Η πρόσφατη κατάρρευση τμήματος του δρόμου που συνδέει τη Λάρισα με τη Μαγνησία – έργο που είχε παρουσιαστεί ως κομβικής σημασίας για την περιοχή – προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και κινητοποίησε άμεσα τις δικαστικές αρχές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Εισαγγελία Λάρισας έχει ήδη αποστείλει επίσημο αίτημα προς την Περιφέρεια Θεσσαλίας, ζητώντας όλα τα σχετικά έγγραφα και στοιχεία που αφορούν την υπόθεση, με στόχο να διερευνηθούν πλήρως οι συνθήκες και οι υπεύθυνοι της κατάρρευσης.
Στο μεταξύ, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, ο Περιφερειάρχης Δημήτρης Κουρέτας δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να προχωρήσει και η Περιφέρεια με δικές της νομικές κινήσεις, τονίζοντας την ανάγκη να αποδοθούν ευθύνες, εφόσον αυτές υπάρχουν.
Σχολιάζοντας την είδηση ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας ανέφερε: «Όλα στο φως . Κάθε ένας θα πληρώσει ό,τι έκανε»
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ το πρωί της Μεγάλης Τρίτης, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας, ενημέρωσε πως αυτός ο δρόμος δημοπρατήθηκε το 2019 και η σύμβαση υπογράφτηκε στις 7/8 του 2020 με υποχρεωτική κατασκευή για 2 χρόνια, τα οποία έγιναν 4 χρόνια και τα οποία συνεχώς μετατίθεντο, γιατί δημιουργούνταν προβλήματα στον δρόμο.
«Γιατί δημιουργούνταν προβλήματα; Η μελέτη η οποία εγκρίθηκε με τους περιβαλλοντικούς όρους, έκανε 10 χρόνια να εγκριθεί, από το 2007 μέχρι το 2016. Η μελέτη αυτή έλεγε “βελτίωση υφιστάμενου χωματόδρομου δασικής οδού που δεν εμπίπτει στο εθνικό ή επαρχιακό δίκτυο των νομών”. Αντί αυτού, το 2019 ήρθε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ένα έργο το οποίο ονομάστηκε “επαρχιακός δρόμος Ρακοποτάμου-Κεραμιδίου. Το ερώτημα λοιπόν είναι το εξής: αυτή η μελέτη η οποία πήρε περιβαλλοντικούς όρους σαν δασικός δρόμος, γιατί δεν τηρήθηκε; Οι όροι της είναι για δασικό δρόμο κι όχι για επαρχιακό».
«Επομένως, αυτήν τη στιγμή έχουμε διατάξει να γίνει μια καινούργια εμπειρογνωμοσύνη να μας δείξει για ποιον λόγο έγινε αυτό», όπως δήλωσε ο κ. Κουρέτας. «Η αρχική μελέτη ενδεχομένως να μην έχει καμία σχέση με το τώρα και θα πρέπει να γίνει μια νέα εμπειρογνωμοσύνη να δούμε τι έγινε τότε, πώς έγινε εκείνη η μελέτη, τι περιελάμβανε και το κυριότερο, υπάρχουν χρήματα για να τελειώσει ο δρόμος; Εγώ δεν έχω. Κατά τη γνώμη μου, αυτός ο δρόμος δεν έπρεπε να γίνει».
Αγοραστός: Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη γιατί διαφορετικά δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει
Σχολιάζοντας το θέμα ο πρώην περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Αγοραστός ανέφερε μεταξύ άλλων, σύμφωνα με το Larissanet.gr πως η μελέτη «εγκρίθηκε, η διαδικασία δημοπράτησης εγκρίθηκε και προχώρησε η κατασκευή του δρόμου. Οι μελέτες πάντα προηγούνται των έργων. Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη γιατί διαφορετικά δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει το έργο. Μετά τον Daniel, μπορούν όμως να δημιουργηθούν νέα δεδομένα».