Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024 08:24
ΒόλοςΤοπικά

Προς ιδιωτικοποίηση οδεύει το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου






Είκοσι δύο περιφερειακά αεροδρόμια, μαζί με το ιδιαιτέρως ελκυστικό της Καλαμάτας, οδεύουν προς ιδιωτικοποίηση, κατά τα πρότυπα του επιτυχούς πειράματος με τα δεκατέσσερα που προηγήθηκαν και πλέον ανθούν αναβαθμισμένα υπό τη διοίκηση προς γερμανικής Fraport.
Ασφαλείς πληροφορίες από «Το Βήμα» αναφέρουν ότι η εξαιρετική φετινή επίδοση του τουρισμού σε συνδυασμό με την ανάγκη αναβάθμισης νέων προορισμών στη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα επιβάλλουν στη διοίκηση του Υπερταμείου, στην ευθύνη του οποίου εμπίπτουν τα περιφερειακά αεροδρόμια, να ανασύρει από τα συρτάρια του το πρώτο μεγάλο πρότζεκτ ιδιωτικοποίησης.
Ήδη, σύμφωνα με προς προς πληροφορίες, ανατέθηκε στη συμβουλευτική ΚΑΝΤΟR MANAGEMENT CONSULTANTS η σχετική οικονομική μελέτη και η παρουσίαση των βέλτιστων σεναρίων αξιοποίησης.
Η μελέτη θα αφορά την αξιοποίηση, αναβάθμιση και παραχώρηση προς λειτουργίας των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Αστυπάλαιας, Χίου, Ιωαννίνων, Ικαρίας, Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Κοζάνης, Κυθήρων, Λέρου, Μήλου, Λήμνου, Νέας Αγχιάλου, Νάξου, Πάρου, Σητείας, Σκύρου, Σύρου, Καστοριάς και Καστελλορίζου. Τα συγκεκριμένα αεροδρόμια, σε αντίθεση με τα 14 που ανελήφθησαν από τη Fraport, έχουν χαμηλή επίδοση. Η αύξηση προς κίνησής την τελευταία δεκαετία είναι περιορισμένη, της τάξεως μόλις του 3,9%, σε αντίθεση με τα ιδιωτικοποιηθέντα και αναβαθμισθέντα δεκατέσσερα που στο ίδιο διάστημα παρουσίασαν εξαπλασιασμό των πτήσεων προς αυτά από το εξωτερικό.

Σημαντικές επενδύσεις
Από την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό τους θα απολαύσουν άμεσα και έμμεσα οφέλη περίπου 2 εκατομμύρια κάτοικοι σε όλη τη χώρα, καθώς θα δουν τις τουριστικές και εμπορικές δραστηριότητες να ενισχύονται και μαζί να αυξάνονται συνολικά οι αξίες των συγκεκριμένων τόπων και προορισμών. Κοινή πεποίθηση είναι ότι όλα τα σενάρια αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων απαιτούν σημαντικές επενδύσεις. Για τούτο οι οδηγίες που έχει λάβει η ΚΑΝΤΟR είναι να αξιολογήσει ελκυστικά προς τους ιδιώτες επενδυτές μοντέλα που, πέραν των άλλων, θα προβλέπουν και επιδότηση λειτουργίας, βάσει αντίστοιχων διεθνών προτύπων.
Η βασική ιδέα είναι η σχετική διαγωνιστική διαδικασία να είναι ενιαία και να αναζητηθούν προσφορές από τους επενδυτές συνολικά και για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια. Το Υπερταμείο φιλοδοξεί να οικοδομήσει μια πρόταση που ναι μεν θα είναι ελκυστική για έναν ιδιώτη επενδυτή, αλλά θα εξασφαλίζει ταυτόχρονα ότι και τα 22 θα αναπτυχθούν και θα εκσυγχρονιστούν κατά τον ίδιο τρόπο ώστε οι προορισμοί να αναδειχθούν ισόρροπα και να απολαύσουν την τουριστική κίνηση που τους αναλογεί και τους αρμόζει. Όσον αφορά την επιδότηση λειτουργίας οι αρμόδιοι εξηγούν ότι το Ελληνικό Δημόσιο δαπανά πολλά χρήματα κάθε χρόνο για τη συντήρηση αυτών των αεροδρομίων, με πενιχρά, ωστόσο, αποτελέσματα.

Οι προοπτικές
Κοινή πεποίθηση των εμπλεκομένων στο πρότζεκτ είναι ότι εξελισσόμενο θα βελτιώσει καθοριστικά την προοπτική των 22 περιοχών που φιλοξενούν τα συγκεκριμένα περιφερειακά και υποβαθμισμένα σήμερα αεροδρόμια. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των μελετητών, η αναβάθμιση και παραχώρηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων θα επαυξήσει την επιβατική κίνηση κατά 43% μέχρι το 2030 και την τουριστική κίνηση, ιδιαιτέρως στις νησιωτικές περιοχές, κατά 40% σε βάθος χρόνου.