Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου, 2024 00:01
Άλλες Ειδήσεις

Πρόστιμο αν φοράς «φουσκωτό»… μπουφάν στο αυτοκίνητο; Τι προβλέπει ο ΚΟΚ

¸ëåã÷ïò áðü áóôõíïìéêïýò êáé ôçí ÄçìïôéêÞ Áóôõíïìßá óå üëá ôá óçìåßá ôçò ðüëçò,êáèþò áðü óÞìåñá îåêßíçóå ç áðáãüñåõóç ôçò êõêëïöïñßáò ãéá ôçí ðáñåìðüäéóç ôçò åîÜðëùóçò ôïõ êïñùíïúïý,ÄåõôÝñá 23 ìáñôßïõ 2020 (EUROKINISSI/ÔÁÔÉÁÍÁ ÌÐÏËÁÑÇ)





Για τους νέους κανόνες στην οδήγηση που έρχονται να «απαντήσουν» στα εκατοντάδες τροχαία δυστυχήματα στους ελληνικούς δρόμους, μίλησε ο αντιπρόεδρος  της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών, Νίκος Ρήγας, σημειώνοντας πως  «υπάρχει στη διαβούλευση νέος ΚΟΚ με αυστηρότερες ποινές».

Μεταξύ άλλων οι οδηγοί, θα πρέπει να δίνουν βάση στον «σωστό» ρουχισμό, για να μην έρθουν αντιμέτωποι με πρόστιμο. «Ένας οδηγός πρέπει να έχει ελευθερία κινήσεων», τόνισε ο κ. Ρήγας, στο Open, με αφορμή, τα όσα ακούγονται για το πρόστιμο – της τάξης των 100 ευρώ – σε περίπτωση που ο οδηγός φορά μπουφάν.

Μπουφάν και οδήγηση

Προφανώς αναφέρεστε στο άρθρο 13 παράγραφος 2 του ΚΟΚ, που ορίζει πως ο οδηγός πρέπει να φροντίζει να έχει την απαραίτητη ελευθερία κινήσεων στα χέρια, ανέφερε. Διευκρίνισε δε, ότι τα μέλη της Τροχαίας δεν θα εξετάζουν το… μέγεθος του μπουφάν του οδηγού, αλλά βέβαια δεν επιτρέπεται να οδηγεί κανείς με μια… κουβέρτα, αλλά ούτε και να έχει απασχολημένα τα χέρια του με κινητό ή… ξηρούς καρπούς.

«Ο ΚΟΚ δεν λέει για το μέγεθος του μπουφάν και πώς θα είναι το μπουφάν, όμως, υπάρχει μια κοινή λογική ότι ο οδηγός πρέπει να έχει μια ελευθερία κινήσεων. Δεν μπορεί κάποιος να είναι καλυμμένος με κουβέρτα και να οδηγεί», σημείωσε ο κ. Ρήγας.

Νεος ΚΟΚ με αυστηρότερες ποινές

«Υπάρχει στη διαβούλευση νέος ΚΟΚ με αυστηρότερες ποινές που ίσως εφαρμοστεί έως και το τέλος του χρόνου», σύμφωνα με τον ίδιο.

Ο κ. Ρήγας συμπλήρωσε πως «είναι προς τη σωστή κατεύθυνση καθώς προβλέπεται αυστηροποίηση κάποιων ποινών που ευθύνονται για τα τροχαία ατυχήματα, όπως η αντικανονική προσπέραση, το αλκοόλ, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη».

Στον νέο ΚΟΚ οι ποινές και τα πρόστιμα αυστηροποιούνται για τις παραβάσεις που σχετίζονται άμεσα με την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων. Βασική, δε, καινοτομία του θα είναι η αποσύνδεση των ποινών από το όχημα και η σύνδεσή τους κυρίως με τον οδηγό που υπέπεσε σε παράβαση, όπως έχει ανακοινώσει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Οι αντιολισθητικές αλυσίδες

Ο κ. Ρήγας, αναφέρθηκε στην υποχρεωτική κτήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα οχήματα. «Πρέπει να είναι εφοδιασμένα τα οχήματα. Το σημαντικότερο όμως είναι να ξέρουμε και πώς τις χρησιμοποιούμε.»

Υπενθυμίζεται ότι από 1η Οκτωβρίου είναι υποχρεωτικό τα αυτοκίνητα να έχουν στον χώρο αποθήκευσης αντιολισθητικές αλυσίδες.