Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024 23:31
ΒόλοςΤοπικά

Σε σημείο μηδέν το λιμάνι του Βόλου – Ούτε ένα κρουαζιερόπλοιο δεν έχει δέσει από την έναρξη του χρόνου






Σε σημείο μηδέν… εξακολουθεί να βρίσκεται το λιμάνι του Βόλου, μετά τις διπλές καταστροφικές πλημμύρες που έπληξαν την πόλη τον περασμένο Σεπτέμβριο και οδήγησαν χιλιάδες τόνους φερτών υλικών στη θάλασσα, με αποτέλεσμα τη μείωση των βαθών έως και δύο μέτρων και την αδυναμία προσέγγισης μεγάλων πλοίων.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, Σωκράτη Αναγνώστου, στον πυθμένα του λιμανιού «κάθονται» αυτή τη στιγμή 700.000 τόνοι φερτής ύλης από τις πλημμύρες, ωστόσο ο χειρισμός του ζητήματος έχει ανατεθεί στη Μονάδα Ωρίμανσης Εργων του ΤΑΙΠΕΔ.

Ο συγκεκριμένος φορέας θα αναλάβει τα τεύχη δημοπράτησης για την εκπόνηση της μελέτης και του έργου, προκειμένου να δοθεί λύση στο πρόβλημα της μείωσης βαθών, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προσεγγίσουν μεγάλα πλοία.

Όπως είναι γνωστό, μετά τον κίνδυνο ναυσιπλοΐας που διαπίστωσε το Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου, η Υδατογραφική Υπηρεσία που υπάγεται στο Πολεμικό Ναυτικό και είναι η αρμόδια υπηρεσία που εκδίδει τους χάρτες των λιμανιών, στους οποίους απεικονίζονται τα βυθίσματα, οι προβλήτες, οι αποστάσεις και αποτελούν εργαλείο για τους πλοιάρχους, προχώρησε σε έρευνα και διαπίστωσε μείωση των βαθών στο λιμάνι του Βόλου έως και δύο μέτρα, από τις φερτές ύλες που μετέφεραν οι καταστροφικές πλημμύρες.

Από τις 10 Οκτωβρίου μάλιστα έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της ενημέρωση προς ναυτιλομένους για τις διαφοροποιήσεις στα βάθη.

Εχουν εντοπιστεί μειώσεις βυθισμάτων έως και δυο μέτρα στο λιμάνι του Βόλου, κυρίως στα σημεία όπου εκβάλλουν οι δύο χείμαρροι της πόλης, Κραυσίδωνας και Ξηριάς. Αυτό σημαίνει ότι μειώθηκε η δυνατότητα εξυπηρέτησης μεγάλων πλοίων με μεγάλο βύθισμα, με τους πράκτορες κρουαζιερόπλοιων να ανησυχούν.

Από την πρώτη στιγμή ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, ενημέρωσε τα αρμόδια Υπουργεία, ζητώντας χρηματοδότηση για την αποκατάσταση του λιμανιού ωστόσο το έργο ανατέθηκε τελικώς στη μονάδα του ΤΑΙΠΕΔ.

Σαν… ψέμα το πρώτο κρουαζιερόπλοιο

Το μεγαλύτερο πρόβλημα από τη μείωση των βαθών αφορά στην προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων.

Πέρυσι, η περίοδος της κρουαζιέρας είχε ανοίξει στις 3 Ιανουαρίου, οπότε και κατέπλευσε το πρώτο κρουαζιερόπλοιο και έως τον Απρίλιο είχαν πιάσει λιμάνι τέσσερα συνολικά κρουαζιερόπλοια.

Φέτος, η πρώτη αναγγελία για άφιξη κρουαζιερόπλοιου είναι για την Πρωταπριλιά. Συνολικά 45 αναγγελίες έχουν γίνει για όλο το 2024, αρχής γενομένης από 1η Απριλίου, ωστόσο οι ναυτικοί πράκτορες δεν είναι τόσο αισιόδοξοι.

«Περιμένουμε από τις εταιρείες να ανακοινώσουν τι θα κάνουν. Σίγουρα οι αφίξεις θα μειωθούν εξαιτίας της κατάστασης που επικρατεί. Μεγάλα κρουαζιερόπλοια δεν θα μπορέσουν να προσεγγίσουν», σημείωσε ο ναυτικός πράκτορας Ιωάννης Τσαρδακάς.

Μάλιστα φαίνεται να… ναυαγεί λύση που είχε εξεταστεί και προέβλεπε μεταφορά επιβατών με βάρκες από τη ράδα μέχρι τον ντόκο για τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια που δεν μπορούν να δέσουν στη β’ προβλήτα μετά τη μείωση των βαθών από τα φερτά υλικά.