Πέμπτη, 10 Απριλίου, 2025 09:20
ΒόλοςΤοπικά

Σωσίβιο από Υπουργείο Ναυτιλίας για την κρουαζιέρα στον Βόλο

Οργανισμός Λιμένος Βόλου και Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Μαγνησίας ενημέρωσαν ανώτατα στελέχη του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος αλλά και του Υπουργείου Ναυτιλίας για το τελεσίγραφο του Κεντρικού Λιμεναρχείου Βόλου, το οποίο ουσιαστικά απέτρεπε την είσοδο κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι, όσο εκτελούνται έργα εκβάθυνσής τους μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου του 2023 και κέρδισαν παρέμβαση με άνωθεν εντολή προς το τοπικό λιμεναρχείο να αναθεωρήσει τη στάση του.

Εγγραφο του Κεντρικού Λιμεναρχείου Βόλου προς τον Σύλλογο Ναυτικών Πρακτόρων Μαγνησίας και τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου, έθετε ζήτημα ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, εξαιτίας των έργων που γίνονται μεταξύ β’ και γ΄προβλήτας. Το λιμεναρχείο δεν δέχεται το αποτύπωμα του βυθού που έδωσε ο εργολάβος, σύμφωνα με το οποίο τα βάθη έχουν επιστρέψει στα 9,5 μέτρα και με βάση το οποίο, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, Σωκράτης Αναγνώστου, κάλεσε τις εταιρείες μεγάλων κρουαζιερόπλοιων να επιστρέψουν στο τοπικό λιμάνι, αίροντας τις ακυρώσεις των προσεγγίσεών τους.

Εκπρόσωποι του λιμεναρχείου ζητούσαν επίσημα στοιχεία για τα βάθη στο λιμάνι, είτε από την Υδρογραφική Υπηρεσία που θα πρέπει να έρθει νωρίτερα από τα τέλη Μαΐου, που είναι προγραμματισμένο, είτε από δημόσιο φορέα που θα κάνει δεκτό το αποτύπωμα του βυθού από τον εργολάβο, όπως η ΕΥΔΕ Θεσσαλίας (Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Εργων) που είναι και η εποπτεύουσα αρχή των έργων των 9,5 εκατ. ευρώ στο λιμάνι της πόλης.

Σε διαφορετική περίπτωση όπως υποστήριζαν, πλοηγοί του λιμεναρχείου που θα κατευθύνουν τα κρουαζιερόπλοια, θα επισημαίνουν στους πλοιάρχους ότι γίνονται έργα, ότι δεν υπάρχουν επίσημα βυθίσματα κι ότι εισέρχονται με δική τους ευθύνη.

Αυτό θα είχε αντίκτυπο και για τα κρουαζιερόπλοια μικρού και μεσαίου μεγέθους που προσέγγιζαν στον Βόλο και πριν ξεκινήσουν τα έργα εκβάθυνσης και μάλιστα το τελευταίο είχε έρθει, χωρίς το λιμεναρχείο να δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα, μέσα στον Φεβρουάριο.

Για τις αποφάσεις του Κεντρικού Λιμεναρχείου Βόλου, που λίγο έλειψε να τινάξουν στον αέρα την κρουαζιέρα, φαίνεται να μην είχαν ενημέρωση ούτε το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος ούτε το Υπουργείο Ναυτιλίας. «Εμειναν εμβρόντητοι για την αυθαίρετη αναίρεση του χάρτη του λιμανιού», σχολίασε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Μαγνησίας, Γιάννης Τσαρδακάς, που τόσο ο ίδιος όσο και ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, Σωκράτης Αναγνώστου, είχαν επικοινωνία με στελέχη του αρχηγείου και του υπουργείου.

Η εντολή δόθηκε άνωθεν και στέλεχος του Κ.Λ.Β. ενημέρωσε προφορικά τον Ο.Λ.Β. ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και ότι οι πλοηγοί θα συνοδεύσουν κανονικά τα κρουαζιερόπλοια προς το λιμάνι της πόλης.

Κανονικά οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων Απρίλιο και Μάιο

Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο μετά την αναστάτωση που δημιουργήθηκε, αναμένεται να δέσει στο λιμάνι της πόλης, τη Μεγάλη Παρασκευή 18 Απριλίου.

«Οι προσεγγίσεις μικρών και μεσαίων κρουαζιερόπλοιων για τον τρέχοντα μήνα, τον Απρίλιο, αλλά και για τον Μάιο, έχουν διασφαλιστεί. Θα γίνουν κανονικά με βάση τον χάρτη που ίσχυε και πριν από την έναρξη των έργων», τόνισε ο κ. Αναγνώστου μετά τις προφορικές διαβεβαιώσεις που έλαβε από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου.

Όπως είπε, το ερχόμενο Σάββατο, θα γίνει και διοικητική παραλαβή του έργου που έχει ολοκληρωθεί, στο δυτικό τμήμα δηλαδή της β’ προβλήτας, όπου δένουν τα κρουαζιερόπλοια και θα δοθεί επισήμως προς χρήση, κάτι που σημαίνει ότι με βάση αυτό, το λιμάνι θα μπορεί στη συνέχεια να υποδεχθεί και μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια.

Σε κάθε περίπτωση, τα βάθη θα πιστοποιήσει η Υδρογραφική Υπηρεσία, που είναι προγραμματισμένο να έρθει στον Βόλο για τον σκοπό αυτό, στις 23 Μαΐου, προκειμένου από τον Ιούνιο, να επιστρέψουν και τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια.

«Κανείς δεν ρισκάρει σε ζητήματα ασφάλειας. Αλλά αυτό που έγινε στον Βόλο δεν έχει γίνει σε κανένα λιμάνι. Δεν έχει κλείσει κανένα λιμάνι επειδή γίνονται εργασίες εκβάθυνσης. Η αναστάτωση που δημιουργήθηκε μόνο κακό έκανε ως προς την αξιοπιστία του λιμανιού μας απέναντι στις εταιρείες κρουαζιέρας», σχολίασε ο κ. Τσαρδακάς, ανακουφισμένος πάντως για τη λύση που δόθηκε έστω κι αν χρειάστηκαν παρεμβάσεις σε ανώτερο επίπεδο.

Πηγή: ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ