Κυριάρχησε των υπολοίπων με προσφορά ύψους 4 εκατ. εκατομμυρίων και προχωρά στην αξιοποίηση του εμβληματικού ακινήτου– Η ιστορία του κάπτεν Δράγνη
Νέος… δρόμος ανοίγει για το κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδος στον Βόλο, καθώς μετά από περίπου 2,5 χρόνια που παραμένει κλειδωμένο, εγκαταλελειμμένο και παραμελημένο, περνάει στα χέρια του Βολιώτη εφοπλιστή Πάρη Δράγνη.
Η Τράπεζα της Ελλάδας έβγαλε προς πώληση το ακίνητο της οδού Αργοναυτών 52, και συνολικά πέντε ενδιαφερόμενοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον υποβάλλοντας δεσμευτικές προσφορές για το ακίνητο- κόσμημα για την πόλη του Βόλου.
Πλειοδότης όμως με προσφορά που ανέρχεται κοντά στα 4 εκατ. ευρώ, αναδείχθηκε ο Βολιώτης εφοπλιστής Πάρης Δράγνης, μεταξύ των προσφορών που κατέθεσαν το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το οποίο από την αρχή είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον, ο δήμος Βόλου, αλλά και δύο ακόμη επιχειρηματίες.
Από τον περασμένο Ιούνιο εξετάστηκαν όλες οι προσφορές και τελικά το ιστορικό κτίριο της παραλίας του Βόλου πέρασε στα χέρια του.
Πριν από λίγες ημέρες, και συγκεκριμένα, στις 19 Οκτωβρίου η Τράπεζα της Ελλάδος ανακοίνωσε την κατακύρωση του ανοικτού διαγωνισμού «Πρόσκληση για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την αγορά του ακινήτου επί της οδού Αργοναυτών 52 στον Βόλο» στο «Κοινωφελές Ίδρυμα Δράγνη».
Ποιος είναι ο Πάρης Δράγνης
O Πάρης Δράγνης γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Bόλο. Η αγάπη του για τη θάλασσα τον οδήγησε στη σχολή Εμποροπλοιάρχων και από τα πρώτα χρόνια σπουδών του κατάφερε να «κεντρίσει» το ενδιαφέρον μεγάλων εφοπλιστών της χώρας, όπως ο Ωνάσης και ο Νιάρχος.
Tο 1982 ίδρυσε την Goldenport Shipmanagement. Ήταν ένας από τους πρωτοπόρους Έλληνες πλοιοκτήτες που αποφάσισαν τότε να επενδύσουν στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Όμως, πολύ νωρίς δέχτηκε ένα γερό χτύπημα και στα 33 του χρόνια λόγω της διεθνούς κρίσης στη ναυτιλία, καταστράφηκε. Έχασε και τα 17 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέθετε.
Δεν το έβαλε κάτω. Έκανε νέο ξεκίνημα, συντηρητικά και με βήματα αργά. Ήταν το μεγαλύτερο «μάθημα ζωής» που πήρε, όπως έχει εκμυστηρευτεί ο ίδιος, και βάσει αυτής της εμπειρίας προτρέπει τους νέους να στραφούν στο υγρό στοιχείο.
Με την πάροδο των χρόνων, όμως, ο Βολιώτης επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης σκαφών έκανε το επόμενο βήμα και επέκτεινε τις δραστηριότητές του στον κλάδο των yachts, δημιουργώντας την πρώτη ναυπηγική μονάδα για υπερπολυτελείς θαλαμηγούς.
H Golden Yachts δημιουργήθηκε από το όραμα του ιδρυτή της κάπτεν Πάρη Δράγνη το 1996, παντρεύοντας τη βαθιά του γνώση για τη ναυτιλία με την ύψιστη πολυτέλεια. Eίναι ένας από τους πρώτους πανευρωπαϊκά πλήρως καθετοποιημένους ομίλους κατασκευής, μετασκευής, πλοιοκτησίας και εκμετάλλευσης σκαφών αναψυχής. Mια επιτυχία του Made in Greece. Συνολικά έχουν παραδοθεί από τα ναυπηγεία 16 Megayachts.
Τόσο ο ίδιος, όσο και οι δύο του γιοι, Γιάννης και Βασίλης, θεωρούνται «μπροστάρηδες» στην αναγέννηση του yachting στην Ελλάδα.
Η συμβολή του στη Μαγνησία
Ακόμη και εάν έχει φτάσει στην κορυφή, ο κάπτεν Δράγνης δεν ξεχνάει την γενέτειρά του, την Αγχίαλο. Ο ίδιος επιλέγει τη Μαγνησία πολύ συχνά για τις εξορμήσεις του, όταν το επιτρέπουν οι υποχρεώσεις του.
Μάλιστα, εδώ και χρόνια έχει εκφράσει την επιθυμία του να επενδύσει στη Μαγνησία, θεωρώντας ότι έχει τις κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε να έχει μία σημαντική αναπτυξιακή πορεία.
Χρηματοδότησε, ακόμη, τις εργασίες ανακατασκευής στο πρώην δημαρχείο της Αγχιάλου. Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν τον Ιούλιο του 2023 με στόχο την πλήρη ανακατασκευή, αλλά και τη λειτουργική αναβάθμιση του ακινήτου.
«Οφείλω να σας εκφράσω τόσο για λογαριασμό των κατοίκων της γενέτειράς σας, όσο και συνολικά της πόλης του Βόλου, τις θερμές μας ευχαριστίες για την γενναιόδωρη χρηματοδότηση που προσφέρατε. Αναμφίβολα πρόκειται για μια χειρονομία που σας τιμά, καθώς αναδεικνύει τους δεσμούς σας με την τοπική κοινωνία και η οποία θα πρέπει να βρει μιμητές καθώς αφορά το κοινωνικό σύνολο» είχε αναφέρει τότε σε δημόσια επιστολή του ο δήμαρχος Βόλου Αχιλλέας Μπέος ευχαριστώντας τον εφοπλιστή.
Εμβληματικό κτίριο
Τώρα, ο «βασιλιάς» των Luxury Yachts βάζει… πλώρη για τον Βόλο και την αξιοποίηση του εμβληματικού κτιρίου στην παραλία.
Το κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδας, έως και το λουκέτο το 2022, λειτουργούσε επί 87 χρόνια ως η «τράπεζα των τραπεζών», δεχόμενη καταθέσεις από τις εμπορικές τράπεζες, που δραστηριοποιούνται στη χώρα και δανείζοντας χρήματα σ’ αυτές. Επίσης εξυπηρετούσε φορείς του δημοσίου, ενώ ως ανεξάρτητη αρχή ελέγχεται απευθείας από τη Βουλή.
Στον Βόλο λειτουργούσε από το 1935 στο εμβληματικό κτίριο με την κεντρική πρόσοψη από την οδό Αργοναυτών, στην παραλία της πόλης. Τη δεκαετία του ‘80 έφτασε να απασχολεί μέχρι και 80 άτομα προσωπικό. Σταδιακά, όμως, λόγω συνταξιοδότησης και οικειοθελών αποχωρήσεων η δύναμη των τραπεζοϋπαλλήλων άρχισε να φθίνει.
Το κατάστημα της Τράπεζας της Ελλάδος στον Βόλο αποτελεί χρόνια τώρα σημείο αναφοράς για την πόλη. Θεμελιώθηκε στις 17 Μαΐου 1933 και εγκαινιάστηκε στις 12 Ιανουαρίου 1935 επί Διοικήσεως Εμμανουήλ Τσουδερού. Είναι το πρώτο υποκατάστημα που κτίστηκε από την Τεχνική Υπηρεσία της Τράπεζας της Ελλάδος, σε μια εποχή κατά την οποία ο Βόλος αποτελούσε σημαντικό βιομηχανικό και εμπορικό κέντρο και το λιμάνι του είχε απευθείας σύνδεση με πολλά λιμάνια της Ελλάδος και άλλων χωρών.
Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο διατηρητέο κτίριο είναι από τα λίγα προπολεμικά κτίρια του Βόλου, που απέμειναν όρθια μετά τους καταστροφικούς σεισμούς του 1955. Το 1978 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης του κτιρίου.
Το 2016 είχε ανοίξει τις πύλες του στο κοινό για να περιηγηθεί σε έκθεση, που διοργάνωσε η Τράπεζα της Ελλάδος για τον Ξενοφώντα Ζολώτα, με αφορμή τότε τη συμπλήρωση 110 ετών από τη γέννησή του.
Ο Βόλος ήταν η πρώτη πόλη μετά την Αθήνα, στην οποία παρουσιάστηκε η έκθεση, η οποία στη συνέχεια μεταφέρθηκε και σε άλλες πόλεις.
Σε εγκατάλειψη μετά το «λουκέτο»
Από τότε που έκλεισε το κατάστημα της ΤτΕ στον Βόλο, το κτίριο βρίσκεται σε εγκατάλειψη. Σκουπίδια, ακαθαρσίες και φθορές μαρτυρούν την εγκατάλειψη και τη σταδιακή απαξίωση ενός πανέμορφου κτιρίου, στο κέντρο της παραλίας, στη βιτρίνα δηλαδή της πόλης.
Από όταν έκλεισε το κατάστημα, δεν υπήρξε καμία παρέμβαση για την αξιοποίησή του, ενώ ο προαύλιος χώρος από την κεντρική είσοδο του κτιρίου, στην οδό Αργοναυτών, που εφάπτεται με την παραλία, τις περισσότερες ώρες της ημέρας συνεχίζει να μετατρέπεται σε υπαίθριο πάρκινγκ, προκαλώντας πολλές φορές τις δημόσιες παρεμβάσεις εκπροσώπων φορέων, που επιτακτικά έθεταν το θέμα της αξιοποίησής του.