Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024 20:47
ΜαγνησίαΤοπικά

Στην εθελοντική αιμοδοσία της Ζ. Μακρή συμμετείχε Βολιώτης αποσπασμένος εκπαιδευτικός στη Μαριούπολη






Η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μ. Μακρή είχε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνάντηση με τον Βολιώτη αποσπασμένο εκπαιδευτικό στην Ουκρανία και Γραμματέα του Συντονιστικού Γραφείου Εκπαίδευσης Μαριούπολης, κοΝικόλαο Μίχο, τη Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο γραφείο της κ. Μακρή στο Βόλο ενώ  λίγο πριν ο κ. Μίχος είχε ανταποκριθεί και ο ίδιος στο κάλεσμα της Υφυπουργού Παιδείας σε εθελοντική αιμοδοσία.

Μέσα στο βαρύ και αβέβαιο κλίμα των ημερών, ο κ. Μίχος, ως εκπρόσωπος του Αν. Συντονιστή Εκπαίδευσης Μαριούπολης, Δρ. Ηλία Ιωαννάκηκαι του συνόλου των αποσπασμένων εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Ουκρανία,εξέθεσε, διεξοδικά, στην κ. Μακρή την εκπαιδευτική και κοινωνική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα.

Ο κ. Μίχος ενημέρωσε την Υφυπουργό Παιδείας ότι την τρέχουσα σχολική χρονιά βρίσκονται τοποθετημένοι είκοσι εκπαιδευτικοί στην Μαριούπολη, στο Κίεβο και στην Οδησσό, με την πλειονότητα των αποσπασμένων εκπαιδευτικών να υπηρετεί στην πόλη της Μαριούπολης και στα γύρω χωριά, όπου χτυπά η καρδιά του ομογενειακού ελληνισμού της Ουκρανίας.

Ο κ. Μίχος περιέγραψε γλαφυρά την κατάσταση: “ Mέχρι και λίγες ημέρες πριν τη ρωσικήεισβολή στο ουκρανικό έδαφος, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί παρέμεναν στις θέσεις τους, αψηφώντας τους κινδύνους που παραμόνευαν στους οδικούς άξονες, προκειμένου να μεταβούν στα σχολεία των όμορων προς τη Μαριούπολη «ελληνικών χωριών» και να διδάξουν την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό. Ταυτόχρονα, παρείχαν σημαντική ψυχολογική και κοινωνική στήριξη στις οικογένειες των ελλήνων ομογενών αλλά και των ουκρανών πολιτών με καθημερινές επαφές, συγκεντρώσεις πολιτιστικού ενδιαφέροντος εντός και εκτός του διδακτικού τους ωραρίου και παροχής προϊόντων ανθρωπιστικής βοήθειας.

Πριν μία εβδομάδα, εξαιτίας των αστραπιαίων και ιδιαίτερα ευεργετικών ενεργειών της πολιτικής και διοικητικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, πραγματοποιήθηκε μία συντεταγμένη μετακίνηση των Ελλήνων εκπαιδευτικών προς την Ελλάδα από ασφαλείς οδικούς άξονες, προκειμένου να αποφευχθούν οι πιθανότητες εγκλωβισμού τους σε καταστάσεις πολέμου.

Οι Έλληνες αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί, για το χρονικό διάστημα που βρίσκονται στην Ελλάδα, παρείχαν τις διδακτικές τους υπηρεσίες διαμέσου της τηλεκπαίδευσης σε όλες τις σχολικές δομές όπου ήταν τοποθετημένοι.

Δυστυχώς, από τις 27 Φεβρουαρίου αδυνατούν να πραγματοποιήσουν οποιαδήποτε επαφή μέσω διαδικτύου ή τηλεφώνου τόσο με τις σχολικές μονάδες, όσο και με την πλειονότητα των Ουκρανών εκπαιδευτικών και των μαθητών τους».

Ο κ. Μίχος ευχαρίστησε θερμά την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, την Υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως, την Υφυπουργό Παιδείας, τον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΑΙΘ, κο Κόπτση, καθώς και τη Διοίκηση της ΔΙΠΟΔΕΕΜΣ για την συμπαράσταση που παρείχαν στους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς σε επαγγελματικό και ανθρώπινο επίπεδο.

Στη συνέχεια, ζήτησε από την Υφυπουργό Παιδείας την μέριμνα του ΥΠΑΙΘ, ώστε νασυνεχιστεί η εύρυθμη λειτουργία του Συντονιστικού Γραφείου Εκπαίδευσης Μαριούπολης, προτείνοντας να μεταστεγαστεί και να λειτουργήσει προσωρινά στη Ρουμανία, είτε στο Βουκουρέστι, είτε στη Βράιλα ή στην Τιφλίδα, πρωτεύουσα της Γεωργίας.

Αναφέρθηκε, επίσης, στην καταβολή του ειδικούεπιμίσθιου εξωτερικού και πρότεινε να υπάρξει σχεδιασμός ώστε να αποκατασταθούν οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί της Ουκρανίας και να τοποθετηθούν σε όμορα κράτη, όπως η Ρουμανία και η Γεωργία, σε περίπτωση μη περαιτέρω λειτουργίας του Συντονιστικού Γραφείου.

Η κ. Μακρή άκουσε προσεκτικά και με απόλυτο σεβασμό τον κ. Μίχο, τον οποίο και συνεχάρη εγκάρδια και στο πρόσωπό του όλους τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς, για την προώθηση της ελληνικής γλώσσας, των αξιών και αρχών του ελληνικού πολιτισμού και της ελληνικής παιδείας, όπου βρίσκονται Έλληνες.

Η Υφυπουργός Παιδείας εξέφρασε την αμέριστη συμπαράσταση και υποστήριξή της προς τους εκπαιδευτικούς και διαβεβαίωσε τον κ. Μίχο ότι θα ενημερώσει σχετικά την Υπουργό Παιδείας προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτή η εξαιρετικά δύσκολη περίοδος με το ελάχιστο προσωπικό, ψυχολογικό και οικονομικό κόστος για τους εκπαιδευτικούς.