Volosday.gr - Το ενημερωτικό site της Μαγνησίας > ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ > Τοπικά > Βόλος > Σύνδεση Βόλου με Συρία και Εμιράτα – Ενδιαφέρον του Δήμου Βόλου για το λιμάνι
Στο επίκεντρο επενδυτικού ενδιαφέροντος από Αμερική και Ευρώπη βρίσκεται το λιμάνι του Βόλου, με στόχο να καταστεί το νέο hub, δηλαδή ένας εμπορικός κόμβος, μέσω του οποίου θα συμπαρασυρθούν αναπτυξιακά και άλλοι κλάδοι της τοπικής οικονομίας. Στο συνέδριο «MarePort 2019 – Port, Logistics & Innovative Commercial Projects: Η Θεσσαλία διεθνής κόμβος Εξαγωγών, Ναυτιλίας, Χρηματοδοτήσεων και Καινοτόμων Εργων», που φιλοξενήθηκε προχθές για πρώτη φορά στον Βόλο, η «αφρόκρεμα» από τους χώρους της Ναυτιλίας και των Logistics, των Funds και των Τραπεζών, αλλά και του Real Estate παρουσίασε τα σχέδιά της για την πόλη, αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας.
«Ο Βόλος περιμένει μεγάλες ευκαιρίες επένδυσης στους χώρους του τουρισμού, των συμπληρωμάτων διατροφής, της βιομηχανίας και του real estate» τόνισε ο διοργανωτής του συνεδρίου, κ. Λευτέρης Κοντός CEO IN4CAPITAL LTD, της εταιρείας διασύνδεσης εταιρειών με επενδυτές.
«Ζωηρό» ενδιαφέρον εκδηλώθηκε ιδίως για το λιμάνι της πόλης. «Ο Βόλος βρίσκεται στρατηγικά στο καλύτερο σημείο όσον αφορά στις συγκοινωνίες. Αποτελεί έξοδο προς την Βόρεια Ευρώπη οπότε μας ενδιαφέρει πολύ το λιμάνι και οι δυνατότητες που έχει για το λεγόμενο liner shipping όπως και παλιά που ουσιαστικά πρόσφερε υπηρεσίες στην περιοχή της Μέσης Ανατολής», ανέφερε ο κ. John Μούστος- διευθύνων σύμβουλος της 1st CAPITAL PARTNERS UK.
Όπως εξήγησε ο κ. Μούστος τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης θα έχουν μεγάλη κίνηση τα επόμενα χρόνια από Κίνα και Ασία, με αποτέλεσμα να μένουν ακάλυπτες οι αγορές της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής. «Αυτή τη στιγμή η αγορά δεν καλύπτεται επαρκώς. Ο Βόλος μπορεί να παίξει αυτόν τον ρόλο. Αυτό μας ενδιαφέρει», παρουσίασε το όραμά του ο κ. Μούστος μιλώντας για σύνδεση του Βόλου με Συρία και Εμιράτα.
Το άνοιγμα της γραμμής Βόλου – Συρίας – Εμιράτων θα συμπαρασύρει κι άλλους τομείς και συγκεκριμένα τη γεωργία. «Η Μέση Ανατολή έχει τεράστια ανάγκη σε τρόφιμα ακριβώς γιατί δεν έχει δικές της παραγωγικές δυνατότητες. Αυτό που εξετάζουμε είναι η δυνατότητα προμήθειας της Μ. Ανατολής με τρόφιμα που θα μεταφέρονται με κοντέινερς», τόνισε ο κ. Μούστος επικεντρώνονται κυρίως στα βιολογικά τρόφιμα για τα οποία υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον.
Η Θεσσαλία ηγέτιδα στις «ιπποκράτειες συνταγές»
Ηδη οι επενδυτές βρίσκονται σε συζητήσεις με παραγωγούς ιδίως στους τομείς των βιολογικών καλλιεργειών αλλά και των λεγόμενων «ιπποκράτειων συνταγών» χώρος στον οποίο η Ελλάδα μπορεί να έχει ηγετική θέση παγκοσμίως. «Η Θεσσαλία μπορεί να καλύψει μεγάλο μέρος αυτών των αναγκών», επεσήμανε προσθέτοντας ότι ήδη εισηγμένες επιχειρήσεις έχουν επενδύσει στην Πελοπόννησο και σύντομα θα έρθουν και στη Θεσσαλία. Το ύψος της επένδυσης θα καθορίσει η συνεργασία των τοπικών φορέων.
Εξετάζεται όπως κι ένα ακόμη concept. Το λεγόμενο “second country”, «δεύτερη χώρα» δηλαδή, όσον αφορά την παραγωγή.
«Στη Μέση Ανατολή δεν έχουν τη δυνατότητα παραγωγής. Αρα εξετάζουμε τη δυνατότητα να παράγουν εδώ τα προϊόντα τους χωρίς να επιβαρύνεται ουσιαστικά ο ελληνικός προϋπολογισμός και να ακριβαίνει το καλάθι της νοικοκυράς. Αυτές οι επενδύσεις απαιτούν υψηλή τεχνολογία και αξιοποιούν ένα τεράστιο κομμάτι στη Θεσσαλία που παραμένει ανεκμετάλλευτο», τόνισε. Βόλος:
Το νέο hub
Ενεργό ρόλο στα επενδυτικά σχέδια καλούνται να παίξουν οι τοπικές επιχειρήσεις. Ο βαθμός της ανταπόκρισής τους στα αναπτυξιακά οράματα που υπάρχουν θα καθορίσει και το ύψος των επενδύσεων. «Εμείς ερχόμαστε να ανοιχτούμε στην περιοχή και να βοηθήσουμε όλο το εμπορικό συναλλακτικό κύκλωμα με χρηματοδοτήσεις για την τίνωση των εξαγωγών, την αγορά πρώτων υλών. Θέλουμε να κάνουμε τον Βόλο ένα νέο hub, κάτι που αποτελεί και προσωπικό στοίχημα», δήλωσε ο Βολιώτης στην καταγωγή Δημήτρης Ζουζούκης διευθύνων σύμβουλος της FIM BANK Ελλάδος.
Όπως τόνισε ο κ. Ζουζούκης στόχος είναι η εταιρεία θα αποτελέσει αρωγό στις προσπάθειες αι εξαγωγικών βιομηχανιών και εμπορικών εταιρειών. «Ηδη χρηματοδοτούμε εμπορικές και βιομηχανικές επιχειρήσεις σε Βόρεια Ελλάδα, Κρήτη και Πελοπόννησο. Ο Βόλος έχει μείνει πίσω παρά τις μεγάλες δυνατότητες που έχει λόγω της θέσης του στο κέντρο της Ελλάδας», σημείωσε.
Χρ. Μπουκώρος: «Το λιμάνι πύλη εξόδου προϊόντων προς τη Μ. Ανατολή»
Το συνέδριο αγκάλιασε με την παρουσία του μεγάλο μέρος του επιχειρηματικού κόσμου της περιοχής, ενώ το «παρών» έδωσαν μεταξύ άλλων ο επίτιμος προσκεκλημένος στο συνέδριο βουλευτής Μαγνησίας της Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος και ο οικοδεσπότης της πόλης δήμαρχος Βόλου Αχιλλέας Μπέος.
Ο βουλευτής Μαγνησίας Χρήστος Μπουκώρος εστίασε στον ρόλο του λιμανιού της πόλης. Όπως είπε «το λιμάνι είναι ο οικονομικός πνεύμονας όχι μόνο του Βόλου αλλά ολόκληρης της Θεσσαλίας». «Το λιμάνι του Βόλου διαθέτει τις αναπτυξιακές δυνατότητες για να δώσει ώθηση σε όλα τα επίπεδα», τόνισε υπογραμμίζοντας την ανάγκη να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες υποδομές που θα επιτρέψουν να καταστεί πύλη εξόδου προϊόντων προς τη Μέση Ανατολή και πύλη εισόδου προϊόντων προς την Ευρώπη. «Υποδομές που σήμερα ολοκληρώνονται σε άλλα λιμάνια της χώρας, όπως αυτό της Αλεξανδρούπολης, στον Βόλο υπάρχουν εδώ και 120 χρόνια, όμως μένουν ανεκμετάλλευτες», τόνισε ο κ. Μπουκώρος.
Αχ. Μπέος: «Ο Δήμος θα διεκδικήσει το λιμάνι»
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Βόλου Αχιλλέας Μπέος ως οικοδεσπότης του συνεδρίου καλωσόρισε τους συνέδρους και υποψήφιους επενδυτές τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα συνέδριο που έρχεται να συναντήσει τις σύγχρονες ανάγκες της πόλης και ευρύτερα της Θεσσαλίας. Μάλιστα ανακοίνωσε με αφορμή σχόλιο που έγινε ότι το λιμάνι της πόλης είναι αδικημένο, πρόταση που καταθέτει η δημοτική αρχή για «να διεκδικήσει το λιμάνι του Βόλου, προκειμένου να αποκτήσει επιχειρηματική προοπτική, να γίνει πιο ελκυστικό, πιο εμπορικό».
ΠΗΓΗ:ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ