Τα σενάρια για τη μοιραία πτήση MH370 που εξαφανίστηκε πριν από μία περίπου δεκαετία δεν έχουν τέλος.
Ένας συνταξιούχος πιλότος της Qantas μίλησε για το τι μπορεί να συνέβη κατά τη διάρκεια της μυστηριώδους πτήσης MH370 που εξαφανίστηκε πριν από σχεδόν δέκα χρόνια.
Η πτήση MH370 της Malaysian Airlines εξαφανίστηκε πάνω από τη θάλασσα της Νότιας Κίνας κατά τη διάρκεια της πτήσης από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο στις 8 Μαρτίου 2014
Το αίνιγμα με την πτήση MH370 κυριάρχησε στα πρωτοσέλιδα σε όλο τον κόσμο, καθώς το αεροπλάνο, το οποίο μετέφερε 239 άτομα, εξαφανίστηκε χωρίς ίχνη.
Μόλις μια εβδομάδα μετά την κατάρριψη του αεροπλάνου, ο τότε πρωθυπουργός της Μαλαισίας Najib Razak ισχυρίστηκε πως υπήρχε υψηλού βαθμού βεβαιότητα πως οι επικοινωνίες με το πιλοτήριο της πτήσης MH370 διακόπησαν εσκεμμένα.
Μια δημοφιλής θεωρία είναι πως το δυστύχημα ήταν αποτέλεσμα μιας απόπειρας δολοφονίας-αυτοκτονίας από τον Zaharie Ahmad Shah, 53, αλλά δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ από τις αρχές.
Ο συνταξιούχος πιλότος της Qantas και αρχηγός εκπαίδευσης της RAAF Mike Glynn εμφανίστηκε στο νέο ντοκιμαντέρ του Sky News Australia MH370: Ten Years On, επισημαίνοντας πως υπήρχαν διάφοροι τρόποι με τους οποίους κάποιος μέσα στο πιλοτήριο θα μπορούσε να ακινητοποιήσει τους επιβάτες.
Υπάρχει μια πιθανότητα να ήταν στα πρόθυρα θανάτου χωρίς να γνωρίζουν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά.
Σενάρια σκόπιμης συντριβής
Ο Mike Glynn δήλωσε πως κάποιος μέσα στο πιλοτήριο θα μπορούσε εύκολα να είχε κλειδώσει την πόρτα και να φέρει τους επιβάτες σε κατάσταση σύγχυσης, αποσυμπιέζοντας την καμπίνα.
«Θα φρόντιζαν να είναι κλειδωμένη η πόρτα, ώστε να μην μπορεί κανείς να μπει μέσα. Δεν θα μπορούσε να κάνει τίποτα».
Συμπλήρωσε πως θα ήταν εύκολο για κάποιον μέσα στο πιλοτήριο να κρατήσει άλλους ανθρώπους έξω, καθώς είχαν αλλάξει οι πόρτες μετά την αεροπειρατεία της 11ης Σεπτεμβρίου.
«Η πόρτα θα κλείσει αυτόματα και μπορείς να την κλειδώσεις με έναν διακόπτη. Υπάρχει επίσης ένα χειροκίνητο κλείστρο που απαγορεύει κάθε είδους είσοδο στον θάλαμο πτήσης».
Τα συντρίμμια της πτήσης MH370 δεν έχουν βρεθεί ακόμα σχεδόν μία δεκαετία αργότερα, παρά το γεγονός ότι η εξαφάνισή του πυροδότησε τη μεγαλύτερη έρευνα αέρος – θαλάσσης που πραγματοποιήθηκε ποτέ.
Σύμφωνα με έναν Αυστραλό ψαρά, τον Kit Olver, 77 ετών, η τράτα του τράβηξε αυτό που φαινόταν να είναι το φτερό ενός εμπορικού αεροσκάφους στα τέλη του 2014.
Υποστηρίζει πως ψάρευε περίπου 55 χιλιόμετρα από τη νοτιοανατολική ακτή της Νότιας Αυστραλίας, στον Νότιο Ωκεανό, όταν το δίχτυ του άρπαξε κάτι μεγάλο.
«Ήταν ένα ματωμένο μεγάλο φτερό ενός μεγάλου αεροσκάφους» σημείωσε χαρακτηριστικά ο Kit Olver.
«Έχω αμφισβητήσει τον εαυτό μου. Έχω ψάξει για μια διέξοδο από αυτό. Μακάρι να μην το είχα δει ποτέ. Ήταν όμως το φτερό ενός αεροσκάφους».
«Δεν θέλουν να γίνουν γνωστά τα αίτια»
Η ανακάλυψή του υποστηρίχθηκε και από τον Peter Waring. Ανέφερε ότι είναι εύλογο να βρεθούν συντρίμμια από το αεροσκάφος στη νότια Αυστραλία, δεδομένου ότι περισσότερα από 20 κομμάτια πιθανών συντριμμιών έχουν ανακαλυφθεί στην Αφρική.
Οι τελευταίες ωστόσο θεωρίες και ανακαλύψεις θα ήταν ελάχιστη παρηγοριά στις οικογένειες των θυμάτων που μπορεί να μην έχουν ποτέ απαντήσεις για το τι συνέβη στα αγαπημένα τους πρόσωπα.
Ο Richard Godfrey κατηγόρησε τον περασμένο μήνα την κυβέρνηση της Μαλαισίας που εγκατέλειψε την αναζήτηση της πτήσης MH370.
Υποστηρίζει πως η κυβέρνηση δεν ήθελε να επενδύσει άλλους πόρους στην αποστολή, παρά τις πολλές εκκλήσεις από τις οικογένειες των θυμάτων για επανέναρξη των προσπαθειών αναζήτησης τον περασμένο χρόνο.
«Η κυβέρνηση, κατά την άποψή μου, δεν θέλει να γίνει γνωστή η αιτία της συντριβής της MH370» είπε χαρακτηριστικά στη Sydney Morning Herald. «Δεν βοηθάει να υποθέσουμε ποια μπορεί να είναι τα κίνητρα της κυβέρνησης της Μαλαισίας σε σχέση με την πτήση MH370».