Και επιπλέον απευθύνει έκκληση προς τους συναρμόδιους φορείς για την άμεση λύση του προβλήματος με το λιμάνι για να μη χαθούν κρουαζιερόπλοια.
Αυτή τη στιγμή με τη μείωση των βαθών έως και δύο μέτρα στο λιμάνι εξαιτίας των φερτών υλών από τις πλημμύρες δεν μπορούν να καταπλεύσουν μεγάλα κρουαζιερόπλοια.
«Από τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, που μεταφέρουν 2.500 και 3.000 επιβάτες, ο κλάδος των ταξί κερδίζει μεγάλο μεροκάματο είτε με δρομολόγια εκτός Βόλου, όπως για παράδειγμα προς Μετέωρα είτε για μετακινήσεις εντός της πόλης. Τουλάχιστον 50 ταξί φεύγουν εκτός Βόλου. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε αυτά τα κρουαζιερόπλοια και θα πρέπει οι αρμόδιοι να φροντίσουν άμεσα να λυθεί το θέμα», σημείωσε ο κ. Πασχαλίδης.
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ