Η ευχάριστη διαδικασία της οργάνωσης των διακοπών και της αναζήτησης και κράτησης καταλύματος μπορεί να μετατραπεί σε δυσάρεστη περιπέτεια εξαιτίας επιτήδειων που δρουν στο διαδίκτυο με ιστοσελίδες «μαϊμού» προκειμένου να αποσπάσουν χρήματα από ανυποψίαστους χρήστες.
Πώς δρουν
Οι τρόποι με τους οποίους δρουν οι επιτήδιοι για να εξαπατήσουν συνίστανται στα εξής:
- Επιτήδειοι δημιουργούν κλώνους γνωστών σελίδων από τουριστικές πλατφόρμες κράτησης καταλυμάτων (κλέβουν φωτογραφίες δωματίων, logo καταλύματος, διεύθυνση κ.λπ.)
- Κατευθύνουν το άτομο στην δική τους σελίδα πληρωμών
- Διαφημίζουν την «κλώνο» σελίδα τους μέσω social media και αναδυόμενα παράθυρα
- Αν γίνει «κλικ» στο παράθυρο φαίνεται χρόνος εξάντλησης προσφοράς
- Μέσω δελεαστικών προσφορών «ψαρεύουν» τα θύματα τους
- Προτρέπουν το άτομο να κλείσει την προσφορά εκείνη τη στιγμή για να κερδίσει την ευκαιρία
- Σκοπός να αποσπάσουν χρήματα
- Ο ταξιδιώτης πηγαίνει στο κατάλυμα και διαπιστώνει ότι δεν έχει φθάσει καμία πληρωμή
Ο Ηλεκτρολόγος μηχανικός και μηχανικός υπολογιστών και εμπειρογνώμονας Ηλεκτρονικού εγκλήματος, Κωνσταντίνος Μαντές, μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA» για τις ηλεκτρονικές απάτες σε σάιτ που μπορεί κάποιος να κλείσει κατάλυμα για τις διακοπές του.
Τι να προσέξετε πριν κάνετε κράτηση
Πριν προχωρήσετε σε κράτηση για τις διακοπές σας δώστε ιδιαίτερη προσοχή κάνοντας διασταύρωση με το όνομα του καταλύματος στην επίσημη πλατφόρμα κράτησης.
Επίσης, ελέγξτε την πιστοποίηση της ιστοσελίδας, μέσω διακριτικών σημάτων για την ασφάλεια πληρωμών: οι επίσημες ιστοσελίδες χρησιμοποιούν ένα κανάλι πληρωμών και τη στιγμή της πληρωμής σε ενημερώνουν ότι κατευθύνεσαι σε ασφαλές περιβάλλον πληρωμών.
Μια ακόμη δικλείδα ασφαλείας είναι να προτιμάμε την άμεση επικοινωνία με το κατάλυμα. Και εδώ, όμως, χρειάζεται προσοχή, καθώς μπορεί να έχει κατεύθυνση του σταθερού τηλεφώνου του καταλύματος σε αριθμό τηλεφώνου που ανήκει στον επιτήδειο.
Επιπλέον, να έχετε υπόψη ότι υπάρχει και η επιλογή για πληρωμή στο κατάλυμα, ενώ η χρήση προπληρωμένης κάρτας με συγκεκριμένο όριο, όπου θα δίνεται έγκριση με κωδικό από το κινητό του χρήστη, αποτελεί επιπλέον ασφάλεια.
Τι κάνει κάποιος αν έχει ήδη πέσει θύμα απάτης
Εάν κάποιος πέσει θύμα απάτης, θα πρέπει να το καταγγείλει άμεσα στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, και να το γνωστοποιήσει στην τράπεζα στην οποία διατηρεί τον τραπεζικό του λογαριασμό για να διεκδικήσει τα χρήματά του.