Τρέχουν οι εξελίξεις με τον σχεδιασμό του ΓΕΕΘΑ (Γενικό Επιτελείο Εθνικής Αμυνας) για τον ελλιμενισμό αρματαγωγών πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού στο λιμάνι του Βόλου. Σύμφωνα με πληροφορίες, κλιμάκιο του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού επισκέφτηκε χθες τον εμπορικό λιμένα, προκειμένου να αξιολογήσει τις υποδομές και τις δυνατότητές του.
Επρόκειτο για την πρώτη διερευνητική επίσκεψη ώστε σύντομα το Πολεμικό Ναυτικό να πάρει τη σκυτάλη και να κάνει τις απαραίτητες υποδομές. Το κλιμάκιο αποτελούταν τόσο από τεχνικά στελέχη του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, όσο και επιχειρησιακά υψηλόβαθμα, τα οποία συναντήθηκαν με υπηρεσιακούς παράγοντες του Οργανισμού Λιμένος Βόλου και του Κεντρικού Λιμεναρχείου Βόλου. Τα στελέχη του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού επισκέφτηκαν τον εμπορικό λιμένα και εξέτασαν τις δυνατότητες μόνιμου ελλιμενισμού αρματαγωγών. Η συνάντηση με τους τοπικούς φορείς πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα ώστε θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν και άλλες επισκέψεις και επαφές.
Εξάλλου, από την πρώτη εικόνα που απεκόμισαν φαίνεται ότι οδηγούνται στο συμπέρασμα ότι ο εμπορικός λιμένας με τις εγκαταστάσεις του και το σύστημα ασφαλείας ISPS διαθέτει τις κατάλληλες υποδομές ελλιμενισμού τουλάχιστον ενός αρματαγωγού πλοίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η θέση που προκρίνεται είναι μεταξύ της 2ης και της 3ης προβλήτας.
Επισημαίνεται ότι ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ έχει συζητήσει και συναποφασίσει με τους αρχηγούς ΓΕΝ και ΓΕΣ για την 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών και τα αρματαγωγά του Πολεμικού Ναυτικού συγκεκριμένο σχεδιασμό. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, τα αρματαγωγά θα δένουν στον Βόλο και θα γίνονται ένα με τους πεζοναύτες. Ετσι, οι πεζοναύτες αποκτούν μόνιμη δυνατότητα ετοιμότητας κι επέμβασης, όποτε απαιτηθεί.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στα μελλοντικά σχέδια (όχι και τόσο μακρινά) του ΓΕΕΘΑ είναι οι Ελληνες πεζοναύτες να πλησιάσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τα αμερικανικά πρότυπα, κυρίως σε ό,τι αφορά στα μέσα που θα διαθέτουν. Ενδεικτικές είναι άλλωστε και οι ενέργειες από το ΓΕΣ για απόκτηση των αμφίβιων AAV-7 από το απόθεμα του Στρατού των ΗΠΑ. Οι εργασίες ελλιμενισμού θα προσφέρουν τη δυνατότητα συντήρησης και μικροεργασιών ενώ οι βαριές εργασίες θα συνεχίσουν να γίνονται στον Ναύσταθμο, που διαθέτει και τις απαραίτητες υποδομές