Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024 04:06
ΜαγνησίαΤοπικά

Στο σφυρί ο Πρωτεύς των Βορείων Σποράδων






Τρία θαλασσινά σκαριά περιλαμβάνονται μεταξύ πολλών άλλων στους πλειστηριασμούς που έχουν προγραμματιστεί για αύριο, Τετάρτη 3 Ιουλίου.

Πρόκειται για τη γνωστή περίπτωση του πλοίου «Πρωτεύς», που έχει γράψει ιστορία στην εγχώρια ακτοπλοΐα, για το ξύλινο ιστιοφόρο «LIANA H», καθώς και για το μεγάλο σκάφος αναψυχής «Ελίκη», για τα οποία η μοίρα επέλεξε να κριθεί η τύχη τους την ίδια μέρα.

Το «Πρωτεύς»

Το «Πρωτεύς» οδηγείται για τρίτη φορά μέσα σε λίγους μήνες προς το ηλεκτρονικό σφυρί, ωστόσο προηγήθηκαν άλλες δύο προσπάθειες, που την τελευταία στιγμή ακυρώθηκαν. Το πρώτο σφυρί είχε προγραμματιστεί να χτυπήσει στις 13 Μαρτίου 2024, με επισπεύδουσα την εταιρεία «Μακρής Δημήτριος & Σία Ο.Ε.», αλλά ο πλειστηριασμός ανεστάλη. Το πλοίο όμως ανέβηκε ξανά στην πλατφόρμα για τις 17 Απριλίου και με επισπεύδουσα αυτήν τη φορά την κοινοπραξία «Sea Jets High Speed» («Σι Τζετς Χάι Σπίντ & Σία»). Και πάλι όμως ο πλειστηριασμός ανεστάλη.

Τώρα έχει προγραμματιστεί για αύριο, 3 Ιουλίου, με επισπεύδουσα την εταιρεία «Πολυχρόνης Δούκας & Σία Ε.Ε.» («Navi.Con»), για διαταγές πληρωμής οφειλές ύψους 125.616,80 ευρώ, «πλέον των νομίμων τόκων και εξόδων εκτέλεσης και πλειστηριασμού». Μάλιστα, μέχρι χθες είχε σχηματιστεί και «Οριστικοποιημένη Λίστα Συμμετοχών», ενδεικτική ότι υπάρχει κάποιο αρχικό ενδιαφέρον.

Σημειώνεται ότι ο πλειστηριασμός στρέφεται κατά της «Ανώνυμος Ναυτιλιακή Εταιρεία Σύμης» (Α.Ν.Ε.Σ.), ενώ η αγοραία αξία του πλοίου εκτιμήθηκε σε 1 εκατ. ευρώ και η τιμή πρώτης προσφοράς για το επικείμενο σφυρί ορίστηκε στα 2/3 αυτής, δηλαδή στις 750.000 ευρώ.

Το «Πρωτεύς» είναι υπό ελληνική σημαία επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο νηολογίου Πειραιώς, κατασκευασμένο το 1973 από χάλυβα, ολικού μήκους 87,05 μ., πλάτους, 13,35 μ., βάθους από κατάστρωμα 7,97 μ., ολικής χωρητικότητας 1159,85 κόρων, και καθαρής χωρητικότητας 612,69 κόρων, που φέρει δύο κύριες μηχανές ΜΕΚ ιπποδύναμης 2×3000 ΒΗΡ. Πρέπει να σημειωθεί ότι το πλοίο μέχρι πέρυσι εκτελούσε δρομολόγια, ενώ πλέον είναι παροπλισμένο στον Νέο Μώλο Δραπετσώνας,

Πρόκειται για ένα πλοίο που χτίστηκε από ελληνικά χέρια στο Πέραμα το 1973. Ξεκίνησε την καριέρα του στη γραμμή Κυλλήνης – Ζακύνθου περί τα μέσα της δεκαετίας του ’70, όπου παρέμεινε για σχεδόν 30 χρόνια. Μετά το 2000 δρομολογήθηκε στη γραμμή Νεάπολης – Αγίας Πελαγίας Κυθήρων – Γυθείου. Το 2006 ναυλώθηκε από την Α.Ν.Ε.Σ. και εντάχθηκε στις γραμμές των Δωδεκανήσων, καλύπτοντας, με έδρα τη Σύμη και το Ρόδο, όλα τα νησιά μέχρι και το Καστελόριζο.

Το 2008 το πλοίο πέρασε στην πλήρη πλοιοκτησία της Α.Ν.Ε.Σ. και εξακολούθησε να ταξιδεύει στα Δωδεκάνησα μέχρι τις αρχές του 2013. Στη συνέχεια δρομολογήθηκε στη γραμμή των Βορείων Σποράδων, εξασφαλίζοντας καθημερινή σύνδεση με το λιμάνι του Βόλου, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Εδώ και αρκετούς μήνες παραμένει «δεμένο».

Πηγή: newmoney.gr