Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024 08:46
ΜαγνησίαΤοπικά

Σύνδεση του σιδηρόδρομου με το λιμάνι του Βόλου, τη ΒΙΠΕ και την Αγχίαλο – Ανατέθηκε η μελέτη






Ανατέθηκε η μελέτη για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Βόλου με το υφιστάμενο δίκτυο του ΟΣΕ, τη ΒΙΠΕ Μαγνησίας και το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου.

Σύμφωνα με το capital.gr, ανάδοχος ανακηρύχτηκε η κοινοπραξία ADT – ΩΜΕΓΑ – ΕΜΒΕΛΕΙΑ, με συνολική προσφερόμενη τιμή 1,41 εκατ. ευρώ και μέση τεκμαρτή έκπτωση 50,2%.

Το έργο της χάραξης νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 35 χλμ. περίπου, αποσκοπεί στη σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου με την ΒΙΠΕ Μαγνησίας, το εργοστάσιο SOVEL στον Αλμυρό Μαγνησίας και το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου.

Επίσης, στη σιδηροδρομική σύνδεση της ΒΙΠΕ-2 (στην περιοχή του Α.Κ. Βελεστίνου του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ), συνολικού μήκους 6,8 χλμ. περίπου, με την σιδηροδρομική γραμμή Βόλου – Λάρισας.

Τέλος, στη σιδηροδρομική σύνδεση των προβλητών του λιμένα Βόλου, συνολικού μήκους 2,2 χλμ. περίπου, απ’ ευθείας από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλου.

Τα οφέλη της σιδηροδρομικής σύνδεσης
Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη της μελέτης, σκοπός της σιδηροδρομικής σύνδεσης είναι να καλύψει κατ’ αρχάς τη μεταφορά εμπορευμάτων και σιδηροδρομικά από την περιοχή του συγκροτήματος της βαριάς βιομηχανίας της SOVEL προς τη βόρεια Ελλάδα και στη συνέχεια προς την Ευρώπη.

Παράλληλα η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα έχει τη δυνατότητα, με τη δημιουργία Σ. Σταθμών / Στάσεων να αποτελέσει επέκταση του υφιστάμενου προαστιακού Λάρισα – Βόλος, να συνδεθεί με τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου της Αγχιάλου και να εξυπηρετήσει τις μετακινήσεις των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής Αλμυρού, με την δημιουργία του προτεινόμενου Σ. Σταθμού στην περιοχή αυτή.

Ο υπό μελέτη άξονας της σιδηροδρομικής γραμμής έχει μήκος 35 περίπου χιλιόμετρα και συνδέει την παράκτια περιοχή του Βόλου με τον κάμπο Αγίου Γεωργίου – Βελεστίνου και με την πεδινή περιοχή του Αλμυρού.

Ειδικότερα, η σιδηροδρομική γραμμή θα έχει σαν αρχή την θέση που βρίσκεται σήμερα ο Σ. Σταθμός Λατομείου, από όπου με κατεύθυνση αρχικά δυτική μέχρι περίπου το Αερινό και στη συνέχεια νότια, καταλήγει στο εργοστάσιο SOVEL στο νότιο άκρο του κάμπου του Αλμυρού.

H επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα Βόλου δεν είναι σχετικά μεγάλη σε κόστος, αλλά μεγάλη σε σπουδαιότητα, όπως ανέφεραν πρόσφατα, σε ενημερωτική συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου, στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ.

Αυτό, διότι το λιμάνι του Βόλου πρόκειται να αξιοποιηθεί μέσω διεθνούς διαγωνισμού, οπότε τυχόν σύνδεσή του με τον ΟΣΕ αποτελεί ενισχυτικό “χαρτί”.

Από το 1988 μέχρι και σήμερα, το λιμάνι του Βόλου διατηρεί μια θέση μεταξύ των πέντε ελληνικών λιμένων με τη μεγαλύτερη διακίνηση εμπορευμάτων, παρουσιάζοντας προοπτικές και στην κρουαζιέρα.

Το λιμάνι του Βόλου το 2020 είχε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ και το 2019 έσοδα 5,3 εκατ. ευρώ και κέρδη 0,7 εκατ. ευρώ και 1,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.