Τρίτη, 19 Νοεμβρίου, 2024 11:31
ΒόλοςΤοπικά

Πρόγραμμα τουριστικής προβολής Δήμου Βόλου – Στόχος η προσέλκυση νέων αγορών για το 2022






Στην προσέλκυση νέων αγορών με σειρά δράσεων προς αυτή την κατεύθυνση στοχεύει το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Βόλου για το 2022, σύμφωνα με την παρουσίαση που έγινε χθες στη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής. Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται στις 678.500 ευρώ, ενώ σύμφωνα με έρευνα που έκανε το Τμήμα Τουριστικής Προβολής του Δήμου Βόλου, κατά την περίοδο της καραντίνας υπήρξε σημαντική υστέρηση στις μηνιαίες πληρότητες των καταλυμάτων της περιοχής.

Τον απολογισμό του προηγούμενου χρονικού διαστήματος και το πρόγραμμα για το 2022 παρουσίασε η αρμόδια αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Γεωργία Μποντού – Τοκαλή, η οποία έδωσε έμφαση στις αγορές που θα στραφεί η τουριστική προβολή. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό αυτές οι αγορές είναι η Ελλάδα, το Ισραήλ, η Ρουμανία, η Γαλλία, η Γερμανία, και συμπληρωματικά BENELUX, Ελβετία, Πολωνία, Αυστρία και οι χώρες των Βαλκανίων ή και Ιταλίας ως αγορές κοντινής απόστασης.

Οι στόχοι του προγράμματος περιλαμβάνουν:
– Αναγωρισμιμότητα του τόπου ως προορισμός ταξιδιών – Προβολή και ανάδειξη της ταξιδιωτικής εμπειρίας.
– Αύξηση επισκεπτών ιδίως τους μήνες εκτός υψηλής τουριστικής περιόδου προσεγγίζοντας τόσο το ταξιδιωτικό κοινό, όσο και τουρίστες ειδικών κατηγοριών
– Ενισχυτικά του VolosPelion, προωθείται το Pelion Routes ως νέο προϊόν των τριών Δήμων του συνολικού προορισμού.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα, οι δράσεις προβολής αφορούν:
Άξονας 1. Προβολή με κλασικά μέσα
Συμμετοχή σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, συμπληρωματικές δράσεις και εκδηλώσεις εντός του χώρου εκθέσεων, προβολή σε χώρες του εξωτερικού και σε πόλεις του εσωτερικού, διοργάνωση ή/και συμμετοχή σε B2B workshops, επαγγελματικά ταξίδια παρουσίασης, εκδηλώσεις παρουσίασης προορισμού, φιλοξενίες και δημόσιες σχέσεις. Επίσης στην παραγωγή και εκτύπωση έντυπου υλικού τουριστικής προβολής, παραγωγή και προμήθεια μέσων προβολής, υλικού marketing και δώρων, διαφημιστικός χώρος και χρόνος σε τηλεοπτικά, ραδιοφωνικά και έντυπα μέσα (εφημερίδες, περιοδικά κ.λπ.), υπαίθρια διαφήμιση και σε χώρους μαζικής συγκέντρωσης κοινού.
Άξονας 2. Ψηφιακή προβολή
Εμπλουτισμός περιεχομένου σε φωτογραφικό υλικό, κείµενα και βίντεο, παραγωγή υλικού τουριστικής προβολής / διαφημιστικών spots, παραγωγή υλικού τουριστικής προβολής / παρουσιάσεων, διαχείριση και περαιτέρω ανάπτυξη των λογαριασμών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαδικτυακή προβολή, διαφήμιση σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με ηλεκτρονικές σελίδες και στις σελίδες του προορισμού.
Άξονας 3. Θεματική προσέγγιση – Pelion Routes
Θεματική καμπάνια μέσω των εκθεσιακών συμμετοχών σε Ελλάδα και εξωτερικό, προβολή εντός των εκθέσεων με την ανάδειξη outdoor activities, προβολή εκτός εκθέσεων με εκδηλώσεις, δράσεις δρόμου, φεστιβάλ, workshops αυτόνομα ή στο πλαίσιο άλλων διοργανώσεων με την ανάδειξη outdoor activities, απόκτηση υλικού βάσης, δημιουργικό – παραγωγή πληροφοριακού υλικού πεζοπορικών διαδρομών Pelion Routes, δημιουργικό – παραγωγή υλικού προβολής Pelion Routes και συνοδευτικών outdoor activities, ψηφιακή καμπάνια social media, Web σελίδα, δημιουργία app Pelion Routes, πιστοποίηση διαδρομής – υποστήριξη διαδρομής, προβολή με κλασικά μέσα (εκδηλώσεις – δραστηριότητες – εκθέσεις), αλλά με θεματική στόχευση.
Άξονας 4. Εμπλουτισμός παρεχόμενων υπηρεσιών / Νέες δράσεις
Ανάπτυξη εφαρμογών τουριστικής προβολής για κινητά τηλέφωνα-Παραγωγή App i-area, ακτές – οργάνωση, υποστήριξη και βελτίωση/ανανέωση εξοπλισμού, σύνδεση πεζοπορίας και πολιτιστικών στοιχείων, νέα δράση – bike friendly destination
Άξονας 5. Υποστήριξη – Έρευνες, Αξιολόγηση – Παρακολούθηση
Για το 2022 προβλέπονται συμπληρωματικές δράσεις και εκδηλώσεις εντός των εκθέσεων- road shows, προβολή σε χώρες του εξωτερικού και σε πόλεις του εσωτερικού, συμμετοχή σε B2B workshops, επαγγελματικά ταξίδια παρουσίασης, εκδηλώσεις παρουσίασης προορισμού, φιλοξενίες και δημόσιες σχέσεις, παραγωγή και εκτύπωση – επανεκτύπωση έντυπου υλικού τουριστικής προβολής και παραγωγή, προμήθεια μέσων προβολής, υλικού marketing και δώρων και διαφημιστικός χώρος και χρόνος σε τηλεοπτικά, ραδιοφωνικά και έντυπα μέσα (εφημερίδες, περιοδικά κ.λπ.), σε μέσα μεταφοράς, υπαίθρια διαφήμιση και σε χώρους μαζικής συγκέντρωσης πλήθους, αλλά και προώθηση σε μέσα πληροφόρησης Τ.Ο. , αεροπορικών εταιριών κ.λπ.

Οι πληρότητες
– Κατά την περίοδο άρσης του lockdown οι πληρότητες του 2021 ήταν σαφώς υψηλότερες του 2020.
– Η εκκίνηση του τουρισμού δεν ήρθε στις 15 Μαΐου, αλλά έναν μήνα μετά, όπως αναμένονταν.
– Στα κλασικού τύπου καταλύματα η περίοδος Σεπ ’20 – Σεπ ’21 χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά χαμηλές, σχεδόν μηδενικές πληρότητες για περίοδο 6,5 μηνών και από άμεση επαναφορά στις προ Covid συνθήκες με τη λήξη των περιορισμών.
– Τα παραδοσιακά καταλύματα επέλεξαν να είναι κλειστά κατά την περίοδο lockdown. Συνεπώς στα παραδοσιακού τύπου καταλύματα η περίοδος Σεπ ’20 – Σεπ ’21 χαρακτηρίζεται από απολύτως μηδενικές πληρότητες για περίοδο 6 μηνών και από επαναφορά στις προ Covid συνθήκες με την λήξη των περιορισμών με υψηλότερα ποσοστά πληρότητας.
– Στα αστικά και ορεινά καταλύματα τα ποσοστά επανήλθαν άμεσα σε προ Covid τιμές. Στα παραθαλάσσια υπάρχει μικρή υστέρηση.
– Στο μίγμα των επισκεπτών το 78% είναι Έλληνες. Υπήρχε μεγαλύτερος εμπλουτισμός με αλλοδαπούς σε σχέση με το μείγμα του 2020, αλλά τα ποσοστά συμμετοχής των αλλοδαπών παραμένουν χαμηλότερα από την προ Covid 5ετία.

Οι αγορές
– Βασικές αγορές παραμένουν το Ισραήλ, η Ρουμανία, η Γαλλία και η Γερμανία. Η Γαλλία εδραιώνεται σταδιακά.
– Οι μεμονωμένοι είναι οι βασικοί επισκέπτες, καθώς αποτελούν το 82% των πελατών των καταλυμάτων.
– Η τιμή δωματίου αυξήθηκε ως μέση τιμή. Η κυρίαρχη τάση αφορούσε στη διατήρηση της σταθερής τιμής για τα περισσότερα καταλύματα και την αύξηση σε κάποια από αυτά. Η απόφαση αυτή για διατήρηση ή και αύξηση ήταν σωστή, καθώς οι μέσες πληρότητες ήταν αυξημένες και δεν επηρεάστηκαν.
– Ουδέτερη προσδοκία με μικρή θετική τάση διατυπώνεται από τα καταλύματα για το μέλλον του κλάδου, η οποία διαμορφώνεται κυρίως από τα κλασικού τύπου καταλύματα.
– Η νέα αεροπορική σύνδεση φαίνεται να έχει ως κύρια δεξαμενή πελατών το Ηράκλειο και τη Μαγνησία.
– Κύριος επίσης προορισμός είναι ο Βόλος και το Πήλιο.
– Βασικός λόγος δηλώθηκε η αναψυχή.
– Η πρόθεση επανάληψης ταξιδιού είναι πολύ υψηλή και παραμένει για όλες τις περιόδους του έτους. Το καλοκαίρι επιλέγεται συγκριτικά υψηλότερα από τους κατοίκους Μαγνησίας, ενώ το φθινόπωρο και ο χειμώνας συγκριτικά υψηλότερα για τους κατοίκους της Κρήτης.