«Η πραγματικότητα είναι η εξής. Έχουμε στην Αθήνα περίπου 7 εκατ. μετακινήσεις την ημέρα. Απ’ αυτές, περίπου 2-2,5 εκατ. πραγματοποιούνται με αστικές συγκοινωνίες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, Καθηγητής ΕΜΠ, Πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.
Ο κ. Κεπαπτσόγλου μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, για τις συνέπειες της απεργιακής κινητοποιήσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς εξήγησε τι ισχύει με το μποτιλιάρισμα στους δρόμους.
Τι συμβαίνει όταν έχουν απεργία τα ΜΜΜ
«Όταν τα δημόσια μέσα δεν λειτουργούν κάποιοι δεν θα πάνε στην δουλειά τους, κάποιοι θα πάνε όμως με το αυτοκίνητό τους με αποτέλεσμα να φορτώσουν με πολύ περισσότερα αυτοκίνητα τους δρόμους, οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν αυτή την ζήτηση για μετακίνηση» συνέχισε ο κ. Κεπαπτσόγλου.
Για μια διαδρομή 40 λεπτών υπό κανονικές συνθήκες, σήμερα ένας οδηγός θα χρειαστεί 60 λεπτά από τον χρόνο του, δηλαδή 20 περισσότερα. «Σήμερα επιβαρύνεται ο χρόνος κατά ένα 20%-30% κατά την ώρα αιχμής, η οποία προφανώς τραβάει, καθώς έχουν επεκταθεί οι ώρες αιχμής λόγω της μεγάλης.
Σήμερα είχαν μεγαλύτερη επιβάρυνση, η Λεωφόρος Κηφισίας, το ποτάμι, η Λεωφόρος Αθηνών, οι οδικοί άξονες Βορρά-Νότου, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για πρόσβαση από τα προάστια. «Το ποτάμι έχει πρόσθετο φόρτο λόγω της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων διότι είναι ο μόνος τρόπος να φτάσει κανείς στο λιμάνι του Πειραιά και μέχρι τις εμπορικές και βιομηχανικές περιοχές της Αθήνας. Γενικά η κατάσταση σήμερα είναι πολύ πιο δύσκολη και είναι λογικό» συμπλήρωσε ο κ. Κεπαπτσόγλου.
Δεν έχουμε περιθώριο να φτιάξουμε και άλλους δρόμους
Θεραπεία στο πρόβλημα της κίνησης στους δρόμους δεν υπάρχει, υποστήριξε καθώς όπως υποστήριξε «Δεν έχουμε περιθώριο να φτιάξουμε και άλλους δρόμους. Ο μόνος τρόπος είναι η λελογισμένη χρήση ΙΧ, η προτίμηση σε άλλους τρόπους μετακίνησης και η χρήση ΜΜΜ» είπε ακόμα. Ειδικά όσο αφορά το ποτάμι, σύμφωνα με τον κ. Κεπαπτσόγλου, ακόμα και δύο λωρίδες να προστεθούν δεξιά και αριστερά, στην ίδια κατάσταση θα είναι και ο λόγος είναι ότι θα προσελκύσει περισσότερη κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι νομοτελειακό ότι αυτό θα συμβεί, όπως έχει γίνει και σε άλλα μέρη του κόσμου.
«Σε κάθε περίπτωση δεν μπορείς να κάνεις μαγικά όταν έχεις τόσο πολλά αυτοκίνητα.. Περνάμε τουλάχιστον μια ώρα της ημέρας στο αυτοκίνητό μας, με το τυπικό κόστος του χρόνου μας στα 8-10 ευρώ, οπότε ο καθένας δαπανά 10 ευρώ την ημέρα μέσα στο αυτοκίνητό του» είπε χαρακτηριστικά.
Στην ίδια εκπομπή μίλησε ο Θανάσης Τσιάνος, μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, ο οποίος έκανε λόγο για συνδυαστικά μέτρα ως προς την αντιμετώπιση του προβλήματος. Όσο αφορά τις υποδομές, εξήγησε πως ο προγραμματισμός της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης ή η επέκταση της δυτικής περιφερειακής θα τραβήξει φόρτο από το ποτάμι και θα το αποσυμφορήσει κατά ένα ποσοστό.
Προτεραιότητα είναι τα ΜΜΜ, οι τρεις νέοι σταθμοί στον Πειραιά, να διώξουν 23.000 οχήματα την ημέρα από το οδικό δίκτυο
«Κι ο άξονας Ελευσίνα-Θήβα θα μπορούσε να γίνει και να είναι σημαντικός ως προς την αποσυμφόρηση του Κηφισού. Προτεραιότητα είναι τα ΜΜΜ, οι τρεις νέοι σταθμοί στον Πειραιά, να διώξουν 23.000 οχήματα την ημέρα από το οδικό δίκτυο» πρόσθεσε ο κ. Τσιάνος. Μάλιστα, όσο αφορά τα μέσα μεταφοράς, επισήμανε ότι με την ενίσχυση και της γραμμής του μετρό 4, θα υπάρχει σημαντική βελτίωση, ωστόσο, πρόσθεσε, χρειάζονται και διαχειριστικά μέτρα στον Κηφισό, όπως η άμεση απομάκρυνση οχημάτων ύστερα από σύγκρουση ή βλάβη.
Όσο αφορά τα βαρέα οχήματα, για όλο το δίκτυο της Αττικής θα πρέπει να μπει ένα ωράριο φωρτοεκφόρτωσης το οποίο να τηρείται, ανέφερε ακόμα ο κ. Τσιάνος. Για τον Κηφισό ειδικά, είπε, θα πρέπει να εξεταστούν μέτρα, όπως περιορισμούς στις ώρες αιχμής των βαρέων.