Ένα βήμα μπρος κάνει ο πολυαναμενόμενος διαγωνισμός για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό τμήμα Λάρισα-Βόλος. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, την ερχόμενη εβδομάδα, τα τεύχη δημοπράτησης πάνε στη Διαχειριστική Αρχή του ΕΣΠΑ 2014-2020 για το ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ, «ο στόχος είναι το έργο να προκηρυχθεί εντός του καλοκαιριού και να γίνει το πρώτο από τα έργα που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ υπό την διοίκηση του Χρήστου Βίνη. Οι τελευταίες εκκρεμότητες έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και μία από αυτές ήταν μία τηλεδιάσκεψη με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ για την παραχώρηση μέρους της έκτασης που έχει στον Βόλο για τη διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής.
Το έργο
Το έργο αφορά την εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης, ηλεκτροκίνησης και ETCS της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα – Βόλος μήκους 61 χλμ περίπου. Ο νέος σχεδιασμός περιλαμβάνει την κανονικοποίηση της παλαιάς μετρικής γραμμής του τμήματος Λατομείο – Βόλος. Θα έχουμε επίσης αναβάθμιση από μετρική σε κανονική της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα ΣΣ ΛΑΤΟΜΕΙΟΥ – ΒΙΠΕ – ΣΣ ΒΟΛΟΥ. Η γραμμή θα ενταχθεί στο υφιστάμενο Κέντρο Τηλεδιοίκησης Θεσσαλονίκης. Η δημοπράτηση του έργου θα πραγματοποιηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ με το κόστος να προσδιορίζεται σε 92,3 εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) η δε λήξη της πράξης ορίστηκε την 31η Δεκεμβρίου 2023.
Έρχονται και άλλα έργα
Ένα ακόμα έργο το οποίο βρίσκεται σε φάση προετοιμασίας της δημοπράτησης είναι το έργο ολοκλήρωσης της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και περιλαμβάνει συστήματα, τηλεπικοινωνίες κλπ. Το κόστος του ανέρχεται σε περίπου 70εκατ.ευρώ και εκτιμάται ότι φέτος θα δημοπρατηθεί. Το τρίτο έργο που θα ακολουθήσει είναι η εργολαβία-σκούπα αναβάθμισης του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας, έργο περίπου 50εκατ.ευρώ που εκτιμάται ότι μέσα στο έτος θα μπορέσει να προκηρυχθεί.